روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۲۶۹

 توضیح واعظی درباره شایعات مربوط به بازدید رییس‌جمهور از مناطق زلزله‌زده؛ایلنا| سید محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور درباره برخی شایعات مربوط به سفر رییس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده و اینکه برخی می‌گویند چرا روحانی با مردم دیدار مستقیم نداشته است، گفت: چنین چیزی صحت ندارد، بنده در آنجا حضور داشتم رییس‌جمهور از ماشین پیاده شدند، با مردم هم دیدار مستقیم داشتند. فیلم‌های سفر به استان کرمانشاه موجود است و مردم می‌توانند آنها را ببینند. واعظی ادامه داد: ابتدا آقای روحانی از ماشینی که حامل ایشان بود، پیاده شدند و تا محوطه‌یی که منازل خراب شده بود هم رفتند و از منازل آسیب‌دیده بازدید کردند و سپس برای صحبت به میان مردم رفتند. وی افزود: هنگامی که می‌خواستند با مردم سخن بگویند برای اینکه مردم آقای رییس‌جمهور را ببینند و همچنین برای اینکه صدایشان برسد روی ماشین قرار گرفتند.

 انتظار اصلاح‌طلبان از دولت به معنای سهم‌خواهی نیست؛ایسنا| یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه گفتمان روحانی در تبلیغات انتخابات یک گفتمان اصلاح‌طلبی بود، گفت: برای تحقق این گفتمان به سیاست‌ها و کارگزاران اصلاح‌طلب نیاز است. سیدرحیم ابوالحسنی در پاسخ به این پرسش که آیا انتقادات و انتظارات اصلاح‌طلبان از دولت را به معنای سهم‌خواهی می‌دانید، اظهار کرد: من این انتقادات و انتظارات را به معنای سهم‌خواهی نمی‌دانم. اصلاح‌طلبان در انتخابات به مردم قول‌هایی دادند که لازمه تحقق این قول‌ها اجرای سیاست‌ها و کارگزارانی است که این سیاست‌ها را اجرا کنند. نمی‌توان از یک کارگزار اصولگرا انتظار داشت که قول‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات را دنبال کند. استاندار غیراصلاح‌طلب سیاست‌های اصلاح‌طلبانه را دنبال نمی‌کند و وقتی اصلاح‌طلبان سینه سپر کرده و به مردم قول‌هایی دادند الان باید در مسند قرار بگیرند تا این وعده‌های خود را عملی کنند.

 تاکید بر عدم سیاسی‌کاری در موضوع زلزله؛فارس| معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: مردم زلزله‌زده با مشکلات زیادی مواجه هستند و ما نباید طوری صحبت کنیم که 12 میلیون ساکن مسکن مهر هم دچار مشکل شوند. وحید حقانیان که برای بررسی وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور به قصرشیرین و سرپل ذهاب سفر کرده است، درباره اظهاراتی که دیروز از وی در فضای مجازی پخش شد، با بیان اینکه آن سخنان در یک جمع خصوصی صورت گرفت و قرار بر انتشار آن نبود، اظهار داشت: البته اینها یک واقعیت است که ما نباید مسائل این‌چنینی را سیاسی کنیم. معاون امور ویژه دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مردم مشکلات و آلام زیادی دارند که ما باید آنها را کم کنیم نه اینکه طوری صحبت کنیم که 12 میلیون نفر از ساکنان مسکن مهر هم با مشکل مواجه شوند.

 حضور مجدد فرمانده کل سپاه در غرب کشور؛تسنیم| مسوول روابط‌عمومی کل سپاه از حضور مجدد سرلشکر جعفری در منطقه زلزله‌زده غرب کشور برای بررسی مراحل جدید اقدامات امداد و خدمت‌رسانی سپاه و بسیج به زلزله‌زدگان خبر داد.  سردار رمضان شریف سخنگو و مسوول روابط‌عمومی کل سپاه اعلام کرد: فرمانده کل سپاه در این سفر ضمن سرکشی از مناطق روستایی، از چگونگی انجام مراحل جاری اقدامات و برنامه‌های سپاه و بسیج به ویژه امکان‌سنجی احداث اسکان موقت مردم و استقرار تجهیزات و امکانات بهداشتی و... بازدید به عمل خواهند آورد.

 سومین دور گفت‌وگو‌های ایران و اروپا در اصفهان؛صدا‌و‌سیما| سومین دور گفت‌وگو‌های سطح بالای همکاری‌های ایران و اتحادیه اروپا با موضوع «همکاری‌های هسته‌یی: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازها» 30 آبان و اول آذر در اصفهان برگزار می‌شود. سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور می‌یابند و سخنرانی می‌کنند. گفت‌وگوهای سیاسی ایران و اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه در تهران به ریاست عراقچی و اشمید برگزار شود.

 ترکیب اعضای هیات رییسه فراکسیون تولید و اشتغال مشخص شد؛ایرنا| ترکیب اعضای هیات رییسه فراکسیون تولید و اشتغال در اجلاسیه دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی مشخص شد و کاتب رییس این فراکسیون ماند. غلامرضا کاتب نماینده گرمسار به عنوان رییس این فراکسیون ماند و علی کرد نماینده خاش، میرجاوه و بخش‌های نصرت‌آباد و کورین نایب‌رییس اول و سهیلا جلودارزاده نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به عنوان نایب‌رییس دوم تعیین شدند.

 انتشار پیش‌نویس بیانیه پایانی نشست ضدایرانی قاهره؛فارس| نشست اضطراری وزرای خارجه عرب به درخواست عربستان در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار و در آن ادعاهای بی‌اساسی علیه ایران مطرح شد. وزرای شرکت‌کننده در این نشست در بیانیه‌یی مدعی شده‌اند: ما حمله انصارالله یمن به ریاض به وسیله موشک بالستیک ایرانی را محکوم می‌کنیم. در این بیانیه آمده است: ما از عربستان حمایت و تمام اقدامات آن کشور برای حفظ امنیت ملی را تایید می‌کنیم. وزرای خارجه عرب مدعی شدند: لازم است که ایران حمایت‌های خود از انصارالله یمن و حزب‌الله لبنان را متوقف کند، همچنین در بحرین بی‌ثباتی ایجاد نکند و به اصل سیاست حسن همجواری پایبند باشد.

 اجازه دخالت در امور مربوط به استقلال خود را نمی‌دهیم؛باشگاه‌خبرنگاران| مشاور فرمانده معظم کل قوا گفت: قطعا به هیچ‌کس اجازه دخالت در امور مربوط به استقلال خود را نمی‌دهیم. سرلشکر محمدحسن آقایی‌فیروزآبادی گفت: برنامه موشکی ایران به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست. ما در جریان مذاکرات قبلی رسما این موضوع را اعلام کردیم و در بیانیه‌یی 10 صفحه‌یی نیز اعلام کردم که قدرت دفاعی ایران به هیچ‌وجه قابل مذاکره نیست. ما برای مقابله با تهدیدات دشمنان نیاز به تقویت برنامه دفاعی خود داریم.

  لیبرمن: کشورهای عربی با ما علیه ایران متحد شوند؛ایسنا| وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه علیه کشورمان به وضوح از کشورهای عربی خواست تا با این رژیم علیه ایران متحد شوند. وی در ادامه اظهارات خود علیه ایران گفت: از کشورهای عربی می‌خواهم تا مثل انور سادات، رهبر پیشین مصر که با سفر به تل آویو نخستین کشور عربی بود که با ما صلح کرد، با ما علیه ایران متحد شوند. لیبرمن گفت: اکنون خاورمیانه به چیزی که بیشتر از همه نیاز دارد یک اتحاد قوی علیه ایران است.

 

ارسال نظر