روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۹۸

 بازدید نماینده مقام معظم رهبری از مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه؛ خبرآنلاین| حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، سرپرست هیات اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به منطقه زلزله‌زده، از مناطق زلزله‌زده شهر سرپل ذهاب استان کرمانشاه بازدید کرد و در جریان روند امدادرسانی به مصدومان و اوضاع این شهر قرار گرفت.

 انتصاب 3 عضو جدید شورای عالی آمایش سرزمین؛ پاد| رییس‌جمهور در حکمی بیژن نامدارزنگنه، رضا اردکانیان و محمد شریعتمداری وزیران نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت را به عنوان «عضو شورای عالی آمایش سرزمین» منصوب کرد. به گزارش ایسنا، متن حکم روحانی به این شرح است:«جناب آقای مهندس بیژن نامدارزنگنه؛ وزیر محترم نفت، جناب آقای دکتر رضا اردکانیان؛ وزیر محترم نیرو، جناب آقای محمد شریعتمداری؛ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در اجرای تبصره (3) ماده(32) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور و نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی به موجب این حکم به عنوان «عضو شورای عالی آمایش سرزمین» منصوب می‌شوید. توفیق شما و سایر اعضای محترم آن شورا را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.»

 چادرهاى بیشترى در مناطق توزیع می‌شود؛ برنا| وزیر کشور گفت: در تلاشیم که آب، برق، نیاز‌های غذایی و چادر که جزو نیازهای واقعی و ضروری مردم است، تامین شود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی پس از پایان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعدادی چادر میان مردم توزیع شده اما تعداد آن کم بوده که دستور دادیم امشب چادر بیشتری به این منطقه انتقال داده شود.وی گفت: بیش از 85 درصد آب و برق منطقه وصل شده و تا فردا ظهر مسلم کردیم که ان‌شاءلله همه آن وصل شود.

 پاریس در توافق هسته‌ای با ایران بازنگری نمی‌کند؛ فارس| رییس‌جمهور فرانسه تاکید کرد که کشورش در توافق هسته‌یی با ایران بازنگری نمی‌کند. منابع خبری به نقل از مشاوران «امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه اعلام کردند که فرانسه قصد ندارد در توافق هسته‌یی با ایران بازنگری کند. بنابر گزارش شبکه خبری المیادین، ماکرون در عین حال بر اهمیت بحث درباره دو پرونده موشک‌های بالستیک و نقش ایران در منطقه تاکید کرده است. رییس‌جمهور فرانسه همچنین به ولیعهد عربستان گفته است که لبنان باید خارج از دایره بحران‌های منطقه‌یی باشد. وی تاکید کرد که همه و نه فقط ایران باید از مداخله در یمن دست بردارند.

 سپاه بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد؛ تسنیم| سپاه پاسداران، تجهیزات برپایی بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه کمک‌رسانی فوری به زلزله‌زدگان کرمانشاه، تجهیزات برپایی بزرگ‌ترین بیمارستان صحرایی کشور را به همت بسیج جامعه پزشکی سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان به کرمانشاه منتقل کرد. این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.

 مخالفت موگرینی با درخواست امریکا برای افزایش فشار بر ایران؛ ایسنا| مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن رد درخواست امریکا برای افزایش فشارها بر ایران گفت که این اتحادیه هیچ برنامه‌یی برای بررسی تحریم‌های جدید علیه تهران ندارد. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواست‌های واشنگتن برای افزایش فشارها بر ایران را رد کرد. موگرینی با بیان اینکه برنامه‌یی برای تحریم‌ جدید ایران وجود ندارد، گفت: ما نه امروز و نه هفته گذشته درباره تحریم‌های بیشتر از طرف اتحادیه اروپا علیه ایران صحبت نکرده‌ایم.

 برخورد با جریان ما افزایش یابد احمدی‌نژاد افشاگری می‌کند؛ اعتمادآنلاین| بهمن شریف‌زاده، روحانی نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی احضار مرد شماره یک بهاری را به دلیل اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد درباره سفارت انگلیس می‌داند و می‌گوید در صورتی که برخورد با این جریان ادامه پیدا کند، رییس دولت‌های نهم و دهم واکنش‌هایی شدیدتر از واکنشی که نسبت به بازداشت بقایی داشت، نشان می‌دهد. شریف‌زاده در ادامه می‌گوید: وقتی آقای احمدی‌نژاد به اتفاقی که برای آقای بقایی افتاد آن واکنش را داشت حتما نسبت به آقای مشایی واکنش شدیدتری خواهد داشت. البته اینها حدس است. اگر برخورد با جریان ما متوقف نشود، واکنش آقای احمدی‌نژاد به آن خیلی شدیدتر و تندتر از واکنشی خواهد بود که نسبت به آقای بقایی نشان داد. شاید حتی خیلی بیشتر صحبت‌ها در مورد سفارت را بگویند و افشا کنند. آقای احمدی‌نژاد از اینگونه مسائل زیاد در حافظه خود دارند.

 جامعه بین‌المللی به جنگ احمقانه یمن پایان دهد؛ ایرنا|  وزیر امور خارجه با ارسال نامه‌یی به دبیرکل سازمان ملل متحد، وضعیت یمن را در نتیجه تجاوز، کشتار غیرنظامیان و محاصره همه‌ جانبه این کشور وخیم و نگران‌کننده دانست و از جامعه بین‌المللی خواست با اقدام موثر و قاطعانه به این جنگ احمقانه پایان دهد. ظریف در بخشی از این نامه آورده است: «عالیجناب؛ مایلم توجه فوری شما را به وضعیت وخیم و نگران‌کننده یمن که در نتیجه تجاوز، کشتار غیرنظامیان و محاصره همه‌ جانبه این کشور به وجود آمده و رنج‌های تحمل‌ناپذیری بر مردم این کشور تحمیل کرده و منجر به شیوع بی‌سابقه وبا و گسترش قحطی در این کشور شده است، جلب نمایم. وظیفه جامعه بین‌المللی این است که به نحو موثر و قاطعانه‌تری درگیر بحران یمن شده و به این جنگ احمقانه پایان بخشد».

 حضور نمایندگان رییس قوه ‌قضاییه در مناطق زلزله ‌زده کرمانشاه؛ مهر| نمایندگان رییس قوه‌ قضاییه برای نظارت بر بررسی وضعیت حادثه‌دیدگان زمین‌لرزه اخیر و نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی وارد کرمانشاه شدند. بنابر اعلام حسن رحیمی، مدیرکل روابط عمومی قوه ‌قضاییه، هیات اعزامی درحال حاضر برای بررسی و اطلاع از نحوه کمک‌رسانی همچنین نظارت بر آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی مناطق زلزله‌زده در این مناطق حضور دارند.

 

ارسال نظر