روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۱۹

 مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور شد؛ پاد  رییس دفتر رییس‌جمهوری در حکمی مجید تخت‌روانچی را به سمت معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور منصوب کرد. متن حکم محمود واعظی به این شرح است: «جناب آقای دکتر مجید تخت‌روانچی؛ نظر به مراتب تعهد، تجارب ارزنده و توانایی‌های تخصصی جناب‌عالی به موجب این حکم به سمت معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور منصوب می‌شوید. انتظار دارد با افزایش بهره‌وری مجموعه و تعامل هدفمند با دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ارائه بهنگام گزارش‌های تحلیلی از موضوعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی اقدام نمایید.

 درباره برجام بحث نخواهد شد؛ ایسنا   مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با خانواده‌های قربانیان زلزله ایران و عراق ابراز همدردی و حمایت خود را برای کمک‌رسانی اعلام کرد. فدریکا موگرینی پیش از برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران تاسف خود را از وقوع زلزله در ایران و عراق اعلام کرد.  وی گفت که با قربانیان زلزله‌یی که در ایران و عراق به‌وقوع پیوست، ابراز همدردی می‌کند و اعلام کرد که اتحادیه اروپا آماده است تا از هر طریقی که مفید است، کمک‌رسانی کند. موگرینی همچنین گفت که در این نشست درباره توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 بحث و رایزنی نخواهد شد، اما وی وزیران اتحادیه اروپا را از محتوای گفت‌وگوهایش با محمدجواد ظریف و دیدارهای اخیرش با مقامات امریکایی در واشنگتن مطلع خواهد کرد.

 با ایران منافع مشترک داریم؛ ایسنا  وزیر خارجه قطر گفت: ایران همسایه کشورهای خلیج‌فارس است و با آن منافع مشترک داریم.  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه تی آر تی ترکیه گفت: تنش میان ایران و عربستان می‌تواند بحران جدیدی را به وجود آورد که منطقه توان تحمل آن را ندارد.  وی با اشاره به اینکه ایران همسایه‌ ماست و با آن منافع مشترک داریم، افزود: بحران با ایران را باید از طریق گفت‌وگو حل کرد.

 آلمان علاقه‌مند به حفظ برجام است؛ تسنیم  وزیر امور خارجه آلمان از تمایل اتحادیه اروپا برای حفظ برجام و تلاش این اتحادیه برای متقاعد کردن امریکا جهت متعهد ماندن در توافق هسته‌یی با ایران خبر داد. زیگمار گابریل در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل که دیروز برگزار شد، تاکید کرد که ما به دو مساله مهم می‌پردازیم. یکی اینکه چگونه توافق هسته‌یی با ایران برای جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی را حفظ کنیم.  وی همچنین تاکید کرد که امریکا می‌خواهد برجام را زیر سوال ببرد اما ما علاقه‌مند به حفظ این توافق هستیم. گابریل همچنین بر لزوم بررسی نقش جدید منطقه‌یی ایران تاکید کرد.

 

ارسال نظر