روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۷۰۴

 ابلاغ آیین‌نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث -پاد| معاون اول رییس‌جمهوری تصویبنامه هیات وزیران درباره آیین‌نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

هیات وزیران در جلسه 27 مهر 1396 به پیشنهاد بیمه مرکزی ایران و تایید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد ماده (18) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث بر اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 1395، آیین‌نامه تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن را تصویب کرد که از سوی جهانگیری به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.

 نظر شورای نگهبان درباره قاعده دریافت عوارض خروج از کشور-تسنیم| پژوهشکده شورای نگهبان در تحلیلی قاعده دریافت عوارض خروج از کشور را بررسی و اعلام کرد. براساس این لایحه که در قالب یک ماده واحده و 6 تبصره در تاریخ 1364/4/30 به تصویب مجلس (در حضور شورای نگهبان) رسید، دولت مکلف شد از هر مسافری که با گذرنامه دولت ایران به خارج از کشور مسافرت می‌کند، برای بار اول در هر سال مبلغ پنجاه هزار ریال و برای بار دوم و بیشتر در همان سال برای هر نوبت مبلغ یکصد هزار ریال تحت عنوان عوارض خروج از کشور، اخذ و به حساب درآمد عمومی کشور منظور کند.

 اروپا موضع رسمی خود را درباره برجام مشخص کند-برنا| معاون اروپا و امریکای وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: کشورهای اروپایی به ‌اندازه کافی برای همکاری بانک‌هایشان با ایران تلاش نکرده‌اند. مجید تخت‌روانچی دیروز طی سخنانی در یک کنفرانس در پاریس بر لزوم شفاف‌سازی رویکرد اروپا در قبال هر گونه اقدام احتمالی امریکا در جهت خروج از توافق هسته‌یی ایران تاکید کرد. تخت‌روانچی در این سخنان اروپا را تحت فشار قرار داد تا روشن کند اگر امریکا از توافق هسته‌یی ایران خارج شود و تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند، کشورهای اروپایی چگونه به اقدام واشنگتن واکنش نشان خواهند داد.

 توافق هسته‌ای ایران جواب داده و این مساله مهم است-ایرنا| جان کری وزیر خارجه سابق امریکا در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: توافق هسته‌یی ایران جواب داده و این مساله مهم ا ست.

وی با انتقاد از ادعای ترامپ درباره توافق هسته‌یی که معتقد است دیگر نگرانی‌های پیرامون ایران در آن لحاظ نشده به سی‌ان‌ان گفت: دلیلی که به دیگر موارد نپرداختیم کاملا مشخص بود، اگر دیگر موارد همچون برنامه موشکی، حزب‌الله و یمن را به توافق هسته‌یی ایران می‌افزودیم ما همچنان در وین سرگرم مذاکره بودیم. جان کری افزود: دراین توافق بند غروبی (پایانی) وجود ندارد آنها (دولت ترامپ) جهانیان را با این موضوع گمراه می‌کنند.

 ترامپ شرایط فوق‌العاده علیه ایران را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد-ایرنا| دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا با صدور ابلاغیه رسمی، شرایط فوق‌العاده علیه ایران را برای یک‌سال دیگر تمدید کرد. در این ابلاغیه آمده است: دستور اجرایی 12170 در 14 نوامبر 1979 پاسخ به رفتار ایران به عنوان تهدید غیرمعمول و فوق‌العاده امنیت بین‌المللی، سیاست خارجی و اقتصاد امریکا بوده است تا قدرت‌های اقتصادی بین‌المللی برای توقف معامله با ایران متقاعد شوند.

در این ابلاغیه افزوده شده است: روابط ما با ایران هنوز به حالت عادی بازنگشته است. از آنجا که فرآیند اجرایی توافق 19ژانویه 1981 ادامه دارد به این دلیل وضعیت اضطراری اعلام‌ شده در تاریخ 14نوامبر 1979 باید بعد از 14نوامبر 2017 ادامه داشته باشد.

 طرح وحدت با سپاه اوج بصیرت و هوشمندی ارتش است-مهر| رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: طرح وحدت ارتش و سپاه، اوج بصیرت و هوشمندی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

سردار محمد باقری با حضور در قرارگاه منطقه‌یی شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: از رویکرد هوشمندانه امیر موسوی فرمانده کل ارتش، فرمانده نیروی زمینی ارتش و سایر فرماندهان ارتش تشکر می‌کنم که هنگامی که دشمن سپاه را گروه تروریستی معرفی کرد و تصمیم گرفت تحت تحریم قرار دهد، سکوت نکرده و همه یگان‌ها در ارتش و سپاه با برپایی مراسم وحدت و یکدلی، دست در دست هم وحدت‌شان را نشان دادند. باقری افزود: مردم، احزاب مختلف و جریان‌های سیاسی ما با سلیقه‌های گوناگون سیاسی، وقتی نام انقلاب، سپاه، بنیه دفاعی و فعالیت‌های منطقه‌یی جمهوری اسلامی به میان آمد همه به میدان آمدند و وحدت و یکپارچگی را به رخ

دشمنان کشیدند.

 

ارسال نظر