مقصر اصلی بحران موسسات مالی بانک مرکزی است نه مردم

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۹۹
مقصر اصلی بحران موسسات مالی بانک مرکزی است نه مردم

در شرایطی که محمدباقر الفت معاون قوه قضاییه روز دوشنبه درباره مظلوم‌نمایی سپرده‌گذاران موسسات اعتباری غیرمجاز صحبت کرده بود و از رسانه‌ها خواسته بود که اعتراضات سپرده‌گذاران را منعکس نکنند، چرا که برخی سپرده‌گذاران با علم به اینکه این سودها بیشتر از نرخ‌های متعارف است باز هم برای کسب سود بیشتر در این موسسات سپرده‌گذاری کرده بودند. علی مطهری نایب‌رییس مجلس دهم با انتقاد از اظهارات اخیر معاون رییس قوه‌ قضاییه درباره سپرده‌گذاران موسسات مالی غیرمجاز گفت که مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات، بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

مطهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اظهارات اخیر معاون رییس قوه‌قضاییه که گفته بود نباید سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز را مظلوم جلوه داد، اظهار داشت: ما نباید به نیت افراد کار داشته باشیم. افراد با هر نیتی در موسسات اعتباری سپرده‌گذاری کرده باشند، وظیفه بانک مرکزی بوده که به موقع اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: اگر موسسه‌یی در حال ورشکستگی است بانک مرکزی باید به مردم اعلام کند که در آنجا سپرده نگذارند یا اگر موسسه‌یی سود غیرمتعارف اعلام می‌کند به مردم هشدار بدهد که این فریب و نیرنگ است و انضباط مالی کشور را به هم می‌ریزد.

نماینده تهران در مجلس یادآور شد: بانک مرکزی از سال ۸۶ که اجازه این نظارت‌ها بر موسسات اعتباری را داشته به این وظایف خود عمل نکرده و فقط تماشاچی بوده است تا این بحران به وجود آید لذا مقصر اصلی در بحران کنونی این موسسات بانک مرکزی است نه مردم که به نظام مالی کشور اعتماد کرده‌اند.

 

ارسال نظر