روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۱۴

  ابلاغ قانون موافقتنامه ایران و آذربایجان درباره کاهش پیامدهای شرایط اضطراری-پاد| رییس‌جمهوری قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری را به وزارت کشور ابلاغ کرد.

در ابلاغیه رییس‌جمهوری آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی به پیوست «قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان راجع به همکاری در زمینه پیشگیری، محدودسازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ دوازدهم مهرماه یک‌هزار و سیصد و نود و شش مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.

  ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم -پاد|  معاون اول رییس‌جمهوری تصویب نامه هیات وزیران درباره آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد. اسحاق جهانگیری این آیین‌نامه را که در

 12 فصل و 30 ماده تنظیم شده است به وزارتخانه‌های امور اقتصای و دارایی، ‌دادگستری و اطلاعات ابلاغ کرد. در فصل اول این آیین‌نامه عباراتی شامل قانون، پولشویی، تامین مالی تروریسم، دارایی، اشخاص شمول، فهرست تحریمی، معاملات و عملیات مشکوک، ممنوعیت ارائه خدمات و غیره تعریف شده است. همچنین در فصل‌های دیگر این آیین‌نامه ابلاغی، شناسایی ارباب رجوع، پایش مستمر، نگهداری سوابق و اطلاعات، ساختار و نحوه گزارش‌دهی عملیات مشکوک به تامین مالی تروریسم، توقیف اموال و انسداد حساب‌ها، کارگزاری بانکی، سازمان‌های غیرانتفاعی و خیریه‌ها، واحد اطلاعات مالی و نظارت با جزئیات آن تبیین شده است.

  واکنش شدید تهران به بیانیه اخیر ائتلاف یمن علیه ایران- فارس| سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد اتهامات وارده در بیانیه اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان‌سعودی علیه یمن به جمهوری اسلامی ایران این اتهامات را ناروا، غیرمسوولانه، مخرب و تحریک‌آمیز خواند. بهرام قاسمی با اشاره به جنایات جنگی و تجاوز چندساله سعودی‌ها در قبال مردم یمن، واکنش یمنی‌ها را اقدامی مستقل خواند که عامل آن را باید در تجاوزات سعودی‌ها و نه اقدام یا تحریک هیچ کشور دیگری جست‌وجو کنند. وی افزود: سعودی‌ها که در جنگ و تجاوز طولانی‌مدت نظامی قادر به دستیابی به اهداف شوم خود نبوده و نیستند، در یک عملیات ناشیانه و نابجای روانی با وارد کردن اتهامات موهوم، بی‌اساس و سراسر کذب، ائتلاف شکست خورده خود را در تنگناهای بیشتری قرار می‌دهند. توصیه مشفقانه ما به آنان این است که با کنار نهادن فرافکنی و اتهام‌زنی‌های پوچ، حملات به مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن را هر چه سریع‌تر متوقف کنند و راه را برای گفت‌وگوهای یمنی-یمنی و برقراری صلح در آن کشور هموار سازند.

  قدردانی سردار سلیمانی از مردم و مسوولان-مهر| در پی حضور گسترده آحاد مردم و مسوولان در آیین‌های تشییع، تدفین و ترحیم حاج‌حسن سلیمانی پدر گرانقدر سرلشکر پاسدار حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه در پیامی از ابراز محبت و لطف آنان قدردانی کرد. متن پیام به شرح زیر است: بسم‌الله الرحمن الرحیم؛ با عرض سلام و ادب؛ بدینوسیله از محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، روسای معزز قوا (رییس‌جمهور محترم، رییس محترم مجلس و رییس محترم قوه قضاییه) و دیگر مسوولان کشوری و لشکری و سایر شخصیت‌های بزرگوار داخلی و خارجی و آحاد مردم عزیز ایران که حقیر و خانواده‌ام را در مصیبت از دست دادن «پدر»، مورد محبت و لطف قرار دادند، صمیمانه تشکر می‌کنم. از خداوند سبحان، طول عمر همراه با موفقیت را برای همگان خواستارم.»

  تایید و تکذیب‌ها بر سر تشکیل حزب رهروان -اعتمادآنلاین| کاظم جلالی برگزاری جلسات طیف لاریجانی برای تشکیل حزب را تکذیب کرد. کاظم جلالی در پاسخ به سوالی درباره جلسه روز یک‌شنبه طیف علی لاریجانی برای فراهم کردن مقدمات تشکیل حزب گفت: «از این جلسه خبری ندارم.»پیش از این بهروز نعمتی اعلام کرده بود که به نمایندگی از کاظم جلالی روز یک‌شنبه در تهران جلسه‌یی برای فراهم کردن مقدمات تشکیل حزب برگزار کرده است.

  بحران‌‌آفرینی‌ راهکار مناسبی برای گریز از بحران نیست-تعادل| معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در واکنش به تحولات اخیر لبنان تصریح کرد که بحران‌آفرینی‌های مستمر و گسترده، یک استراتژی ویژه برای گریز از بحران‌های موجود نیست. در یادداشت توییتری حمید ابوطالبی آمده است: پس از بحران در شمال عراق، اینک نوبت لبنان است و فردا...؛ اما این روش به امنیت، ثبات و آرامش بیشتر نمی‌انجامد؛ مهم این است که قدرت غلبه بر بحران و بحران‌سازی، موثرتر و موفق‌تر از توانایی بحران‌‌آفرینی است. راه خاتمه بحران‌ها اصول‌ زیر است: استقلال و یکپارچگی کشورها، حق ‌حاکمیت ملت‌ها، رفع ظلم و اشغالگری، مذاکره با احترام‌ و برابر، صلح مبتنی بر توسعه.

  لایحه جامع انتخابات تا پایان سال 96 تقدیم می‌شود-ایرنا| معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: در لایحه جامع انتخابات تداخل‌های قانونی و نکات مبهم در قانون انتخابات رفع شده است و این لایحه تا پایان سال 96 تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. اسماعیل جبارزاده درخصوص آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات گفت: این لایحه نیازمند اصلاحات جزئی بود که در این مدت انجام شده است، با تصویب لایحه جامع انتخابات در کمیسیون مربوطه دولت، این لایحه آماده تصویب در جلسه هیات وزیران می‌شود و پس از آن به مجلس تقدیم می‌شود.

 دیدار خانوادگی شب گذشته فرزندان با حجت‌الاسلام کروبی-ایلنا| فرزند مهدی کروبی گفت: پس از عمل قلب پدر، فرزندان هر زمان که بخواهند می‌توانند با ایشان دیدار داشته باشند. حسین کروبی درباره شایعه فوت مهدی کروبی گفت: پدر در سلامت کامل به‌سر می‌برند و حا‌ل‌شان خوب است. این خبر شایعه‌یی بیش نیست. وی ادامه داد: شب گذشته تا ساعت ۱۲ شب فرزندان به همراه عروس و نوه‌ها منزل ایشان بودیم که مادر هم حضور داشتند و هیچ اتفاق خاصی هم رخ نداد.

  حج عمره امسال برقرار نمی‌شود-باشگاه خبرنگاران| رییس سازمان حج و زیارت گفت: امکان برقراری حج عمره در شرایط فعلی به‌دلیل نبود بسترهای سیاسی، زمینه‌ و ساز و کارهای مناسب آن فراهم نیست.

حمید محمدی با اشاره به وضعیت برقراری حج عمره اظهار کرد: از سر گرفتن دوباره حج عمره به بستر، زمینه‌سازی و سازوکارهای ویژه نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی عربستان این مهم اتفاق خواهد افتاد؛ البته اگرچه انتظار باز شدن راه گفت‌وگو در موارد مشابه پس از برقراری حج تمتع به‌جاست، اما در شرایط فعلی هنوز روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

 

ارسال نظر