روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۳۵

 تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی با حضور

۵۰ نماینده؛ ایلنا   نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس از تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی با حضور ۵۰نفر از نمایندگان مجلس خبر داد. بهرام پارسایی با اشاره به تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی در مجلس به‌ منظور پیگیری مسائل مربوط به این حوزه در مجلس اعلام کرد: فراکسیون حقوق شهروندی با هدف پیگیری مسائل مربوط به حقوق زنان، اقوام، مذاهب، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی، با حدود ۵۰ عضو تشکیل شده است. وی افزود: بر این اساس انتخابات تشکیل هیات رییسه این فراکسیون برگزار شد و عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه به عنوان رییس این فراکسیون انتخاب شدند. همچنین قاسم میرزایی‌نیکو نماینده دماوند و فاطمه سعیدی نماینده تهران به عنوان نواب رییس برگزیده شدند.

 امنیت کامل در مرزها برقرار است؛ برنا  وزیر اطلاعات گفت: امنیت کامل در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه برقرار است. سید محمود علوی در جریان بازدید از مرز مهران گفت: شمار زیادی از زائران سال گذشته که فاقد ویزا و مدارک قانونی برای عزیمت به عتبات عالیات بودند در مرزها تجمع کردند ولی خوشبختانه این مشکل امسال بسیار کمتر بوده است. وی افزود: عمده زائرانی که امسال برای زیارت عتبات عالیات در اربعین به مرزها مراجعه کرده دارای مدارک قانونی بوده که این مساله موجب روان شدن تردد زائران شده است.

 استعفای حریری تحت فشار بوده است؛ ایسنا  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه استعفای حریری تحت فشار بوده است، تاکید کرد: اتهاماتی که نخست‌وزیر مستعفی لبنان زد قابل قبول نیست.  بهرام قاسمی در حاشیه مراسم ختم پدر سردار سلیمانی گفت: استعفای حریری یک مساله داخلی لبنان است، اما جای تاسف و تاثر دارد که نخست‌وزیری که باید در کشور خود استعفا دهد، استعفای خود را در یک کشور دیگر اعلام می‌کند. وی افزود: این استعفا تحت فشار بوده است و اتهاماتی که حریری زده قابل قبول نیست، نکاتی که او بیان کرد همان نکاتی است که مورد نظر دشمنان ایران در منطقه است.

 احمد توکلی در دادگاه مطبوعات تبرئه شد؛ باشگاه خبرنگاران   دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات گفت: احمد توکلی به اتهام نشر مطالب خلاف واقع و نقض مصوبات شورای عالی امنیت ملی در دادگاه حاضر شد که اعضای هیات منصفه مطبوعات او را در تمام اتهامات تبرئه کردند.  علی‌اکبر کساییان با اشاره به برگزاری دادگاه مطبوعات اظهار کرد: دادگاه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی مدیرمسوول سایت الف و نیلی احمدآبادی مدیر مسوول سایت رجانیوز در شعبه ٩ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی‌کشکولی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات برگزار شد.

 پیام مسعود بارزانی به سردار سلیمانی؛ آنا  مسعود بارزانی در پیامی به فرمانده سپاه قدس درگذشت پدر وی را تسلیت گفت. متن پیام مسعود بارزانی خطاب به قاسم سلیمانی به شرح زیر است: « برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی؛ درود خداوند بر شما باد؛ به مناسبت درگذشت پدر بزرگوارتان تسلیت خود را تقدیم شما و خانواده و دوستان و آشنایان می‌نمایم و شریک غم شما هستم، تندرست باشید و آرزوی سلامتی برای جنابعالی دارم. از خداوند بزرگ، بهشت برین برای آن مرحوم و صبر و بردباری برای جنابعالی مسئلت می‌نمایم.»

 نظر عضو مجلس خبرگان رهبری درباره «سپنتا نیکنام»؛ برنا   نماینده تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر دولت و حکومت اسلامی حضور اقلیتی را در کشور قبول کرده است باید نماینده آنها هم حضور داشته باشند.  آیت‌الله هاشم بطحایی‌گلپایگانی پیرامون موضوع «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: شهروند اقلیت در دولت اسلامی یک اهلیت از اهل ذمه به معنی داشتن کتاب آسمانی است.  او با اشاره بر اینکه «باید به اقلیت‌ها توجه شود» تصریح کرد: اقلیتی که با مسالمت و شهروندی پذیرفته شده است بدون تردید حق انتخاب دارد و البته باید در حدود همان درصد که در جامعه هستند از آنها نماینده حضور داشته باشد.

 

 

ارسال نظر