روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۵۰

 فشارها مردم ایران را مقاوم‌تر خواهند کرد ؛پاد| وزیر کشور تصریح کرد: هرچه فشار بر ایران بیفزایند مردم ما سخت‌تر و مصمم‌تر خواهند بود. عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در حاشیه مراسم تجمع ۱۳ آبان در استان یزد اظهار کرد: ۱۳ آبان نماد خروش مردم مسلمان علیه ظلم و ‌ستم است. وی در ادامه افزود: محور ظلم و‌ ستم در دنیا امریکاست و این کشور در امور داخلی ملت‌ها دخالت‌های زیادی کرده و نیز علیه ملت ما ظلم‌های زیادی را روا داشته از جمله کودتای

 ۲۸ مرداد، سقوط هواپیمای مسافربری و کمک و حمایت از دشمنان ما در جنگ تحمیلی همچنین امریکا در مسائل داخلی و امنیتی کشورمان همواره به‌دنبال توطئه بوده است.

 شورای نگهبان تابع قانون است؛مهر| سخنگوی شورای نگهبان درباره موضوع تعلیق عضویت «سپنتا نیکنام» عضو زرتشتی شورای شهر یزد اظهار کرد: شورای نگهبان به استناد اصل ۴ و تبصره ۲ ماده ۲۰۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، این اختیار را دارد که هرگاه مصوبه‌یی را خلاف موازین شرع تشخیص داد، بدون محدودیت زمانی درباره آن اعلام‌نظر کند. وی درباره این نکته که باتوجه به یک دور سابقه عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد چرا این‌بار عضویت وی تعلیق شده است، تصریح کرد: شورای نگهبان نیز تابع قانون است؛ اگر هر مرجع دیگری صلاحیت ورود به مساله آقای نیکنام را داشته باشد و طبق قانون مصلحتی را تشخیص دهد، شورای نگهبان نیز تابع است.

 دیگر هیچ کس به امریکا اعتماد نمی‌کند؛فارس| سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: امریکایی‌ها عملا نشان دادند که قابل اعتماد نیستند از این رو، کار را برای خودشان سخت کرده‌اند. بهروز کمالوندی درمورد اظهارات رییس‌جمهور کشورمان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن امریکا اظهار کرد: در مذاکراتی که با اتحادیه اروپا و همچنین آقای آمانو داشتیم، آنها از قول بسیاری از شخصیت‌ها نقل می‌کنند که امریکا در انزوا قرار گرفته و بعید است که بتوانند به اهداف خود برسند.

 تحریم سپاه پاسداران به معنی تحریم همه ملت ایران است؛برنا| معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحریم سپاه پاسداران به معنی تحریم همه ملت ایران است. سردار رسول سنایی‌راد دیروز در جمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی 13 آبان، اظهار کرد: آنچه ترامپ علیه ملت ایران داد زده و نام خلیج‌فارس را وارونه و با نام جعلی عنوان کرده، حاصل فکر اتاق جمهوری‌خواهان است که وی با ادبیات لات‌مآبانه آنها را بیان می‌کند.

 دکانی به‌نام کلاس‌های کنکور و تست‌زنی ؛ایسنا| عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با انتقاد از برگزاری کلاس‌های خصوصی و فعالیت موسسات آموزشی معتقد است در حال حاضر زمینه برای حذف کنکور در کشور فراهم شده است. فاطمه سعیدی همچنین با اعتقاد بر اینکه کلاس‌های تست‌زنی و کنکور برای برخی دکان شده است، می‌گوید در میدان انقلاب تهران بزرگ‌ترین بنر خاورمیانه برای تبلیغ کلاس‌ها و کتاب‌های کنکور نصب می‌شود و کسی هم اعتراضی ندارد، رابطه‌یی بین اینها باید پیدا کنیم؛ در واقع حلقه سومی باعث شده که این تجارت آن‌قدر پردرآمد شود و بازارش رونق بگیرد. وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش باید تحول و تغییر جدی به وجود آید، تاکید می‌کند اکنون کلاس‌های کنکور و موسسات آموزشی به یک تجارت تبدیل شده و موسساتی وجود دارند که غول یا مافیا هستند.

 شهر رقه به‌زودی آزادسازی خواهد شد؛ایسنا| رسانه‌های عربی اعلام کردند که مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در سخنانی گفته است: نیروهای سوری برای آزادسازی شهر رقه به‌زودی به سمت فرات پیشروی خواهند کرد. علی‌اکبر ولایتی که به لبنان سفر کرده است، پس از ابراز نگرانی از دخالت‌های بی‌سابقه امریکا در جنگ سوریه اعلام کرد: امریکایی‌ها تلاش می‌کنند سوریه را به دو بخش تقسیم کنند اما همان‌گونه که در عراق موفق نشدند در سوریه نیز موفق نخواهند شد.

 ادامه رایزنی‌ها با دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی؛شبستان| سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه رایزنی‌ها با دولت عراق برای بازگشایی مرز خسروی ادامه دارد، گفت: هنوز دولت عراق در این زمینه اعلام آمادگی نکرده است. شهریار حیدری، در مورد بازگشایی مرز خسروی گفت: ما برای بازگشایی مرز اربعین با طرف عراقی وارد مذاکره شدیم و آمادگی لازم برای بازگشایی این مرز را داریم ولی تاکنون دولت عراق در این زمینه اقدامی انجام نداده است. وی تصریح کرد: به محض اینکه دولت عراق مرز خسروی را باز کند ما نیز برای اعزام زوار از این مرز اقدام خواهیم کرد.

 

ارسال نظر