برجام بدون تامین منافع ایران بی‌معنی است

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۴۶
برجام بدون تامین منافع ایران بی‌معنی است

ترامپ خوب می‌داند که توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارد

گروه ایران

در روزهایی که ترامپ و همفکرانش از همه ابزارها و ظرفیت‌هایشان برای به انزوا کشاندن گفتمان انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند، دانش‌آموزان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم ایران در 31 استان کشور با شرکت در راهپیمایی 13 آبان یک بار دیگر وحدت، انسجام و مقاومت خود را در برابر هر نوع تهدیدی به رخ جهانیان کشیدند.

تهدیداتی که این روزها با حضور ترامپ در کاخ سفید بیشتر از هر زمان دیگر عیان شده و هیات حاکمه امریکا بدون توجه به تبعات سیاسی، اقتصادی و دیپلماسی فعالیت‌های خود بر آتش انتقاد و مخالفت با انقلاب اسلامی مردم ایران می‌دمند. آتشی که به اعتقاد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در نهایت دامان خود سیاستمداران امریکایی را خواهد گرفت و آسیبی را متوجه کشورمان نخواهد کرد.

شمخانی فریاد اعتراض ایرانیان در یک چنین روزهایی را فریاد بر سر سیاستمداران امریکایی و نه مردم امریکا دانست و با اشاره به سال‌ها دشمنی و خصومت امریکایی‌ها با مردم ایران مجموعه این تجربیات را شکست خورده عنوان کرد.

وی با بازخوانی همه تجربیات امریکایی‌ها از دشمنی و مخالفت با انقلاب مردمی ایرانیان تاکید کرد: امریکا در کارنامه خود پس از انقلاب اسلامی رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: دفاع جانانه ملت ایران در مقابل هیات حاکمه امریکا در دوران دموکرات، جمهوری‌خواه و در دوران چند قطبی و تک قطبی ادامه داشت.

شمخانی در حاشیه این مراسم و در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران برجام را توافقنامه‌یی بین‌المللی دانست و به این نکته تاکید کرد که برجام بدون تامین منافع ایران بی‌معنی است و ادامه آن عملا مفهومی نخواهد داشت.

 روزی برای اعتراض به سیاست‌های امریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز است و امروز مردم برای اعتراض علیه سیاست‌های ترامپ به خیابان آمده‌اند.

وی تاکید کرد: ۱۳ آبان ۵۸ نخستین روز آشکارتر شدن خیانت امریکا علیه ما نیست و امریکا دست از دخالت برنخواهد داشت و او در کارنامه خویش پس از انقلاب اسلامی رکورددار ناکامی‌ها توسط اراده ملت است.

شمخانی تاکید کرد: با اراده ملت ایران رکوردی افتخارانگیز ثبت شده که شاهد خوار و ذلیل‌سازی توطئه‌های امریکا هستیم و دخالت‌های امریکا پیش از ۱۳ آبان ۵۸ در کودتای ۲۸مرداد علیه دولت ملی در قالب قانون کاپیتولاسیون در کارنامه خیانت‌های این کشور ثبت شده و در کمتر از 4دهه پس از انقلاب این اقدامات علیه ملت ایران آنقدر طولانی است که سرفصل آن بیشتر مایه عزت ملت ایران به دلیل ناکام‌سازی امریکا و البته سند خشم ترامپ محسوب می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات امریکا اظهار کرد: اقدامات براندازانه و تلاش برای فضاسازی و ایجاد بحران‌های امنیتی و فضاسازی تبلیغاتی و تلاش برای تنش و مزاحمت برای همسایگان منطقه‌یی ایران و مشوه نشان دادن چهره اسلام ازجمله اقدامات امریکا در 4دهه انقلاب اسلامی است. وی تاکید کرد: البته این اقدامات نتیجه‌یی نداشت و جمهوری اسلامی قدرتمندتر از همیشه ادامه داد و برای ملت ایران عزت و اقتدار و جبران تحقیر گذشتگان را هویدا کرد.

وی با اشاره به مواضع امریکا بیان کرد: متاسفانه عدم عبرت‌گیری، آنها را به سمت بهره‌برداری از بمب‌ها و تحریم‌ها کشانده که تلاش اقتصادی مبتنی بر توان بومی این اقدام دژخیمانه امریکا را از حیز انتفاع خواهد انداخت.

 ناکامی‌های امریکا در منطقه و جهان

شمخانی بیان کرد: اقتدار امروز ملت ایران پشتوانه قوی برای مدیران، رهبران و سیاستمداران است و همزمانی درخواست نابجای گفت‌وگو از سوی ترامپ درحالی است که ملت امریکا برخی سیاستمداران را نسبت به گزینش وی دچار شک و تردید هستند و ترامپ خوب می‌داند که توان فعال‌سازی لاف‌های خود را ندارد.

وی تاکید کرد: مدت‌هاست که ایالات متحده امریکا توسط مردم منطقه و ملت‌های آن دچار ناکامی شده و ملت ایران این مسائل را در حافظه تاریخی خود ثبت کرده و دیگران هم گواه این هستند که در تاریخ انقلاب اسلامی نه در عصر چند قطبی ملت ایران، تهدید را به فرصت برای رشد و توسعه قرار داده‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: وضع فعلی ثبات و امنیت منطقه ناشی از فرصت‌سازی از درون تهدید بود و امروز درحالی که پایبندی ایران به برجام از سوی آژانس بین‌المللی تایید شده که تاکید کردیم مسائل موشکی قابل مذاکره نیست اما باز هم تحریم‌های جدید و تلاش‌های عبس علیه ملت ایران از سوی ملت امریکا صورت می‌گیرد.

شمخانی افزود: به طور قطع درون جمهوری اسلامی اتحاد درون‌ حاکمیتی علیه تلاش‌های امریکا خواهیم داشت و امریکا سعی می‌کند، اقدام علیه صدای واحد و پرداختن به مشکلات داخلی در جهت ایجاد تنش را در دستور کار خود قرار دهد و امروز نماد اقتدار در مملکت تعریفی مشخص است و جمهوری اسلامی در قله ثبات قرار دارد.

وی با تاکید بر نقش مردم گفت: آنچه که امروز به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی قابل اتکاست ناشی از حضور ملت ایران و تدبیر حضرت امام و رهبری و عدم اعتماد به امریکاست و امریکا همانطور که به مصدق رحم نکرد به شاه، صدام و مبارک هم رحم نکرد. امیدواریم ۱۳ آبان ۹۷ بیش از گذشته به انسجام و وحدت دست یابیم و امریکا عاجزتر در منطقه ظهور پیدا کند.

 برجام بدون تامین منافع ایران بی‌معنی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی، برجام را بدون منافع برای جمهوری اسلامی ایران بی‌معنی دانست.

امیردریابان علی شمخانی در حاشیه مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در لانه جاسوسی امریکا در مصاحبه با صداوسیما تصریح کرد: امریکا چه در دوران اوباما و چه اکنون، یکی نرم و کند و دیگری تند و شتاب‌زده در پی تهی‌سازی برجام هستند.

وی هشدار داد: اگر ایران احساس کند با استمرار این پیمان بین‌المللی که شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را تایید کرده است، منافعش تامین نمی‌شود حتما چاره‌یی جز این نخواهد داشت که واکنشی متناسب با این اقدامات را از خود بروز دهد.

شمخانی همچنین درباره دیدگاه کسانی که کوتاه آمدن در برابر امریکا را سبب کاهش دشمنی کاخ سفید علیه ملت ایران می‌دانند، گفت: آزموده را آزمودن خطاست، تاریخ این قضیه را نه فقط برای ایران پس از انقلاب بلکه برای طول تاریخ امریکا ثابت کرده که امیال جاه‌طلبانه این کشور برای استثمار ملت‌ها در ایران و دیگر ملت‌ها اعم از ملت‌های منطقه، جهان اسلام، قاره امریکا و جنوب شرق آسیا اشباع‌ناپذیر است.

 

ارسال نظر