روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹

 قدردانی سردار سلیمانی از ابراز همدردی مقام معظم رهبری؛ سپاه نیوز   سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، در پیامی از الطاف و محبت مقام معظم رهبری در مصیبت درگذشت پدر گرانقدرش قدردانی کرد. در متن پیام سردار سلیمانی آمده است: «محضر مبارک رهبر عزیز و بزرگوارم؛ دیدن سرباز کوچک‌تان در این‌گونه حوادث طبیعی، در کنار مسوولیت‌های بسیار سنگین و ارزشمندتان موجب می‌شود شرمندگی محبت حضرت‌عالی برای حقیر و خانواده‌ام بزرگ‌تر از مصیبتی باشد که بر اثر مشیت باری‌تعالی بر ما حادث شد و خود را از شکر این نعمت الهی که ما را از محبت بزرگوارانه ولی‌امرمان بهره‌مند فرمود عاجز می‌دانیم. از خداوند متعال عاجزانه خواهانیم عمر ناقابل ما را فدای وجود با برکت و ارزشمند حضرت‌عالی که امروز جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ملت بزرگوار ایران بیش از هر زمانی به آن نیازمند است، بنماید.»

 روسیه به امریکا درباره خروج از توافق هسته‌ای هشدار داد؛ ایسنا   آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه امریکا دیدار و درباره مسائل مختلف ازجمله مقابله با داعش در عراق و سوریه و مساله هسته‌یی کره‌شمالی گفت‌وگو کردند. وی همچنین در حمایت از توافق هسته‌یی بیانیه‌یی را به وزیر امور خارجه امریکا ارائه داد که در آن نسبت به خروج امریکا از این توافق هشدار داده شده است. نیکولای لاخونین سخنگوی سفارت روسیه ضمن اعلام این خبر گفت که سفیر مسکو بیانیه شورای فدراسیون روسیه درباره توافق هسته‌یی با ایران را نیز به تیلرسون ابلاغ کرده است.

 اخبار دروغ نمی‌تواند نقش متحدان امریکا در

 11 سپتامبر را تطهیر کند؛ ایرنا   محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در صفحه توییتر خود در واکنش به اسناد ادعایی امریکا از ارتباط ایران با القاعده نوشت: یک رکورد سخیف از میزان تاثیرگذاری دلار‌های نفتی؛ اخبار دروغ سازمان سیا و بنیاد دفاع از دموکراسی با اسناد گزینشی القاعده درباره ایران نمی‌تواند نقش متحدان امریکا در

 11 سپتامبر را تطهیر کند.

 به برجام پایبند می‌مانیم؛ خبرآنلاین   ترزا می نخست‌وزیر انگلیس، در گفت‌وگوی تلفنی گفت که او به برجام متعهد است. بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز با تصریح بر اینکه بسیاری از کشورهای عربی اکنون اسراییل را نه تنها یک دشمن بلکه متحد قطعی خود می‌دانند، خطاب به ترزا می‌ نخست‌وزیر انگلیس گفت، اگر توافق هسته‌یی ایران را لغو نمی‌کنید باید آن را اصلاح کنید. نخست‌وزیر انگلیس تاکید دارد این توافق مانع از یک ایران هسته‌یی می‌شود درحالی که نتانیاهو معتقد است این توافق تضمین می‌کند تهران در آینده به سلاح هسته‌یی دست می‌یابد.

 پوتین و ماکرون بازنگری در برجام را «غیرقابل پذیرش» دانستند؛ انتخاب   روسای جمهور روسیه و فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند بازنگری در توافقنامه هسته‌یی با ایران (برجام) غیرقابل پذیرش است. شبکه تلویزیونی روسیا الیوم به نقل از کرملین اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه و امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه در تماس تلفنی درباره نتایج گفت‌وگوهای بین‌المللی درباره سوریه در آستانه گفت‌وگو کردند. دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردند بازنگری در توافقنامه هسته‌یی با ایرا (برجام) غیرقابل پذیرش است.

 روحانی میانجیگری فرانسه برای گفت‌وگو با ترامپ را رد کرده است؛ ایرنا   روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: در روز سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل 19 سپتامبر رکس تیلرسون وزیر خارجه امریکا از امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه خواسته است تا از طریق میانجی‌گری او یک مذاکره مستقیم میان ترامپ و روحانی انجام شود. یک مقام دولتی امریکا در این باره به واشنگتن‌پست گفت که فرانسه پس از مطرح کردن درخواست امریکا با ایران، اعلام کرده است که طرف ایرانی پاسخ منفی صریح خود را در این باره اعلام کرده و علت آن را جدی نبودن کافی امریکا دانسته است. بنا بر این ادعا، ایرانی‌ها این موضوع را یک «حقه امریکایی» دانسته‌اند.

 ایران از دولت ائتلافی در لبنان حمایت می‌کند؛ مهر   علی‌اکبر ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در دیدار با سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان گفت: ایران از دولت ائتلافی در لبنان حمایت می‌کند. مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب و نخست‌وزیر لبنان در این دیدار که در مقر نخست‌وزیری لبنان در بیروت برگزار شد، بر گسترش روابط بین تهران و بیروت تاکید کردند. ولایتی گفت: رابطه ایران و لبنان رابطه‌یی سازنده است. وی پیروزی‌های اخیر لبنان برابر تروریست‌های تکفیری را تحسین‌برانگیز خواند و آن را به دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان تبریک گفت.

 1.4میلیون زائر از مرزها عبور کردند؛ پاد  رییس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه 1.4میلیون زائر از مرزها عبور کرده و وارد عراق شده‌اند، گفت: صدور ویزا تا غروب دوشنبه ادامه دارد. حسین ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا یازدهم آبان ماه ۲میلیون و ۱۸۰ هزار ویزای اربعین صادر شده است، اظهار کرد: صدور روادید تا غروب روز دوشنبه پانزدهم آبان ماه ادامه دارد. وی یادآور شد: زائرانی که قصد تشرف به کربلا را دارند، در همین شنبه و یک‌شنبه برای دریافت ویزا اقدام کنند.

 این شهامت را داریم که از احمدی‌نژاد انتقاد کنیم؛ ایسنا  معاون پارلمانی دولت دهم اظهار کرد: ما در حال حاضر این شهامت را داریم که به کسی که رییس‌جمهور بوده و با او کار کرده‌ایم، انتقاد کنیم.   محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره حواشی برگزاری دادگاه حمید بقایی، گفت: در رابطه با آقای احمدی‌نژاد و اطرافیانش نیز باید بگویم که نمی‌توان از آنها به‌عنوان یک جریان سیاسی تعبیر کرد بلکه آنها بیشتر یک حلقه و مجموعه هستند و اکثریت اعضای کابینه نهم و دهم از سال‌ها قبل دیگر با ایشان همراه نیستند.

 توانمندی دفاعی و نظامی از عوامل اقتدار ایران است؛ باشگاه خبرنگاران  مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: رفتارهای استکبار ماهیت واقعی آنها را در قبال ایران اسلامی نشان می‌دهد.  سردار یدالله جوانی، درباره طرح مقابله با برنامه موشکی ایران از سوی مجلس سنای امریکا با تاکید بر اینکه توانمندی دفاعی و نظامی از عوامل اقتدار ملت ایران است، اذعان داشت: ایران در حوزه دفاعی و نظامی از جایگاه ویژه‌یی برخوردار است، برهمین اساس دشمن برخلاف معاهدات بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ به‌دنبال اعمال محدودیت‌هایی در این حوزه بر کشورمان است.

 

ارسال نظر