بین امریکا و اروپا در مساله هسته‌ای شکاف ایجاد شد

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۶
بین امریکا و اروپا در مساله هسته‌ای
شکاف ایجاد شد

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بین امریکا و متحدان اروپایی‌اش درمورد مساله هسته‌یی ایران شکاف به وجود آمده است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در مجمع سابقون (روحانیون بازنشسته سپاه مستقر در قم) با اشاره به تحولات بین‌المللی اظهار کرد: در صحنه بین‌المللی تحولاتی رخ داده که نسبت به سال گذشته متفاوت است. پس از توافق هسته‌یی ایران و طرف مقابل تعهداتی داشتند که جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود را انجام داد و طرف مقابل نیز برخی تعهدات خود را انجام داده و برخی را انجام نداده است.

وی با بیان اینکه «بعد از سر کار آمدن ترامپ در امریکا سنگ‌اندازی‌هایی را انجام داد و شروع به اقدامات ایذایی کرد»، گفت: ابتدا قصد خراب کردن توافق را داشت ولی متحدانش به وی گفته بودند که خراب کردن توافق به ضرر امریکاست.

وی افزود: رژیم‌صهیونیستی و عربستان به‌دنبال آن هستند که امریکا را علیه جمهوری اسلامی ایران تحریک کنند که البته این شرایط سبب شده تا آن تصوری که در گذشته وجود داشت که گفته می‌شد ایران مساله‌سازی می‌کند، شکسته شود زیرا همگان می‌بینند که امریکا شیطنت‌هایی را انجام می‌دهد.

لاریجانی افزود: رییس‌جمهور روسیه نیز تاکید کرد که برجام به مسائل امنیتی ربطی ندارد و کشور چین نیز چنین موضعی را در قبال برجام دارد؛ علاوه بر اینها 3 کشور اروپایی حاضر در برجام نیز پای توافق هسته‌یی ایستادند. وی با بیان اینکه «بین امریکا و متحدان اروپایی‌اش شکافی درخصوص مساله هسته‌یی ایران به وجود آمده که کم‌اهمیت نیست»، گفت: در کمیسیون مشترک نیز این کشورها پایبندی خود به توافق هسته‌یی را اعلام کردند.

 

 

ارسال نظر