منافع متناقض بازیگران موثر موجب کندی سرعت موفقیت‌ها در سوریه است

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۳۷۵
منافع متناقض بازیگران موثر موجب کندی سرعت موفقیت‌ها در سوریه است

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به نشست آستانه 7 در قزاقستان گفت که منافع متناقض بازیگران موثر موجب کندی سرعت موفقیت‌ها در سوریه شده است.

به گزارش ایسنا، جابری‌انصاری‌ اظهار کرد: در نشست آستانه 7 به بررسی روند اجرای توافقات آستانه 6 در زمینه کاهش تنش در ادلب پرداخته شد. دولت سوریه مواردی از نقض این توافق را در منطقه ادلب از سوی ترکیه مطرح کرد، اما آنکارا معتقد بود که در چارچوب توافقات عمل کرده و ناقض توافقات نبوده است. برخی جزئیات کاهش تنش در ادلب هنوز بین 3 کشور حل نشده است و در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از توافقاتی که در نشست آستانه 7 صورت گرفت، این بود که هر 3 کشور ضامن تعداد 12 ایستگاه نظارتی ناظر بر کاهش تنش در این منطقه باشند که در تمام این نوار امنیتی این مشکل باقی بود و حل شد.

جابری‌انصاری ادامه داد: از اهداف دیگر آستانه می‌توان به استفاده هر چه بهتر از پیروزی‌های گسترده میدانی علیه تروریسم و افراط‌گرایی در جهت بهبود وضعیت در سوریه اشاره کرد. البته باید این واقعیت را پذیرفت که با سرعت آرامی پیش می‌رویم که از دلایل آن می‌توان به پیچیدگی بحران و همچنین منافع متناقض بازیگران موثر اشاره کرد.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشور افزود: امیدواریم که روند اجرای توافقات مرتبط با کاهش تنش در ادلب سرعت گیرد و شاهد تحولات مثبتی باشیم. نشست آستانه فرصتی است برای رایزنی و تبادل‌نظر بین 3 کشور و هدف ما ایجاد آرامش در سوریه و بازگشت ثبات و صلح به این کشور است.

 

ارسال نظر