روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۸/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۲۷۶

 روحانی درگذشت پدر سردار سلیمانی را تسلیت گفت؛ پاد| رییس‌جمهور در پیامی درگذشت پدر سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، متن پیام روحانی به این شرح است: «بسم‌الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده محترم سپاه قدس ضایعه درگذشت ابوالشهید، پدر بسیجی و بزرگوارتان موجب تاثر و تالم خاطر شد. آن پدر مومن و فداکار در زندگی با برکت خود فرزندانی مجاهد و انقلابی را پرورش داد؛ و در گسترش فرهنگ ایثار و تقویت جبهه مقاومت در برابر ظلم و استعمار و نیز حراست از امنیت داخلی و منطقه‌یی ایران اسلامی نقشی ماندگار یافت. اینجانب، مصیبت وارده را به جناب‌عالی و خانواده محترم‌تان صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزدمنان برای آن فقید سعید علو درجات و همجواری با شهدای والامقام، برای عموم بازماندگان صبر و اجر و برای شما سلامتی و توفیق خدمت بیشتر مسألت دارم.» حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران

 پیام تسلیت جهانگیری به سردار سلیمانی؛ پاد| معاون اول رییس‌جمهور با صدور پیامی به سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، درگذشت پدر گرامی ایشان را تسلیت گفت. متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است: «برادر مجاهد و سربلندم، سردار قاسم سلیمانی؛ فرماندهی محترم سپاه قدس. خبر درگذشت پدر بزرگوارتان حاج حسن سلیمانی که عمری باعزت و پرثمر داشت و فرزندان برومندی چون شهید بزرگوار این خانواده و شخصیتی مقاوم، ایثارگر و تاثیرگذار در حفظ عزت و کرامت اسلامی مانند جنابعالی تقدیم انقلاب اسلامی نمود، برای من که سال‌هاست با خانواده محترم و عزیز سلیمانی آشنایی و ارتباط دارم، بسیار متاثر‌کننده بود. این فقدان را به جنابعالی و همه بازماندگان گرامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال صبر و شکیبایی و سلامت و تداوم جهاد در راه اسلام را برای شما مسئلت دارم.»

 «کاتسا» فقط تحریم سپاه نیست تحریم اقتصاد است؛ تسنیم| فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امریکایی‌ها سعی دارند به ‌بهانه توان دفاعی و موشکی کشورمان طرحی به‌نام «کاتسا» را علیه سپاه پاسداران اجرایی کنند که در اصل یک تحریم اقتصادی است. سرلشکر محمدعلی جعفری دیروز در همایش جهان بدون ترور تصریح کرد: امریکایی‌ها مطمئن باشند هر چه فشار اقتصادی و تحریم را بیشتر کنند عزم ملت در توانایی دفاعی بیشتر خواهد شد و حجم موشک‌ها انبوه‌تر می‌شود و برد و دقت موشک‌ها نیز بیشتر می‌شود.

 احسان مازندرانی آزاد شد؛ ایسنا| احسان مازندرانی مدیرمسوول اسبق روزنامه فرهیختگان  دیروز از زندان آزاد شد.هوشنگ پوربابایی وکیل مدافع احسان مازندرانی اعلام کرد: دقایقی پیش مطلع شدم موکلم پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان اوین آزاد شده است.پوربابایی ادامه داد: در مقطعی از زمان، به علت اشتباه محاسباتی واحد اجرای احکام دادسرا موکل به مدت تقریبا یک ماه از زندان آزاد شده بود که بعد از متوجه شدن دادسرا به اشتباهی که مرتکب شده بودند، موکل مجددا دستگیر و به زندان منتقل شد و دیروز (سه‌شنبه) پس از اتمام دوره محکومیتش از زندان آزاد شد.

 کاهش 80هزار تومانی هزینه‌های زائران در اربعین امسال؛ ایرنا| رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: مجموع هزینه بیمه، دریافتی هلال‌احمر، شرکت‌های کارگزاری و ویزا در اربعین نسبت به روزهای قبل، 80 هزار تومان کاهش یافته است. حسین ذوالفقاری دیروز در نشست ستاد اربعین در سالن اجتماعات شهید رجایی وزارت کشور اظهار کرد: در ایام قبل اربعین این 4 مورد 280 هزار تومان است که الان به زیر 200 هزار تومان کاهش یافته است. معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: اکنون بحث روی تعدیل کرایه حمل و نقل هوایی و زمینی با رعایت حقوق رانندگان و ملاحظه زائران و جلوگیری از بازار سیاه است.

 واکنش ظریف به فرا رسیدن موعد اجرای قانون ضد ایرانی کاتسا؛ باشگاه خبرنگاران جوان| محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه درباره فرارسیدن موعد اجرایی شدن قانون کاتسا گفت: اقداماتی که امریکا انجام می‌دهد، نشان‌دهنده سوءنیت آنهاست، امریکا از ابتدا به روح برجام اعتنایی نداشته است. وی افزود: امریکایی‌ها در برخی موارد، مواد 26، 28و 29 برجام را هم که ضرورت حفظ فضای مناسب برای انجام تعامل با ایران هست را خدشه‌دار و خلاف برجام عمل کردند. ظریف در پاسخ به این سوال که اگر قانون کاتسا که به مادر تحریم‌ها مشهور است، اجرایی شود مشخصا چه اقدامی از سوی ایران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برای ما خیلی سر و صدای امریکایی‌ها مهم نیست، مهم این است آیا ما از امکاناتی که در برجام هست، بهره‌مند می‌شویم یا نه.

 اقدامات امریکا درباه برجام نگران‌کننده است؛ ایسنا| سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در نشست انجمن تجار اروپا با بیان اینکه اقدامات امریکا درخصوص توافق هسته‌یی نگران‌کننده است، تاکید کرد: نگرانی‌های جدی درباره اقدامات امریکا در رابطه با خروج این کشور از توافق هسته‌یی با ایران و تهدیدات مداوم واشنگتن برای حل مساله هسته‌یی کره‌شمالی از طریق گزینه نظامی وجود دارد. وی درحالی این اظهارات را بیان کرده که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا پس از بارها انتقاد از توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 سرانجام اعلام کرد که دیگر پایبندی ایران به توافق را تایید نخواهد کرد. ترامپ با این اقدام تصمیم‌گیری درباه توافق را به کنگره امریکا سپرده است.

 درخواست 90 دانشمند هسته‌ای امریکا از کنگره برای حفظ برجام؛ خبرآنلاین| به نوشته روزنامه نیویورک تایمز بیش از 90 دانشمند هسته‌یی امریکا شامل یک طراح بمب هیدروژنی در نامه‌یی خطاب به کنگره این کشور تاکید کردند که قانونگذاران باید اقدامی انجام دهند تا اطمینان یابند که امریکا عضوی از توافق هسته‌یی باقی می‌ماند. در این نامه با تاکید بر اینکه نامه از سوی دانشمندانی است که علم فیزیک، فناوری هسته‌یی و موشک‌های دوربرد را می‌شناسند، آمده است که تلاش رییس‌جمهوری امریکا از طرح بحث مذاکره مجدد بر سر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) غیرواقع بینانه است و اعتراضات ترامپ به برجام را می‌توان بدون مذاکره مجدد هم در نظر گرفت.

 

ارسال نظر