نمی‌توانیم دست خود را ببریم چون دیگران اصرار دارند

۱۳۹۶/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۵۸
نمی‌توانیم دست خود را ببریم چون دیگران اصرار دارند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه ما درباره مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد، گفت: توانایی موشکی ما ضامن امنیت کشورمان است. ما نمی‌توانیم دست خود را ببریم چون دیگران چنین اصراری دارند.

به گزارش ایسنا، کمال خرازی پس از دیدار با صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در جمع خبرنگاران درباره خواسته غرب و امریکا مبنی بر مذاکره درخصوص توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصلا چنین قراری نیست که ما بر سر مسائل دفاعی مذاکره کنیم، صحبت ما با این گروه‌های غربی فقط درباره برجام بوده و فراتر از آن نبوده و نخواهد بود، ما سر مسائل دفاعی با کسی مذاکره نخواهیم کرد حتی بر سر حضور خود در منطقه هم مذاکره نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: مذاکرات ما فقط بر سر مسائل هسته‌یی بوده که می‌بینیم با چه مشکلاتی از سوی امریکا مواجه شده و با نقض عهدهای مکرر به آن ضربه زده و اعتبار خود را در برابر جهانیان لکه‌دار کردند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به این سوال که اروپایی‌ها مدعی هستند با برجام امنیت را در منطقه ایجاد کرده و طوری بر این امر تاکید می‌کنند گویی جلوی ساخت سلاح هسته‌یی را گرفته‌اند، افزود: ما از اول هم نمی‌خواستیم بمب بسازیم، از ابتدا اعلام کرده بودیم که می‌خواهیم فناوری هسته‌یی را برای مصارف صلح‌آمیز داشته باشیم. آنها تصور می‌کردند ما به‌دنبال سلاح هسته‌یی هستیم. آنها با موجودیت و نفوذ ایران مشکل دارند که با اهداف درازمدت آنها سازگار نیست.

 

ارسال نظر