سیاست اروپا پایبندی به برجام است

۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹
سیاست اروپا پایبندی
به برجام است

عضو هیات نظارت بر اجرای برجام گفت: هلندی‌ها تاکید کردند که سیاست اروپا متفاوت با امریکا در رابطه با موضوع هسته‌یی است، به هیچ‌وجه عهدشکنی آنها را قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر ولایتی روزگذشته بعد از دیدار با ریموند کنپاس رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روابط ایران و هلند رابطه رو به رشد است و همان‌طور که من از اعضای پارلمانی شنیدم آنها مایل هستند روابط بسیار خوب تجاری و اقتصادی با ایران داشته باشند.

وی ادامه داد: آنها تکیه کردند که سیاست اروپا ازجمله هلند با سیاست ایالات‌متحده‌امریکا در رابطه با مساله هسته‌یی متفاوت است و به هیچ‌وجه این عهدشکنی امریکایی‌ها را قبول ندارند و بر این قراردادی که با ایران بسته شده پایبند هستند.

وی با بیان اینکه هلندی‌ها کاملا با سیاست امریکا مخالف هستند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این هیات پارلمانی هستند، رویکردی روشن‌تر و بی‌پرده‌تر درخصوص برجام و پایبندی به آن و بدعهدی امریکایی‌ها داشتند و صریح‌تر صحبت کردند، از عهدشکنی امریکایی‌ها انتقاد و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.

ولایتی در ادامه گفت: هیات هلندی در گفت‌وگوی انجام شده اعلام کردند که مایل به سرمایه‌گذاری در ایران هستند و در مورد شرایط بازگشت سرمایه به کشورمان پرس‌وجو می‌کردند.  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص سفر قریب‌الوقوع حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به ایران گفت: رابطه بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری و برادری بوده است.

 

ارسال نظر