روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۹۲

 صداوسیما ضابطه ممنوع‌التصویری را مشخص کند؛ ایسنا  علیرضا رحیمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین ضابطه ممنوع‌التصویری در صدا و سیما شد. وی اظهار داشت: باید ضابطه ممنوع‌التصویری در صدا و سیما مشخص شود. به هر حال در مورد عملکرد صدا و سیما حساسیت‌هایی وجود دارد و باید چارچوب منافع ملی در اقدامات آن مورد توجه قرار گیرد و انعکاس موفقیت‌های مهم ملی به ویژه در حوزه مدیریت شهری از موارد مورد انتظار از صدا و سیماست. رحیمی خاطرنشان کرد: رویکرد صداوسیما در خصوص عملکرد شهرداری تهران و همچنین نمایندگان تهران به نوعی رویکرد تبعیض‌آمیز است که این رویکرد از طرف صدا و سیما قابل قبول نیست.

 ظریف انتصاب سباستین کورتز را به صدراعظمی اتریش تبریک گفت؛ خبرآنلاین  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش تلفنی گفت‌وگو کردند. در این تماس وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک پیروزی حزب متبوع آقای کورتز در انتخابات پارلمانی برای وی در سمت جدید صدراعظمی اتریش آرزوی موفقیت کرد. دو طرف همچنین در خصوص راه‌های تقویت روابط دوجانبه، اجرای برجام و دیگر مسائل مورد علاقه رایزنی کردند. وزیر امور خارجه اتریش ضمن تاکید بر لزوم حفظ و پایبندی همه طرف‌های توافق هسته‌یی به آن، حمایت اتریش از اجرای برجام و بهره‌مندی کامل ایران از دستاوردهای آن را مجددا مورد تاکید قرار داد.

 نگرانی مشترک سعودی‌ها و صهیونیست‌ها از نفوذ ایران؛ ایلنا  عربستان‌سعودی و اسراییل هر دو ترامپ را برای سخنرانی ۱۳ اکتبر و اعلام مواضع جدید امریکا در قبال ایران تحسین کردند و این نشان‌دهنده نگرانی مشترک هر دو در قبال ایران است. براساس گزارش آژانس خبری فرانسه، نتانیاهو گفته بود زمانی که اسراییل و کشورهای عرب منطقه با هم روبه‌رو می‌شوند باید همه توجه‌ها متمرکز شود؛ چراکه اتفاق مهمی در حال رخ دادن است. او هفته گذشته گفته بود روابط اسراییل و اعراب امروز از هر زمانی بهتر شده است. با این وجود هیچ یک از سران کشورهای عربی به احساسات نتانیاهو پاسخی نداده‌اند و حتی با او ارتباطی هم برقرار نکرده‌اند. در سال ۲۰۱۵ اسراییل در ابوظبی دفتر دیپلماتیکی را به عنوان بخشی از یک قرارداد انرژی‌های پاک با سازمان ملل احداث کرد.

 عربستان‌سعودی هیچ گزینه‌ای جز بازگشت به روابط عادی با ایران ندارد؛ فارس  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس و امور بین‌الملل گفت: عربستان‌سعودی در نهایت هیچ گزینه‌یی جز بازگشت به روابط عادی با جمهوری اسلامی ایران ندارد. وی با اشاره به وضعیت روابط ایران و عربستان گفت: در ارتباط با مناسبات تهران و ریاض در سال‌های آتی فکر می‌کنم با وضعیتی که در عربستان‌سعودی وجود دارد و با توجه به اینکه بحران در حاکمیت عربستان سعودی جدی است، رویکرد عربستان بر ایجاد تنش و تشدید تفرقه و حمایت از تروریست‌ها در قبال تحولات منطقه‌یی کماکان وجود داشته باشد.

 برای حل مشکلات جانبازان و ایثارگران تلاش می‌کنیم؛ ایرنا  در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی وزیر کشور در ابتدای دولت دوازدهم مبنی بر ارتباط و تعامل موثرتر مسوولان با همکاران، نخستین جلسه پرسش و پاسخ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور با حضور جمعی از جانبازان و با هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور برگزار شد. باوند عباسی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: با وجود محدودیت‌های فراوان، وزارت کشور تلاش کرده است، نسبت به امور رفاهی و معیشتی همکاران اقدامات مناسب و درخور شأن آنان انجام دهد و این مهم در رابطه با ایثارگران عزیز هم همواره به‌طور اخص مدنظر بوده است.

 جنگ سوریه با شکست داعش در حال اتمام است؛ تسنیم  دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید براینکه امنیت و ثبات منطقه صرفاً با حضور ایران تامین می‌شود، گفت: جنگ ۸۰ماهه سوریه با شکست نهایی داعش در حال اتمام است.  سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی در جمع پاسداران سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به مساله کردستان عراق خاطرنشان کرد: پشت‌پرده تمام اتفاقات و همه‌پرسی کردستان امریکا بود. جنگ 80 ماهه سوریه با شکست نهایی داعش در حال اتمام است اما برای بازسازی سوریه

400 میلیارد دلار اعتبار نیاز است چراکه استکبار تمام زیرساخت‌ها را در سوریه از بین برده است.

 صدور ویزای اربعین در تهران و ۱۲ استان کشور؛ صدا و سیما  سخنگوی نیروی انتظامی از صدور ویزای اربعین حسینی در دفتر سفارتخانه و چهار آژانس دیگر در تهران و همچنین ۱۲ استان کشور خبر داد. سردار منتظرالمهدی گفت: دفاتر پلیس+۱۰ نیز روزانه از ساعت ۸ تا ۱۶ برای تحویل مدارک و صدور گذرنامه در کمترین زمان ممکن اقدام می‌کنند.  وی افزود: پلیس گذرنامه نیز هر روز از ساعت 7:30 صبح تا ۲۰ شب پاسخگوی هموطنان است. سردار منتظرالهمدی با اشاره به اینکه گذرنامه معتبر با حداقل 6ماه اعتبار از مهم‌ترین شروط سفر اربعین است گفت: امکان صدور ویزا به صورت انفرادی و گروهی نیز وجود دارد.

 رای پرونده دو متهم فساد نفتی تا دو روز دیگر باید صادر شود؛ ایسنا  وکیل مدافع متهم ردیف سوم پرونده موسوم به فساد نفتی گفت: با توجه به برگزاری آخرین جلسه دادگاه در 24 مهرماه، قاعدتا رای این پرونده باید دو روز دیگر صادر شود. میرسجاد سعیدمهر گفت: پس از برگزاری آخرین جلسه دادگاه، رای پرونده باید ظرف یک هفته صادر شود و از آنجا که از آخرین جلسه دادگاه تاکنون 5 روز سپری شده، قاعدتا تا دو روز دیگر باید رای این پرونده صادر شود.

 احتمال دیدار مجدد اعضای جامعه روحانیت با روحانی وجود دارد؛ ایسنا  سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: آقای روحانی در جلسه دیدار با اعضای جامعه روحانیت نسبت به ادامه این‌گونه جلسات اشاره کردند، بنابراین احتمال دیدار دوباره اعضای جامعه روحانیت با رییس‌جمهوری وجود دارد.

غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به دیدار اخیر اعضای جامعه روحانیت مبارز با حسن روحانی اظهار کرد: پیش از این‌بارها گفته‌ایم که آقای روحانی را جزو اعضای جامعه روحانیت می‌دانیم و هرگاه فرصت فراهم باشد، مایل به دیدار با وی هستیم.

 

ارسال نظر