روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۳۳۳

 آماده تامین انرژی ازبکستان هستیم؛ پاد  رییس‌جمهوری در دیدار وزیر خارجه ازبکستان تاکید کرد: ایران آماده است روابط دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی خود را با ازبکستان بیش از پیش توسعه دهد و تعمیق بخشد و در این مسیر هیچ مانعی وجود ندارد.

روحانی دیروز در دیدار عبدالعزیز کامل اف وزیر خارجه ازبکستان به طرح‌های متنوع تقویت راه‌های ترانزیتی میان دو کشور از مسیرهای افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان اشاره و اظهار کرد: باید در کنار بهبود مسیرهای ترانزیتی دو کشور، همکاری‌های بانکی و مباحث مرتبط با روادید را نیز تسهیل کنیم تا بخش‌های خصوصی دو کشور بهتر بتوانند از فرصت‌هایی که در ایران و ازبکستان وجود دارند، بهره بگیرند. رییس‌جمهوری با بیان اینکه ایران کاملا آماده است نیازهای ازبکستان به انرژی را تامین کند، ابراز امیدواری کرد: با تشکیل منظم نشست‌های کمیسیون مشترک، راه‌های توسعه بیش از پیش روابط، جست‌وجو و به سرعت عملی شوند.

 نوه امام‌خمینی (ره) سخنران نماز جمعه می‌شود؛ تسنیم  حجت‌الاسلام سید علی خمینی نوه امام‌خمینی (ره)، سخنران این هفته نماز جمعه تهران است. نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران (28 مهر) به امامت حجت‌الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.  همچنین حجت‌الاسلام سید علی خمینی به مناسبت چهلمین سالروز شهادت آیت‌الله سید مصطفی خمینی (ره) پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهد کرد.

 رهایی عراق از دست تروریست‌ها یک هدف والا برای ایران است؛ فارس   امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع گفت: رهایی عراق از دست تروریست‌ها یک هدف والا برای ایران است و ما به جد نگران وحدت و یکپارچگی عراق هستیم.  امیر حاتمی در همایش آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت گفت: دشمنان طراحی کرده بودند تا کینه و اختلاف در منطقه بماند اما امروز ملت ایران و عراق با هم دوست هستند و رهایی عراق از دست تروریست‌ها یک هدف والا برای ایران است و ما به جد نگران وحدت و یکپارچگی عراق هستیم و هر کمکی برای حفظ وحدت عراق می‌کنیم.

 توصیه آشنا به اعضای جامعه روحانیت مبارز؛ تعادل  حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری معتقد است: جامعه روحانیت مبارز با بازنگری هوشمندانه در شیوه شناخت خود از جامعه، بزرگ‌منشانه برای جناح‌های سیاسی پدری کند.  آشنا مشاور رییس‌جمهوری در کانال تلگرامی خود با انتشار تصویری از دیدار حسن روحانی با اعضای جامعه روحانیت مبارز نوشت: جامعه روحانیت مبارز می‌تواند نه فقط با بخشی از جامعه که با اقشار و سلایق مختلف تعامل کند، به شرط آنکه با بازنگری هوشمندانه در شیوه شناخت خود از جامعه، بزرگ‌منشانه برای جناح‌های سیاسی پدری کند.

 بی‌هیاهو کار کردن یکی از شاخصه‌های مهم بسیج است؛ فارس   رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: از شاخصه‌های مهم بسیج بی‌هیاهو کار کردن است بنابراین این افراد باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند، زیرا از همین افراد است که یکی شهید حججی می‌شود.  سردار غلامحسین غیب‌پرور در نشست فرماندهان بسیج صدا و سیمای مراکز استان‌ها که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر لزوم تحول درونی و اثربخشی برنامه‌های بسیج اظهار داشت: ساختار سازمان بسیج باید معطوف به اهداف تنظیم شود و ما باید ببینیم رسالت و جایگاه بسیج در پیشبرد انقلاب اسلامی کجا قرار دارد.

 گفت‌وگوی پوتین و نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای؛ ایسنا  رییس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای، سوریه و نتایج همه‌پرسی کردستان عراق گفت‌وگو کردند. خبرگزاری اینترفکس در همین رابطه نوشت، کرملین روز گذشته اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در یک تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل درباره مسائل مختلف ازجمله توافق هسته‌یی ایران و 1+5، سوریه و همه‌پرسی کردستان عراق رایزنی کردند.

 مجلس خبرگان از نظر اندیشمندان برای راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز استقبال می‌کند؛ ایلنا آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان در آغاز نشست هفتگی اعضای شورای نگهبان با اشاره به ضرورت حراست از حرکت صحیح انقلاب، رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تشکیل هیات اندیشه‌ورز توسط مجلس خبرگان رهبری را در این راستا دانست و افزود: همه ما باید تلاش کنیم زمینه حفظ انگیزه‌های انقلابی و نیز دین‌مداری مردم را فراهم کنیم. وی ضمن دعوت از محققان و مراکز تحقیقاتی برای پژوهش در زمینه هیات اندیشه‌ورز افزود: مجلس خبرگان رهبری از نظرات اندیشمندان در این زمینه استقبال می‌کند.

 میانجیگری ایران جلو خونریزی و ویرانی را گرفت؛ خبرآنلاین   وفیق السامرایی، رییس پیشین اداره اطلاعات نظامی عراق و مشاور امنیت ملی عراق در زمان ریاست‌جمهوری جلال طالبانی در گفت‌وگو با المیادین ضمن اشاره به اینکه همه‌پرسی جدایی کردستان عراق قبل از اجرایی شدن خاتمه یافت، گفت: میانجیگری ایران میان سلیمانیه و بغداد جلو خونریزی هزاران نفر و ویرانی شهرها را گرفت. وی با بیان اینکه میانجیگری ایران برنامه‌های بارزانی را شکست داد. افزود: مساله جدایی الحشد الشعبی از دیگر نیروهای مسلح عراق به خاطرات پیوست.

 عدم تغییر برجام یعنی اینکه می‌توان امریکا را تطمیع کرد؛ مهر  نیکی هیلی، سفیر امریکا در سازمان ملل در صفحه توییتر خود نوشت: تغییر ندادن توافق هسته‌یی ایران یک پیام قاطع به رژیم کیم جونگ اون است که می‌توان امریکا را با یک توافق بد تطمیع کرد. بنابر این گزارش این اظهارنظر درحالی مطرح می‌شود که اغلب رهبران جهان و کارشناسان معتقدند که در صورت تغییر در برجام یا خروج از آن توسط امریکا پیام بدی به رژیم کره شمالی مخابره می‌شود و این رژیم دیگر هرگز پای میز مذاکره نمی‌آید.

 ظریف به «پروتوریا» می‌رود؛ ایرنا  محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی اوایل آبان ماه به آفریقای جنوبی می‌رود. دوازدهمین کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی اوایل سال 94 با سفر وزیر خارجه این کشور به تهران برگزار شد و دو طرف توافق کردند که دور بعدی این اجلاس در شهر پروتوریا، پایتخت اداری و اجرایی آفریقای جنوبی برگزار شود. سال گذشته رییس‌جمهور آفریقای جنوبی به تهران سفر کرد و در جریان این سفر دو طرف بر برگزاری هر چه زودتر کمیسیون مشترک تاکید کردند. در اواخر شهریور ماه سال 96 سفیر آفریقای جنوبی در تهران اعلام کرده بود که کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در 23 اکتبر در پروتوریا برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر