روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۸۵

 صالح شریعتی و بطحایی «عضو هیات امنای بنیاد شهید» شدند؛ پاد    رییس‌جمهور در حکمی وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش را به عنوان «عضو هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب کرد. در بخشی از حکم رییس‌جمهوری خطاب به صالحی و بطحایی آمده است: « جناب آقای دکتر سیدعباس صالح شریعتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ جناب آقای دکتر سیدمحمد بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش؛ در اجرای بند (4) ماده (9) قانون اصلاح قانون اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران، به موجب این حکم به عنوان «عضو هیات امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران» منصوب می‌شوید.»

 اعلام حمایت اتحادیه آفریقا از برجام؛ ایرنا     موسی فکی محمد رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا، با صدور بیانیه‌یی حمایت کامل اتحادیه آفریقا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را مورد تاکید قرار داد. در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: «اتحادیه آفریقا، مانند بسیاری دیگر از اعضای جامعه بین‌الملل از امضای برجام شدیدا استقبال کرده و آن را پیروزی دیپلماسی چندجانبه و اثبات اثربخشی روش‌های حل و فصل اختلافات بین‌المللی از طریق مذاکرات می‌داند. در زمانی که با افزایش خطر تکثیر سلاح‌های هسته‌یی و تهدیدات علیه صلح و امنیت بین‌الملل مواجه هستیم، نباید از هیچ اقدامی برای حفظ برجام دریغ کرد، به همین دلیل اتحادیه آفریقا بر لزوم توسل به رویکردهای چندجانبه به عنوان روشی مطمئن و موثر برای مقابله با چالش‌های جهانی تاکید می‌کند.»

 رایزنی وزیران امورخارجه ایران و ازبکستان در تهران؛ خبرآنلاین    عبدالعزیز کامیل اوف، وزیر امورخارجه ازبکستان که روز گذشته برای سفری سه روزه به تهران سفر کرده است امروز با همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی می‌کند. در هفته جاری وزارت خارجه ازبکستان اعلام کرده بود که این دیپلمات عالی‌رتبه ازبکستانی در سفر به تهران با تعدادی از مقامات برجسته ایرانی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه دیدار و رایزنی می‌کند. همچنین براساس اعلام رسانه‌های خبری حضور در همایش اقتصادی مشترک ایران و ازبکستان و انجام مذاکرات با فعالان اقتصادی ایران از دیگر برنامه‌های هیات ازبکستانی در سفر به تهران است.

 دعوت کره‌شمالی از ایران برای مقابله با امریکا؛ انتخاب     آندانگ چون، معاون پارلمان کره‌شمالی که ریاست هیات کره‌شمالی در یکصد و سی و هفتمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس در روسیه را بر عهده دارد، در دیداری با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران از او خواست تا دو کشور علیه بی‌عدالتی امریکا و برای مقابله با آن تلاش کنند. آندانگ چون در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سخنان لاریجانی گفت: ما یک عزم راسخ علیه متجاوزان داریم. ما و شما برای مدت طولانی است که برای مقابله با امریکا تلاش کردیم. بیایید برای مقابله با این بی‌عدالتی با یکدیگر تلاش کنیم.

 دولت در انتخاب وزیر پیشنهادی علوم مستقل عمل کند؛ ایسنا    علی مطهری نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل در معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت از رییس‌جمهور خواست کسی را که خودش اصلح می‌داند، معرفی کند و منتظر اعلام رضایت دیگران نباشد. وی درباره زمان معرفی گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های علوم و نیرو گفت: درباره وزارت نیرو دولت مهلت سه ماهه داشته که این مهلت هنوز به پایان نرسیده است. البته قرار است آقای اردکانیان هفته آینده به عنوان وزیر نیرو به مجلس معرفی شود و من شنیده‌ام ایشان فرد مناسبی است اما باید تحقیقات لازم درباره‌اش انجام شود.

 انتقاد ترامپ از حمایت چاک شامر از برجام؛ مهر    دونالد ترامپ در واکنش به حمایت‌های اخیر سناتور چاک شامر از توافق هسته‌یی گفت: چاک شامر در زمان اوباما از توافق هسته‌یی متنفر بود ولی نوبت به من که رسید از این توافق حمایت می‌کند. روز جمعه هفته گذشته، دونالد ترامپ در چارچوب استراتژی جدید امریکا در قبال ایران، پایبندی ایران به برجام را رد کرد که این اقدام مورد انتقاد اغلب سناتورهای دموکرات و نیز برخی جمهوری‌خواهان قرار گرفت. چاک شامر در مواضعی درباره برجام تاکید کرده است که خروج امریکا از برجام منافع و امنیت ملی امریکا را به مخاطره می‌اندازد.

 رفع حصر باید یک بازی برد-برد باشد؛ ایلنا     محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس گفت: در تابستان ۹۲ در مسیر ایجاد گشایش در بحث حصر تا حدودی نزدیک شده بودیم. از طرفی با رویکردی که ما داریم و با شناختی که از نهادهای مختلف دارم، می‌دانم این موضوع باید یک موضوع برد-برد باشد. نباید یک جریان بخواهد از آن به نفع خود استفاده کند. وی افزود: به دلیل مدیریت این مسائل، کمیته رفع حصر تشکیل شد و بلافاصله پس از تشکیل تاکید کردم این موضوع به هیچ عنوان رسانه‌یی نشود. برنامه‌یی مشخص داشتیم و ملاقات‌هایی نیز درنظر گرفتیم که گام به گام انجام دهیم اما متاسفانه پس از نخستین ملاقات، یک عضو بیرون از کمیته رفع حصر، موضوع را رسانه‌یی کرد و ادامه کار با تاخیر ناخواسته روبه‌رو شد.

 جهانگیری به آنکارا می‌رود؛ تسنیم    بعد از افزایش دیدارهای مقامات بلندپایه سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورمان با مقامات ترکیه و افزایش مراودات میان دو کشور، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به آنکارا می‌رود.  اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور پنج‌شنبه هفته جاری در سفری دو روزه برای شرکت در اجلاس دی‌هشت به آنکارا پایتخت ترکیه می‌رود. معاون اول رییس‌جمهور در این سفر دو روزه با بینالی ییلدیریم نخست‌وزیر ترکیه دیدار می‌کند.

 باید محتوا و معانی اصلی اربعین به مردم دنیا معرفی شود؛ ایسنا     عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم اربعین تجربه سه سال گذشته را داریم، گفت: امیدواریم امسال مراسم اربعین با شکوه برگزار شده و ضعف‌های سال‌های قبل در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر باشد.

به گزارش ایسنا، رحمانی‌فضلی دیروز در گردهمایی دست‌اندرکاران مراسم اربعین حسینی با اشاره به اینکه راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران باشد، افزود: چند سال است که مراسم اربعین در دنیا انعکاس داشته و همه افکار و عقاید و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند. ما باید با ظاهر رفتارمان مراسم اربعین را به یک مانور قدرت، وحدت و انسجام تبدیل کنیم و در نهایت معنای واقعی اربعین یعنی سعادت‌طلبی انسان را به نمایش بگذاریم.

 

ارسال نظر