زبان فارسی تلگرام در راه است

۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۵۵
زبان فارسی تلگرام در راه است

ایسنا|

در حالی که از داخل کشور هنوز تصمیم جدی درباره تلگرام گرفته نشده و بازار شایعات همچنان داغ است، طبقه گفته مدیرعامل این پیام‌رسان، زبان فارسی تلگرام در راه است؛ اقدامی که به نظر می‌رسد با وجود اعلام برای توقف خدمات به ایران، انجام شده است.

تلگرام در روزهای اخیر نسخه 4.4 این پیام‌رسان را ارائه کرد؛ مدیرعامل تلگرام ضمن اشاره به ویژگی‌های جدید، از پشتیبانی زبان‌های بیشتری از جمله زبان فارسی خبر داد. این در حالی است که در یک ماه گذشته اختلافات با این پیام‌رسان افزایش یافته و اخباری مبنی بر اعلام جرم و شایعه‌هایی مبنی بر مسدود کردن تلگرام به گوش می‌رسد. لایو لوکیشن (موقعیت مکانی لحظه‌یی) یکی از ویژگی‌های جدیدترین نسخه تلگرام است. بدین‌ترتیب از این پس می‌توان موقعیت مکانی را به‌صورت زنده به اشتراک گذاشت و مخاطب شما نیز می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای، موقعیت مکانی‌تان را روی نقشه مشاهده کند. بنابراین دیگر نیازی به ارسال دستی نیست. این ویژگی خصوصا برای زمان‌هایی که قصد ملاقات یکدیگر را دارید کاربردی خواهد بود. ویژگی دیگر آخرین نسخه، پلیر جدید است که بازطراحی شده و امکانات بیشتری دارد.

اما یکی از ویژگی‌هایی که شاید بطور خاص برای کاربران کشورهای غیرانگلیسی‌زبان اهمیت داشته باشد، پلت‌فرم ترجمه است. پاول دوروف در کانال تلگرامی خود نوشته است: تلگرام نسخه 4.4 از بسیاری از زبان‌هایی که از ما خواسته بودید پشتیبانی می‌کند، از جمله فرانسوی، اندونزیایی، مالزیایی، روسی، اوکراینی و -به زودی- فارسی. گفتنی است، اوایل مهر ماه سال جاری، عباس جعفری دولت‌آبادی -دادستان تهران- با بیان اینکه علیه مدیریت تلگرام اعلام جرم شده و این پرونده به ناحیه‌ امور بین‌الملل دادسرای تهران ارجاع شده است، گفت: اینکه شبکه تلگرام خود را تابع قوانین غربی‌ می‌داند، مانع از رسیدگی به این اعلام جرم نخواهد بود. به موجب این اعلام جرم، شبکه تلگرام علاوه بر ارائه خدمات به گروه‌های تروریستی از جمله گروه داعش، به بستری مناسب برای فعالیت سایر گروه‌های مجرمانه سازمان‌یافته تبدیل شده و ارتکاب جرایم هرزه‌نگاری کودکان، قاچاق انسان و مواد مخدر را ترویج و تسهیل کرده است.

 

ارسال نظر