روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۴۵

 در آینده‌ نزدیک لیست اعضای فراکسیون امید را اعلام می‌کنیم- خبرآنلاین| محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با انتقاد از تریبونی شدن اختلافات مسوولان با یکدیگر تاکید کرد: تریبونی شدن اختلافات مسوولان به آرامش کشور و نیز به اعتماد مردم لطمه می‌زند. دستاوردهای همه قوا ازجمله دستاوردهای دولت عملکرد نظام محسوب می‌شود. وی افزود: دکتر روحانی در دولت اول خود به دلیل آنچه دوری از آزمون و خطا برای اداره کشور عنوان کرده بود، نگاهشان بیشتر به نسل اولی‌ها محدود شد. در دولت دوم ایشان انتظار است، توجه جدی در به کارگیری جوانان در سطوح مختلف مدیریتی را داشته باشند و معاونت امور جوانان رییس‌جمهور مانند معاونت امور اقتصادی تشکیل شود.

 تردید سفیران پیشین امریکا درباره توانایی واشنگتن برای مهار ایران- ایلنا| دیپلمات‌های پیشین امریکا در کشورهای منطقه درباره توانایی واشنگتن برای مهار ایران در خاورمیانه ابراز تردید کردند. رایان کروکر، سفیر پیشین امریکا در عراق و سوریه به المانیتور گفت: من گزینه‌های خوبی در برابر ایران در عراق و سوریه نمی‌بینم. آنها(ایرانی‌ها) به آسانی قانع نخواهند شد و من فکر نمی‌کنم که ما ابزارهای مورد نیاز برای عقب راندن آنها را در اختیار داشته باشیم. جیمز جفری، سفیر پیشین امریکا در ترکیه و عراق نیز گفت: من هیچ نشانه‌یی از اینکه یک سیاست خاص در برابر ایران وجود داشته باشد، ندیده‌ام. ما اکنون به سعودی‌ها در یمن کمک می‌کنیم اما جدا از بازبینی برجام توسط رییس‌جمهور سیاست خاصی وجود ندارد.

 ارسال نامه ایران به حیدر العبادی توسط قاسم سلیمانی- ایسنا| روزنامه الاخبار لبنان مدعی شد که نامه‌یی از طرف جمهوری اسلامی ایران به حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق توسط سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ارسال شده است. در این نامه آمده است که جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌های ارزشمند حیدر العبادی و مدیریت بحران میان بغداد و اربیل تشکر می‌کند. همچنین در این نامه آمده است، جمهوری اسلامی ایران آماده حمایت از بغداد برای مقابله با بحران اربیل و ارائه پوشش سیاسی است.

 تلاش برلین برای حفظ وحدت بر سر برجام در صورت خروج احتمالی واشنگتن-مهر| اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اگر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا اعلام کند که پایبندی ایران را به توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ مورد تایید قرار نخواهد داد، دولت آلمان برای حفط وحدت و انسجام جهانی درخصوص برجام نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد. وی افزود: ما بسیار علاقه‌مندیم تا وحدت و انسجام بین‌المللی درخصوص برجام حفظ شود ولی اگر یک کشور مانند امریکا همان‌گونه که به نظر می‌رسد به نتیجه‌یی متفاوت برسد، ما نهایت تلاش خود را در همکاری با دیگر شرکا برای حفظ این وحدت و انسجام به کار می‌گیریم.

 نمی‌شود هم داعش را تروریست خواند و هم سپاه که با آن درحال مبارزه است- ایرنا| «محمود صادقی» نمانیده تهران در مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یکی از نیروهای اصلی در مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه دانست و گفت: نمی‌شود هم داعش را تروریست خواند و هم سازمانی که با آن درحال مبارزه است. وی در واکنش به احتمال قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی از سوی امریکا گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش رسمی جمهوری اسلامی ایران است و دولت امریکا نمی‌تواند ارتش رسمی یک کشور را به عنوان یک سازمان تروریستی تلقی کند.

 ارتباط معنادار خروج امریکا از یونسکو و برجام-تعادل| حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور تاکید کرد: خصومت امریکا با یونسکو و برجام، نشان‌دهنده عدم صداقت ترامپ در شعار «اول امریکا» و دلیلی محکم بر تداوم سیاست «اول اسراییل» در سیاست خارجی این کشور است. آشنا در کانال تلگرامی خود نوشت: میان خروج امریکا از یونسکو و تلاش ترامپ برای خروج از برجام یک رابطه معنادار وجود دارد. در واقع، ترامپ برجام را هم به همان اندازه ضداسراییلی می‌داند که یونسکو را. او تلاش دارد، شکست لابی اسراییل را به مثابه شرم و شکست امریکا بازنمایی کند.

 هک شدن حساب‌های کاربری و ایمیل‌های دستیار رییس‌جمهور-تعادل| شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی در پیامی توییتری از هک شدن حساب‌های کاربری و ایمیل‌های خود خبر داد. مولاوردی در توییتر خود نوشت: ‏‏سلام دوستان؛ متاسفانه امروز تمام حساب‌های کاربری و ایمیل‌های من هک شد که غیر از تلگرام بقیه پس گرفته شد. لطفا به پیام‌های مشکوک پاسخ ندهید.

 دری‌اصفهانی مرتکب اعمال مجرمانه شده است-تسنیم| رییس‌ کل دادگستری استان تهران در واکنش به اظهارات وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه دری‌اصفهانی مرتکب خلافی نشده است، گفت: طبق بررسی‌ها این فرد اعمال مجرمانه انجام داده است. غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که وزیر اطلاعات اعلام کرده از نظر معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات، دری‌اصفهانی مرتکب عمل خلافی نشده است، اظهار کرد: قطعا مرجع نهایی اظهارنظر در ارتباط با اعمال مجرمانه افراد، قوه قضاییه است. رییس ‌کل دادگستری استان تهران گفت: طبق بررسی‌های انجام‌ شده در پرونده دری‌اصفهانی، شعبه مربوطه به این نتیجه رسیده که ایشان (دری‌اصفهانی) مرتکب عمل مجرمانه شده است.

 

 

ارسال نظر