حمایت یکدست نیروهای نظامی و نهادها از سپاه پاسداران

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۴۰
حمایت یکدست نیروهای نظامی و نهادها از سپاه پاسداران

جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه: تحمل سلایق مختلف و دوری از تکفیر از مولفه‌های امنیت پایدار است

گروه ایران|

در شرایطی که افکار عمومی، سیاستمداران و رسانه‌های بین‌المللی طی روزهای اخیر تمام ابزارهای ارتباطی و اعتباری‌شان را در مسیر قانع کردن رییس‌جمهور امریکا برای احترام به مهم‌ترین سند بین‌المللی عصر حاضر که تعهد و التزام عملی 5عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان را پشت خود دارد به کار گرفته‌اند، در فضای داخلی کشورمان اتحاد موثری میان گروه‌های سیاسی و نیروهای مسلح ایران ایجاد شده که می‌تواند کشور را در مسیر مقابله با تلاش‌های دشمنان یاری کند.

در روزهای ابتدایی هفته گذشته موضوع اعمال تحریم‌های کاتسا علیه ایران مطرح شد که در صورت تصویب این طرح در کنگره، سپاه در زمره گروه‌های تروریستی قرار می‌گرفت. در آستانه اعلام خبر سیاست‌های اجرایی دولت امریکا درخصوص ایران و ادعاهایی که درباره تحریم‌های احتمالی علیه سپاه پاسداران منتشر می‌شود، افراد و جریان‌های سیاسی و فرماندهان نیروهای مسلح کشورمان در گفت‌وگوهای رسانه‌یی جداگانه، هر کدام با حمایت از سپاه پاسداران، هیات حاکمه امریکا را از هرگونه ماجراجویی در این خصوص برحذر داشتند. بعد از حمایت قاطع رییس‌جمهوری، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه از سپاه، روز گذشته چهره‌هایی مانند امیر حاتمی وزیر دفاع، سردار عراقی جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه و... ضمن تاکید بر تاثیرگذاری توازن بخش سپاه در منطقه حساس خاورمیانه به مقامات امریکایی درباره هرگونه ماجراجویی در این خصوص هشدار دادند. امیر حاتمی وزیر دفاع با اشاره به اهمیت سپاه پاسداران برای تعادل بخشیدن به نظام امنیتی منطقه هر حرکتی که تضعیف سپاه را در دستور کار قرار داده باشد از نظر ایران یک حرکت تروریستی دانست.

 حمایت از قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی و در خط‌مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد.

به گزارش «تعادل» به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی در واکنش به مواضع و تهدیدات اخیر دولت و مقامات امریکا اظهار کرد: سپاه، ارتش و سایر قوای کشور، متحد و یکپارچه در مقابل سیاست‌ها و اقدامات خصمانه و تنش‌آفرین دولت امریکا ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد با توسعه جنگ نیابتی و تروریسم امنیت منطقه را به خطر بیندازند. وزیر دفاع‌ هرگونه تعرض به ارکان نظام نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعرض به کلیت نظام تلقی کرد و افزود: مجموعه کشور اعم از ملت، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح با قاطعیت آن را خنثی و سرکوب خواهند کرد.

امیر حاتمی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مقتدرترین و محبوب‌ترین نیروی ضد‌تروریست منطقه یاد کرد و گفت: این نهاد انقلابی متعلق به همه ملت‌های منطقه است و برای صیانت از امنیت و آرامش منطقه مجاهدت‌های بی‌نظیر و فداکاری‌های درخشانی را به منصه ظهور رسانده است. وزیر دفاع تروریست ‌خواندن و تحریم سپاه را یک نوع اقدام تروریستی ذکر کرد و ادامه داد: هر توطئه و اقدام تضعیف‌کننده این نهاد ضدتروریستی کمک به گسترش تروریست و ناامنی در منطقه و جهان است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: به وضوح روشن است که پشت صحنه این‌گونه اقدامات خصمانه لابی صهیونیست در امریکاست و البته آتش‌افروزی جدیدی است که دودش به چشمان مردم و ارتش امریکا خواهد رفت. وزیر دفاع با بیان اینکه راهی که ترامپ انتخاب کرده جهان را به سوی جنگ و خونریزی سوق می‌دهد و زیبنده کشوری که خود را منادی صلح و مدافع حقوق بشر می‌داند، نیست، تصریح کرد: مردم، نخبگان و عقلای امریکا و جهان چنین سیاست‌ها و اقدامات خشن و خطرناکی را بر‌نمی‌تابند. امیر حاتمی در پایان گفت: ترامپ تصمیمی را اتخاذ نکند که برکناری او از قدرت را به مطالبه‌یی جهانی و اقدامی ضروری برای پایان جنگ، خشونت و ناامنی قلمداد شود.

 محکومیت مواضع ترامپ علیه سپاه پاسداران

در همین خصوص و در پی ادعاهای دولتمردان امریکایی علیه سپاه، ارتش نیز بیانیه‌یی در حمایت از سپاه صادر کرد. به گزارش ایرنا، ارتش ایران با صدور این بیانیه توهین به سپاه پاسداران را توهین به کلیت نظام دانست و بر اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه به عنوان ید واحده تاکید کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: اگر اقدامات نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران نبود، دامنه تروریسم تا امروز بسیاری از کشورهای منطقه را دربر می‌گرفت. ارتش و سپاه همواره در بحران‌های مختلف دوشادوش هم در حفظ هویت و اقتدار نظام جانفشانی کرده‌اند و همدل و متحد، مدافع آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و خواهند بود. ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان بیانیه خود بر حمایت قاطع از سپاه پاسداران به‌عنوان رکن مقتدر دفاعی کشور و پیشگام در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده و اطمینان می‌دهد در سایه اتحاد نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) همه توطئه‌ها خنثی و بی‌اثر خواهد بود. پای دشمنی که بخواهد وارد مراکز نظامی ایران شود را خرد می‌کنیم. جانشین فرماندهی نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نباید شهدا را به نفع جریان خاصی مصادره کنیم، گفت: شهدا تعلق به هیچ حزب خاصی ندارند و برای همه ملت ایران هستند. به گزارش ایسنا، عبدالله عراقی دیروز در یادواره شهدای کارمند استان قزوین با بیان اینکه اجازه بازدید دشمنان نظام از مراکز نظامی را نمی‌دهیم، اظهار کرد: پای دشمنی که بخواهد وارد مراکز نظامی ایران شود را خرد می‌کنیم. وی افزود: ملت هیچ‌گاه اجازه تعدی به تمامیت ارضی این کشور را نداده و با تمام قدرت روی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده و خواهند ایستاد. وی با بیان اینکه امنیت پایدار در کشور مولفه‌های متعددی دارد، نیروهای مسلح را یکی از این مولفه‌ها دانست و ادامه داد: مدارا کردن با یکدیگر و تحمل سلایق مختلف و دوری از تکفیر همدیگر از دیگر مولفه‌های امنیت پایدار است. عراقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات کردستان عراق، نسبت به شکل‌گیری اسراییلی جدید در منطقه هشدار داد و افزود: امریکایی که معتقد بود تا سال 2030 کردستان نباید مستقل شود و به‌دلیل عدم کادرسازی کردها توانایی مدیریت کردستان را ندارند بلافاصله بعد از انتخابات، در دهوک و اربیل پایگاه زدند. وی در پایان تاکید کرد: دشمنان هیچ‌گاه به‌دنبال منفعت ملت ایران نیستند و این ملت است که باید با وحدت و همدلی به‌دنبال تحقق اهداف انقلاب و پیشرفت کشور باشد.

 

 

ارسال نظر