روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷

 مذاکرات معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در کابل؛مهر| معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در سفر به افغانستان، مذاکراتی را در زمینه حوزه‌های امنیتی، مرزی، امور اتباع و انتظامی با مقامات این کشور انجام داد. در ادامه سفر حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور به افغانستان، مذاکرات دو طرف در حوزه‌های امنیتی، مرزی، امور اتباع و انتظامی مطرح و طرفین موضوع‌های مشترک را به بحث گذاشتند. در پایان نشست صورتجلسه مشترک میان روسای هیات‌های دو کشور به امضا رسید.

 مرتضوی در جلسه دادگاه کهریزک حاضر نشد؛ایلنا| میرمجید طاهری وکیل اولیای دم روح‌الامینی در رابطه با جلسه رسیدگی به اتهامات سعید مرتضوی در پرونده کهریزک که در شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب برگزار شده بود، گفت: روز سه‌شنبه متهم پرونده با ارائه گواهی پزشکی در جلسه دادرسی حاضر نشد. طاهری خاطرنشان کرد: قاضی پرونده با توجه به اینکه اخذ اظهارات مرتضوی لازم بود، اعلام کرد جلسه بعدی رسیدگی به پرونده ۳۰ آبان ماه است. وی افزود: چنانچه مرتضوی جلسه بعد هم در جلسه حاضر نشود، به‌نظر نمی‌رسد که وقت دادرسی تمدید شود احتمالا دادگاه رسیدگی می‌کند و حکم صادر می‌کند.

 پرداخت وجوه سپرده‌گذاران کاسپین تا مبلغ 200میلیون تومان؛باشگاه خبرنگاران| دادستان تهران گفت: وجوه سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین تا مبلغ 200میلیون تومان پرداخت می‌شود. جعفری دولت‌آبادی ضمن تبریک و گرامیداشت هفته ناجا با اشاره به اینکه ظرف 6ماه گذشته تجمع‌های اعتراضی متعددی در رابطه با برخی موسسات مالی در سطح کشور برگزار شده است، اظهار داشت: مردم باید وجوه خود را در موسساتی سپرده‌گذاری کنند که معتبر و دارای مجوز بانک مرکزی باشد و این موسسات وعده سود غیرمتعارف که فراتر از مصوبات قانونی است را ندهند. جعفری دولت‌آبادی خطاب به مسوولان سیستم بانکی کشور اظهار داشت: وظیفه بانک مرکزی نظارت بر سیستم مالی کشور شامل بانک‌ها، صندوق‌ها و موسسات پولی، مالی و اعتباری است.

 برگزاری مراسم یادبود جلال طالبانی در تهران؛خبرآنلاین| مراسم یادبود جلال طالبانی رییس‌جمهور سابق عراق در مسجد جامع شهرک قدس برگزار می‌شود. به مناسبت درگذشت آقای جلال طالبانی رییس‌جمهور سابق عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق مراسم بزرگداشتی روز پنج‌شنبه ۲۰ مهرماه از ساعت ۱۶ الی 17:30 در مسجد جامع شهرک قدس ابتدای فاز ۳ برگزار می‌شود. این مراسم از طرف نمایندگی اتحادیه میهنی کردستان عراق در تهران، نهادهای مرتبط جمهوری اسلامی ایران، قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جامعه کردهای مقیم تهران و انستیتوی کرد برگزار خواهد شد.

 دوران حضور و سلطه امریکا در غرب آسیا به پایان رسیده است؛آنا| سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه مقابله با تجاوزگری امریکا یک امر جدی و تمرین شده است، خاطرنشان کرد: دوران حضور و سلطه امریکا در غرب آسیا به پایان رسیده و مدت‌ها از مرگ خاورمیانه جدید امریکایی گذشته است. سردار سرتیپ‌ پاسدار سیدمسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار کرد: ظاهراً دولت ترامپ حرفی جز دشنام را نمی‌فهمد و نیاز به شوک‌هایی دارد که مفهوم جدید قدرت در جهان امروز را متوجه شود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر قرار بود خط سیر رو به رشد توان دفاعی کشور تحت تاثیر یاوه‌گویی‌های بیگانه قرار گیرد، اصولاً این حرکت غرورانگیز را شروع نمی‌کردیم.

 حضور وزیر دادگستری در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس؛ایسنا| یحیی کمالی‌پور عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سوال‌های 3نفر از نمایندگان در جلسه روز گذشته این کمیسیون با حضور وزیر دادگستری بررسی شد. وی با تشریح جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: در این جلسه وزیر دادگستری به سوال نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در خصوص بودجه شوراهای اختلاف پاسخ داد. یحیی کمالی‌پور افزود: بودجه شوراهای حل اختلاف باید به شکل 100درصد صرف کارکنان این نهاد شود، این در حالی است که در حال حاضر به هر کارمند شورای حل اختلاف 200هزار تومان پرداخت می‌شود اما در قانون حداقل حقوق مصوب قانون کار پیش‌بینی شده است.

 هیاتی از 3قوه برای نظارت بر فروش اموال کاسپین تشکیل می‌شود؛خانه‌ملت| مسعود پزشکیان نایب‌رییس اول مجلس شورای اسلامی از تشکیل هیاتی از بانک مرکزی، مجلس، قوه قضاییه و نماینده سپرده‌گذاران موسسه کاسپین برای نظارت بر فروش اموال این موسسه خبر داد و گفت: چندین جلسه در این خصوص تشکیل و گزارشی ارائه شد که در نهایت به یک جمع‌بندی در این خصوص رسیدیم و این جمع‌بندی نوشته شد. بر این اساس توسط بانک مرکزی خط اعتباری باز می‌شود تا با این اقدام مشکلات 96درصد سپرده‌گذاران کاسپین در مرحله نخست رفع شود. وی خاطرنشان کرد: مخالفت‌هایی در این باره صورت گرفت مبنی بر اینکه افرادی که سپرده بیشتری دارند، متضرر می‌شوند، چراکه تمام سرمایه بانک به این 96درصد اختصاص می‌یابد و منابع کمی برای سایر سپرده‌گذاران می‌ماند.

 دیدار امیر عبداللهیان و سفیر مصر درباره مسائل منطقه‌ای؛ایلنا| امیر عبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با سفیر یاسر عثمان رییس دفتر حفاظت منافع جمهوری عربی مصر در ساختمان بین‌الملل مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. در این دیدار درباره موضوعات و مسائل مشترک مهم و قابل توجه طرفین در خصوص مسائل دوجانبه پارلمانی و منطقه‌یی تبادل‌نظر شد. همچنین طرفین در این دیدار تحولات جاری منطقه را مطرح کردند.

 تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی؛مهر| نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی با 161رای موافق، 25رای مخالف و 9رای ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. محمدرضا پورابراهیمی‌داورانی در تشریح گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی گفت: طرح مذکور بر اساس نامه‌یی که تعدادی از نمایندگان که عمدتا مربوط به استان کرمانشاه بودند به کمیسیون اقتصادی ارجاع شد که بر اساس ماده 214آیین‌نامه داخلی مجلس در جلسه‌یی مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر