روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۸۷

 پسران لاریجانی به خارج از کشور نرفته‌اند؛ ایرنا  علی مطهری نایب‌رییس مجلس دهم در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه درباره برخی مطالب منتشر شده در رسانه‌های ضد انقلاب پیرامون علی لاریجانی رییس مجلس گفت: مردم این دروغ‌پردازی‌ها را به راحتی نمی‌پذیرند و پسران آقای لاریجانی نیز طلبه و دانشجو هستند و پای آنها به خارج نرسیده است. وی افزود: مهم‌ترین هدف این سایت ضدانقلاب سلب اعتماد و کاشت بذر ناامیدی در جامعه است که با تمسک به اطلاعات جعلی و دروغ نسبت به شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری اقدام می‌کند؛ یک روز از محمدرضا عارف حرفی می‌زند و امروز به ناحق و دروغ نام علی لاریجانی را بر سرزبان‌ها انداخته است با این ادعا که ایشان تابعیت کشور کانادا را دارد و فرزندانش در این کشور هستند.

 قالیباف مایل به انصراف نبود؛ ایسنا   دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در حزب موتلفه درباره حمایت از ابراهیم رییسی اختلاف‌نظر وجود داشت، گفت: تصمیم نهایی موتلفه انصراف از نامزد خود و حمایت از رییسی بود که البته میرسلیم تصمیم موتلفه را نپذیرفت.

محمد نبی حبیبی درباره انصراف قالیباف از ادامه کاندیداتوری در انتخابات 96 گفت: پس از مناظره سوم براساس نظرسنجی‌ها، آرای روحانی از زیر 50 درصد به بالای 50درصد رسید و در نهایت برای ما این نظر غالب شد که برخلاف دو روز پیش بهتر است اکنون با یک نامزد به میدان بیاییم. جمعی انتخاب شدند تا با قالیباف صحبت کنند که انصراف دهد البته قالیباف خودش موافق کناره‌گیری نبود اما گفت به نظر جمع احترام می‌گذارم.

 امارات یک شهروند ایرانی را به ۱۰سال زندان محکوم کرد؛ تسنیم   دادگاهی در امارات متحده عربی یک شهروند ایرانی را به اتهام نقض تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران به ۱۰سال زندان محکوم کرده است.

خبرگزاری دولتی امارات دیروز مدعی شده است: این فرد متهم به تبادل اطلاعاتی با ایران، واردات ژنراتورهای برق از بریتانیا و تجهیزاتی است که در برنامه هسته‌یی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد و تلاش برای صادرات مجدد و غیرقانونی این تجهیزات به ایران است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این فرد که هویتش فاش نشده پیش از این در یک دادگاه دیگر در ماه آوریل مجرم شناخته و به 10سال زندان محکوم شده بود. این فرد پس از گذراندن دوران محکومیت به ایران بازگردانده خواهد شد.

 رییس مجلس علیه احمدی‌نژاد شکایتی نکرده است؛ انتخاب  معاون نظارت مجلس به اظهارات محمود احمدی‌نژاد رییس دولت دهم پاسخ داد. در بخش‌هایی از این جوابیه آمده است: «در پاسخ به سخنان آقای محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور سابق که در سوم مهر ۹۶ در فضای مجازی پخش گردید. اینکه نامبرده شکایات به دستگاه قضایی را ناشی از اعمال نظر رییس محترم مجلس عنوان کرده است نیز صحت نداشته، چرا که هیچ‌یک از شکایات ارسالی از مجلس به دستگاه قضایی که ذیلا می‌آید مربوط به رییس مجلس آقای دکتر لاریجانی نیست و هیچ اعمال نظری نیز از سوی ایشان صورت نگرفته است بلکه فقط به خاطر تخلفات رییس‌جمهور وقت در اجرای قوانین بوده که توسط کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مورد رسیدگی قرار گرفته و پس از اثبات تخلف به دستگاه قضایی ارجاع شده است.»

 ایران به توافق هسته‌ای پایبند است؛ ایلنا  علی لاریجانی رییس مجلس دهم در دیدار با دنیس اودونوان، رییس مجلس سنای ایرلند تاکید کرد: ما به توافق هسته‌یی پایبند خواهیم بود تا جایی که طرفین این توافق بدان تعهد و پایبندی داشته باشند. وی گفت: چند کشور با همکاری هم و با مشکلات زیاد توافق هسته‌یی را به سرانجام رساندند و ما به آن پایبند خواهیم بود اما با اقداماتی که از سوی رییس‌جمهور امریکا صورت می‌گیرد، در آینده ممکن است مشکلاتی را به وجود بیاورد که ما هم خواهان آن نیستیم.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید مستقل باشد تا بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و ما نقش اتحادیه اروپا را مثبت می‌دانیم و این اتحادیه می‌تواند در برقراری آرامش به کشور فلسطین و میانمار کمک کند، زیرا فجایع انسانی در آنجا رخ داده است.

 مخالفت کمیسیون آموزش با تقاضای تفحص از عملکرد وزارت علوم در دوران فرهادی؛ ایسنا   میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم در دوران تصدی فرهادی مخالفت کرد، اظهار کرد: موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دوران تصدی فرهادی که توسط تعدادی از نمایندگان مطرح شد و در دستور کار کمیسیون آموزش قرار گرفته بود با مخالفت نمایندگان در کمیسیون رد شد. وی افزود: بنابر این گزارش رد تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت علوم به صحن علنی مجلس ارجاع می‌شود تا نظر نهایی نمایندگان در صحن مشخص شود.

 انتصاب رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه؛ فارس   سردار نایینی با حکم فرمانده کل سپاه به عنوان رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه منصوب شد.

سردار حسین سلامی در آیین معارفه رییس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه که با حضور جمعی از فرماندهان، مسوولان و معاونان این مرکز برگزار شد با تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ و معارف غنی دفاع مقدس به نسل جوان و نسل‌های بعدی اظهار کرد: هنر اصلی این است که معارف این مقطع سراسر شکوه و عظمت بر پیکره جامع منتقل شده و در تاریخ به عنوان داستان باقی نماند.  جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به رسالت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه تصریح کرد: این مرکز نه تنها یک مرکز عادی پژوهشی نیست بلکه سرمایه‌یی بی‌بدیل و ارزشمند از معارف مختلف دفاع مقدس است.

 ژیلا سجادی معاون وزیر کشور شد؛ ایلنا  معاون وزیر و رییس موسسه آموزشی عالی علمی و کاربردی مدیریت شهری وروستایی وزارت کشور منصوب شد. ژیلا سجادى طی حکمى از سوی وزیر کشور در جایگاه معاونت وزیر و رییس موسسه آموزشى عالى علمى و کاربردی مدیریت شهرى و روستایى وزارت کشور منصوب ‌شد.

گفتنی است ژیلا سجادی بانوی کرد سنندجی و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

 

ارسال نظر