روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۳

 پیام تبریک روحانی به رییس‌جمهوری چین؛پاد| رییس‌جمهوری ایران در پیامی به «شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین، فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط این دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمام زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد.در بخشی از پیام روحانی آمده است: «امیدوارم با عنایت به سابقه دیرینه روابط دو کشور و برنامه‌های تنظیم شده برای تحکیم همکاری‌های فیمابین، در دوره جدید نیز شاهد گسترش و تقویت بیش از پیش روابط دو کشور متمدن و بزرگ آسیایی در تمام زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌یی و بین‌المللی باشیم.»

 تمام مراسم‌ دهه محرم در شرایط مطلوب برگزار شد؛ایسنا| عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در شوراهای تامین استان‌های کشور با همراهی مردم و هیات‌ها در زمینه تامین امنیت مراسم‌های ایام دهه اول محرم صورت گرفته تاکنون شرایط برگزاری تمام مراسم مطلوب بوده است. رحمانی‌فضلی در جریان سفر به استان زنجان و حضور در حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان زنجان و برای برگزاری مراسم بزرگ عزاداری امروز تحت عنوان یوم‌العباس باید تمهیدات مختلف ترافیکی، امنیت و انتظامات صورت می‌گرفت که این اقدامات پیش‌بینی شده بود. وی تاکید کرد: مردم اساس امنیت ملی هستند که در انتظامات و امنیت شهری هم باید به این مساله توجه شود، الحمد‌الله نیروی انتظامی در این خصوص برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی داشته است.

 رحمانی‌فضلی و ربیعی نخستین وزیران دولت دوازدهم در مجلس؛ایرنا| وزیران کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی نخستین وزیران دولت دوازدهم هستند که این هفته با حضور در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی به سوال‌های نمایندگان پاسخ می‌دهند. براساس دستور هفتگی مجلس، سوال‌های هشت نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور این هفته در مجلس بررسی می‌شود. همچنین علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته با حضور در مجلس به سوال مشترک جلال محمودزاده و عبدالکریم حسین‌زاده نمایندگان مهاباد و نقده و اشنویه (یک سوال) و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه از (یک سوال) پاسخ می‌دهد.

 استقلال‌خواهی بارزانی به معنی تقویت داعش است؛مهر| حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل با انتقاد از همه‌پرسی استقلال کردستان عراق گفت که حمایت واقعی از کردهای عراق در سایه حمایت از وحدت ملی این کشور صورت می‌گیرد. امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «استقلال‌خواهی بارزانی یعنی تقویت داعش و تل‌آویو، آنارشی جدید منطقه‌یی و بی‌ثباتی. حمایت قوی از وحدت ملی عراق، حمایت واقعی از اکراد عراقی است.»

 وزیر پیشنهادی علوم مورد حمایت دانشگاهیان باشد؛خانه‌ملت| سیده فاطمه حسینی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تاخیر بر معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت که گزینه پیشنهادی دولت باید مورد حمایت جامعه دانشگاهی کشور باشد. وی اظهار کرد: عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم برای جامعه علمی کشور جای نگرانی دارد و در حالی که بسیاری از وزرای وزارتخانه‌های مختلف از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها هستند، خود وزارت علوم، تاکنون بلاتکلیف مانده و با سرپرست اداره می‌شود و جای سوال است که چطور هنوز وزیری برای این وزارتخانه معرفی نشده است؟

 خطرناک‌تر از داعش، خشکه‌مقدس‌ها هستند؛خبرآنلاین| علی مطهری نایب‌رییس مجلس در سخنرانی خود در شب تاسوعای حسینی با عنوان «امام حسین(ع) و اصلاح امت» با بیان اینکه شهید مطهری معتقد بود هرگاه جامعه اسلامی از مسیر خود خارج شده، بعد از آن بوده که یک اقلیت منافق اکثریت را فریب داده‌اند، گفت: مانند حادثه سقیفه که بعد از دو ماه و نیم از دستور پیغمبر اسلام درباره جانشینی بود. در جنگ صفین هم همین اتفاق رخ داد. در حادثه کربلا همین اتفاق رخ داد و این قاعده‌یی کلی است و در تاریخ موخرتر هم مصادیق آن رخ داده است. مانند انقلاب مشروطه و ما باید مراقب باشیم که این اتفاق تکرار نشود. بنابراین جامعه اسلامی همیشه از درون خود تهدید می‌شود. وی تاکید کرد: خطرناک‌تر از داعش، خشکه‌مقدس‌ها هستند.

 سفر اردوغان به تهران از اهمیت زیادی برخوردار است؛ایرنا| احمد علیرضا بیگی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی سفر اردوغان نخست‌وزیر ترکیه به تهران را با توجه به تحولات منطقه دارای اهمیت زیادی دانست و گفت: این سفر می‌تواند به نزدیکی مواضع دو کشور در حوزه‌های مختلف کمک کند. وی افزود: ایران و ترکیه دو قدرت بزرگ منطقه‌یی هستند و با دارا بودن مشترکات بسیار و تاریخ مشترک و ارتباطات کهن شاهد به نتیجه رسیدن بسیاری از فعالیت‌های خوب و با ارزش با یکدیگر بودند. بیگی ادامه داد: به خصوص در عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری اقتصادی و مبادلات اقتصادی همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد به گونه‌یی که ترکیه حجم مبادلات اقتصادی خود را به 30 میلیارد دلار رسانده است.

 عذرخواهی شبکه خبر از مردم؛برنا| صبح روز گذشته خبر و فیلمی در فضای مجازی و حتی از سوی صدا و سیما منتشر شد که خبر می‌داد قاتل شهید محسن حججی بازداشت شده است. این خبر حتی اعلام کرده بود که طبق توافقی که بین نیروهای ایرانی و سوری وجود دارد، قرار است این فرد زنده تحویل ایران شود. ولی دقایقی از انتشار این خبر نگذشته بود که معلوم شد، اشتباهی بزرگ رخ داده است و شبکه خبر صدا و سیما ایران نیز این خبر را که رسما اعلام کرده بود، تکذیب کرد.

 برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق در غرب کشور؛مهر| سخنگوی ارشد نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش مشترک ایران و عراق در آینده نزدیک خبر داد. سردار سید مسعود جزایری اظهار کرد: به دنبال درخواست دولت عراق در جهت همکاری ایران برای استقرار حاکمیت دولت مرکزی در پایانه‌های مرزی ایران با عراق، نشست فرماندهان نیروهای مسلح به ریاست سرلشکر باقری در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد. وی درباره تصمیمات این نشست گفت: در این جلسه با تاکید مجدد بر تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق و غیرقانونی بودن همه‌پرسی استقلال در شمال عراق، تصمیمات لازم جهت امنیت مرزها و پذیرش نیروهای دولت مرکزی عراق برای استقرار در پایانه‌ها اتخاذ شد.

 

ارسال نظر