روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۲۸۱

 آژانس ۷ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده است؛فارس| فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن حمایت مجدد از توافق هسته‌یی با ایران گفت که آژانس بارها پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده است. وی افزود: من بارها گفته‌ام که این توافق کارایی دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم 7 بار پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرده است. موگرینی درباره احتمال خروج امریکا از این توافق هم تاکید کرد که چنین توافق‌هایی با یک کشور به دست نیامده‌اند و به جامعه جهانی مربوط می‌شوند.

 حذف برچسب قیمت کالاها نیازمند هماهنگی‌ با سایر دستگاه‌هاست؛ایسنا| احمد انارکی‌، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حذف برچسب قیمت از روی کالاها باید با سازمان‌ها و مراکزی نظیر تعزیرات حکومتی و اصناف نیز هماهنگی‌های لازم انجام شود و اگر مقدمات آن به خوبی انجام نشود، نمی‌توان به نتیجه آن امیدوار بود. وی درباره بخشنامه حذف برچسب قیمت کالا که در وزارت صنعت دولت یازدهم تصویب شده است، اظهار کرد: اگر هدف اصلی دولت از این کار ایجاد رقابت در بازار قیمت‌گذاری‌ها باشد، ممکن است اثرات فرهنگ‌سازی و مطلوبی در جامعه داشته باشد اما در شکلی که درحال حاضر قرار است اجرا شود، امیدواری‌ها از اثرات آن کمرنگ شده چراکه زیرساخت‌های لازم برای آن فراهم نشده است.

 جلسه مشترک برجام در سطح وزرا برگزار می‌شود؛برنا| وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جلسه مشترک برجام در سطح وزرا ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود. وزیر امور خارجه کشورمان دیروز در پاسخ به سوالی در ارتباط با برگزاری کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: در جلسه خرداد ماه کمیسیون برجام که در سطح معاونان وزرا در وین برگزار شد، تصمیم گرفته شده در صورتی که فرصت وزرا اجازه دهد، کمیسیون مشترک برجام در سطح وزیران برگزار شود و به نظر می‌رسد که توانسته‌اند هماهنگی‌هایی انجام دهند و جلسه مشترک برجام در سطح وزرا ظرف روزهای آینده برگزار می‌شود.

 معیارهای وزارت کشور در پیشنهاد استاندارها شفاف است؛سایت وزارت کشور| مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور با انتشار یک یادداشت رسانه‌یی به نقطه نظرات مطرح شده در برخی رسانه‌ها درخصوص شفافیت معیارهای وزارت کشور در پیشنهاد گزینه‌های استانداری به دولت و بومی گزینی پاسخ داد و در آن، این معیارها را کاملا شفاف خواند. در بخشی از یادداشت رسانه‌یی وزارت کشور آمده است: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها از سوی وزارت کشور پیشنهاد و پس از تصویب توسط هیات وزیران با حکم وزیر کشور منصوب می‌شوند ضمن اینکه همچنان که بارها اعلام شده، معیارهای مد نظر وزارت کشور التزام و وفاداری کامل به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت منتخب ملت، برخورداری از مشی و رویکرد اعتدالی و توانایی پیشبرد اهداف توسعه‌یی استان است.»

 نیروها را می‌سوزانیم و حاضر نیستیم بگوییم اشتباه کردیم؛ایلنا| آیت‌الله سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم بازنگری در جریان اصولگرایی گفت: افرادی را به یک‌باره چند ماه قبل از انتخابات بدون اینکه در زمینه‌های مختلف کار کرده یا طرح و برنامه‌یی داشته باشد به صحنه می‌آوریم، نیرو را می‌سوزانیم و حاضر هم نیستیم که بگوییم اشتباه کردیم. وی درباره مطرح شدن لزوم تغییر در جریان اصولگرایی گفت: به طور کلی همه جریان‌های علمی، سیاسی، پژوهشی و آموزشی باید توجه‌شان به سیاست و ارزش‌های حاکم در تشکیلات خود باشد و از طرفی هم به واقعیت‌‌ها توجه کنند و همواره نسبت به کار و نقش خود آسیب‌شناسی داشته باشند.

 امنیت کردها و مسلمانان در عراق بزرگ تامین می‌شود؛خانه‌ملت| سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «صهیونیست‌ها و امریکایی‌ها به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و تبدیل آن به کشورهای کوچک هستند» گفت که بر این اساس برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان به نفع کردها نیست و امنیت کردها، شیعیان و مسلمانان را تامین نمی‌کند. وی در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: یکی از پروژه‌هایی که صهیونیست‌ها در اجرای شعار از نیل تا فرات دنبال می‌کنند، تجزیه کشورهای منطقه و تبدیل آن به کشورهای کوچک است تا راحت‌تر بتوانند آنها را بلعیده و از سر راه خود بردارند.

 تاکید وزیر امور خارجه نروژ بر همکاری اقتصادی با ایران؛ایرنا| وزیر امور خارجه نروژ با تاکید بر ادامه همکاری اقتصادی کشورش با ایران گفت که نروژ در دوران پس از برجام روابط اقتصادی با ایران را در زمینه‌های مختلف عادی کرده است. بورگه برنده درباره اهمیت روابط تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: ما در خیلی از زمینه‌ها روابط اقتصادی خود با ایران را به حالت عادی درآورده‌ایم. نخست‌وزیر نروژ با آقای روحانی که به تازگی برای دومین بار به ریاست‌جمهوری انتخاب شده است، دیدار خواهد کرد. ما مشتاقانه در انتظار این ملاقات هستیم. وی افزود: من دو بار در سال گذشته از ایران دیدار داشته‌ام همچنین روابط نزدیک با آقای ظریف، وزیر امورخارجه دارم که نقش مهمی در بهبود اقتصاد ایران داشته است.

 

ارسال نظر