روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۹۷

 روحانی به دانشگاه تهران می‌رود؛تسنیم| رییس دانشگاه تهران گفت: رییس‌جمهور نیمه دوم مهرماه برای مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حضور پیدا می‌کند. محمود نیلی احمدآبادی در حاشیه اجلاس دو روزه سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری که در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، درباره حضور رییس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: رییس‌جمهور طبق آخرین خبر برای مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران حضور می‌یابد. وی گفت: این مراسم در نیمه دوم مهرماه خواهد بود و حضور وی در دانشگاه تهران طبق آخرین گفته‌ها قطعی است.

 کشف بسته مشکوک در نجف‌آباد ارتباطی با منزل شهید حججی ندارد؛ایسنا| مدیرکل امنیتی وزارت کشور می‌گوید: بسته مشکوکی در نجف‌آباد کشف شد لزوما انفجاری-تروریستی نبوده و ماهیت آن در نیروی انتظامی در حال بررسی است. زرین‌کلاه در این باره اعلام کرد: در هر صورت ارتباطی بین این موضوع و منزل شهید حججی وجود ندارد و آنچه در این زمینه مطرح شده، صرفا فضاسازی غلط برخی رسانه‌ها بوده است. مدیرکل امنیتی وزارت کشور افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی ماهیت بسته کشف شده به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

 نیروهای مقاومت در آستانه پیروزی بر تروریسم هستند؛ایرنا| جواد ترک‌آبادی سفیر ایران در سوریه گفت: نیروهای محور مقاومت و ملت‌های منطقه در آستانه پیروزی نهایی بر تروریسم هستند. به گزارش ایرنا، ترک‌آبادی یک‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه الاخباریه سوریه افزود: هدف ایران و محور مقاومت فقط پیروزی است، تنها به پیروزی می‌اندیشیم و در طول تاریخ می‌بینیم که حق پیروز بوده با وجود اینکه رهروان آن در اقلیت باشند. وی ادامه داد: حضور ایران و روسیه در خاک سوریه با هماهنگی کامل و نظارت دولت دمشق است و در نشست آستانه 6 بر احترام به حاکمیت ملی سوریه و یکپارچگی سرزمینی آن تاکید کردیم.

 دولت امریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته است؛مهر| رییس دفتر رییس‌جمهور در واکنش به ادعای امریکا مبنی بر بازدید از سایت نظامی مطابق با برجام گفت: دولت جدید امریکا فرصت مطالعه کردن سند برجام را نداشته است. محمود واعظی، در واکنش به اظهارات دولت امریکا مبنی بر اینکه تفاوتی میان بازدید از سایت‌های هسته‌یی و نظامی نیست، گفت: به نظر من در برجام همه‌ چیز روشن و همه مراحل طی شده است. رییس دفتر رییس‌جمهور تصریح کرد: البته حرف‌های عجیب ترامپ فقط درمورد ایران نیست و حتی درمورد خود امریکا هم حرف‌های عجیب می‌زند.

 لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها هفته آینده بررسی می‌شود؛برنا| رییس کمیسیون اجتماعی در مجلس گفت: جزئیات لایحه تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت معدن و تجارت و وزارت ورزش و جوانان هفته آینده بررسی می‌شود. عبدالرضا عزیزی ادامه داد: صحبت‌ها درخصوص تفکیک وزارتخانه‌ها به‌صورت نهایی انجام شده و در نخستین جلسات پس از تعطیلی مجلس تصمیم نهایی کمیسیون اعلام می‌شود. عزیزی در خاتمه با تاکید بر اینکه «من رییس کمیسیون هستم و نباید درمورد لایحه نظر بدهم» گفت: پیرامون لایحه صحبتی نمی‌کنم و باید نمایندگان اظهارنظر کنند.

 قرارگاه مهارت‌آموزی برای مبارزه با بیکاری سربازان؛ایلنا| در مراسم خیرمقدم و توجیه کارکنان وظیفه جدیدالورود ستاد ارتش امیر سرتیپ دوم ستاد سیفی معاون نیروی انسانی ارتش، طی سخنانی خدمت سربازی را مهم‌ترین بخش زندگی جوانان توصیف کرد و افزود: اگر با برنامه و هدف وارد این مرحله از زندگی شوید، موفقیت را در این مرحله و آینده خود تضمین کرده‌اید. وی همچنین از اجرای طرح کارآموزی کارکنان وظیفه در ارتش خبر داد و گفت: یکی از مسائل اصلی مطرح در جامعه ما مشکل بیکاری جوانان است که برای مبارزه با این معضل و کمک به جوانان در دوران خدمت مقدس سربازی در ارتش، قرارگاه مهارت‌آموزی تاسیس شده تا کارکنان وظیفه حین خدمت به‌ویژه وقت‌های آزاد و فراغت برای آینده زندگی‌شان مهارت مورد علاقه خود را فرا گیرند و در این زمینه تجربه کسب کنند تا پس از پایان خدمت بتوانند راحت‌تر وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

 استانداران پس از بازگشت رییس‌جمهور معرفی می‌شوند؛سایت وزارت کشور| سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: استانداران پیشنهادی پس از بازگشت رییس‌جمهور از سازمان ملل به دولت معرفی می‌شوند. سیدسلمان سامانی دیروز درباره موضوع انتخاب استانداران تا پایان شهریور گفت: در ابتدای شروع به کار هر یک از استانداران وضعیت استان در هر یک از شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان احصا و دراختیار آنها قرار می‌گیرد و متناسب با برنامه‌های دولت دوازدهم اقدامات و عملکرد استان‌ها در دوره‌های 6ماهه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 شورای نگهبان این هفته جلسه‌ای نخواهد داشت؛تعادل| سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که باتوجه به برگزاری مجلس خبرگان، این شورا جلسه‌یی نخواهد داشت. عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: این هفته روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری تشکیل خواهد شد لذا شورای ‌نگهبان جلسه‌یی نخواهد داشت.

 خروج از برجام اعتبار امریکا را از بین می‌برد ؛ایسنا| مشاور رییس‌جمهور پیشین امریکا در امور برجام هشدار داد که خروج از برجام اعتبار امریکا را از بین می‌برد. بن رودز، در پیامی توییتری نوشت: خروج از توافق (هسته‌یی) ایران، موجب بروز بحران با این کشور خواهد شد و اعتبار امریکا را برای شکل دادن به توافق‌های هسته‌یی دیگر (مثلا با کره‌شمالی) از بین می‌برد که این پیامدی جدی خواهد بود.

 برجام همه مزایا را به‌ ایران داده است؛ایلنا| مشاور امنیت ملی امریکا می‌گوید، توافق هسته‌یی ایران (برجام) بدترین توافق است و همه مزایا را پیشاپیش به ایران داده است. ژنرال «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با تکرار موضع دونالد ترامپ رییس‌جمهوری امریکا، برجام را بدترین توافق ممکن دانست. ژنرال مک‌مستر در گفت‌وگو با شبکه ای‌بی‌سی، در پاسخ به پرسشی درباره توافق هسته‌یی ایران گفت: «همان‌طور که رییس‌جمهوری گفته این بدترین توافق است. همه منافع را از پیش به ایران داده است.»

 

ارسال نظر