روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۱۱۲

 صالحی به وین رفت؛ایسنا| علی‌اکبر صالحی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای شرکت در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راس هیاتی از مدیران این سازمان بامداد روز یک‌شنبه عازم وین شد. صالحی در این نشست ضمن سخنرانی در حاشیه آن با تعدادی از مقامات آژانس و همتایانی از کشورهای دیگر ملاقات و در خصوص موضوعات مورد علاقه دوطرف مذاکره کرد.

 رهبر معظم ایران پدر وحدت شیعه و اهل سنت است؛ایسنا| راجح الموسوی سفیر عراق در ایران در سفرش به استان مازندران گفت: نزدیکی روابط ایران و عراق از بین رفتنی نیست و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پدر وحدت شیعه و اهل سنت است. وی افزود: زمانی که در ایران هستم، احساس می‌کنم در کشور خودم هستم. برخی کشورها تلاش می‌کنند تا به روابط ایران و عراق لطمه وارد کنند زیرا می‌دانند که نزدیکی این دو کشور به قدرت‌شان در منطقه می‌افزاید و نزدیکی روابط ایران و عراق از بین رفتنی نیست.

 هیات پارلمانی مجلس به پرتغال سفر کرد؛ایلنا| هیات پارلمانی مجلس شورای اسلامی به همراه علی مطهری نایب‌رییس مجلس به ‌منظور دیدار از کشور پرتغال وارد لیسبون شد. بر این اساس، هیات پارلمانی کشورمان پس از ورود به شهر لیسبون در پرتغال از مسجد جامع این شهر بازدید و ضمن دیدار با هیات امنا و امام جماعت این مسجد، در نماز جماعت مغرب شرکت کرده و در پایان نیز دفتر یادبود را امضا کردند. این هیات قرار است امروز نیز با وزیر فرهنگ کشور پرتغال دیدار و گفت‌وگو کنند.

 گفت‌وگوی تلفنی سرلشکر باقری و فرمانده ارتش پاکستان درباره فاجعه میانمار؛تسنیم| سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش جمهوری اسلامی پاکستان در تماس تلفنی پیرامون زمینه‌های همکاری مشترک نیروهای مسلح دو کشور و نیز موضوع آوارگان مسلمان میانمار گفت‌وگو کردند. در این تماس تلفنی طرفین از تلاش‌های مثبت به عمل آمده اخیر توسط نیروهای مسلح دو کشور برای تامین امنیت مرزهای مشترک ابراز خرسندی کردند. سرلشکر باقری و ژنرال قمر باجوا همچنین با ناکافی دانستن اقدامات صورت گرفته در امدادرسانی به آوارگان میانمار، ضرورت تحرک هر چه بیشتر جهان اسلام برای پایان دادن به وضعیت نامطلوب و غیرانسانی تحمیل شده به مردم مسلمان میانمار را مورد تاکید قرار دادند.

 جدایی کردستان عراق به مصلحت کردها نیست؛ایرنا| جواد جمالی عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جدایی کردستان عراق به مصلحت کردها نیست، گفت: این جدایی به نفع امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خواهد بود. وی اظهار کرد: یکی از اهدافی که امریکا و رژیم‌صهیونیستی در نظر داشتند و دارند تجزیه کشورهای منطقه خاورمیانه است، این بدان معناست که امریکایی‌ها و رژیم‌صهیونیستی نمی‌خواهند که کشورهای بزرگ و قدرتمند در این منطقه وجود داشته باشد.

 جهانگیری کسب نخستین مدال جهانی والیبال را تبریک گفت؛پاد| معاون اول رییس‌جمهوری ضمن تبریک کسب نخستین مدال جهانی توسط تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ گفت: کسب نتایج درخشان نشان از شایستگی و توانمندی بالای جوانان ایران دارد. در بخشی از پیام اسحاق جهانگیری آمده است: کسب نخستین مدال ارزشمند جهانی توسط تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های جام قهرمانان بزرگ والیبال جهان را به بازیکنان غیرتمند و عزیزمان، مربیان و دست‌اندرکاران تیم ملی، جامعه ورزش کشور و به آحاد مردم بزرگ و قهرمان‌پرور ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. وی در این پیام افزود: بی‌شک کسب نتایج درخشان و شکست تیم‌های قدرتمند جهانی مثل ایتالیا، امریکا و فرانسه نشان از شایستگی و توانمندی بالای جوانان این مرز و بوم دارد.

 معاون وزیر کشور حکم شهرداران مشهد و یزد را ابلاغ کرد؛پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور| معاون عمرانی وزارت کشور جداگانه حکم‌های انتصاب قاسم تقی‌زاده و جمالی را به عنوان شهرداران مشهد و یزد ابلاغ کرد. هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی به نمایندگی از وزیر کشور، حکم انتصاب شهردار مشهد را به قاسم تقی‌زاده‌خامسی شهردار منتخب شورای شهر مشهد ابلاغ کرد. تقی‌زاده‌خامسی متولد 1336 مشهد است. وی مدرک کارشناسی عمران را از دانشگاه نیویورک و کارشناسی ارشد همین رشته را از دانشگاه امیرکبیر تهران اخذ کرده ‌است.

 اردکانیان گزینه نهایی وزارت نیرو؛ایلنا| اخبار رسیده به ایلنا حکایت از نهایی شدن رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو دارد. جمع‌بندی‌ها برای انتخاب وزیر نیرو به پایان رسیده و روحانی منتظر است، اردکانیان از سفر آلمان بازگردد تا وی را به عنوان گزینه جدید وزیر نیرو به مجلس معرفی کند. از سوی دیگر اخبار دیگری هم حاکی از آن است که در حال حاضر برای انتخاب وزیر علوم جمع‌بندی نهایی حاصل نشده و گمانه‌زنی‌ها هنوز ادامه دارد به نظر می‌رسد، هفته آینده جمع‌بندی‌ها به پایان برسد و رییس‌جمهور پس از سفر نیویورک به همراه وزیر نیرو، وزیر علوم را هم معرفی خواهد کرد.

 همه‌پرسی در کردستان عراق زمینه‌ بروز درگیری‌های جدید در منطقه است؛مهر| سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: همه‌پرسی در کردستان عراق زمینه‌ بروز و ایجاد درگیری‌های جدیدی در منطقه و عراق است و زیان‌های فراوانی به بار خواهد آورد. سردار جزایری در خصوص پیامدهای احتمالی ناشی از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: سیاست درازمدت امریکا و رژیم‌صهیونیستی تجزیه و تضعیف کشورهای مسلمان منطقه است. بر این اساس ایران با هرگونه اقدامی که به این امر منجر شود، مخالف است.

 وزیر اطلاعات با فرمانده کل ارتش دیدار کرد؛تسنیم| سید محمود علوی وزیر اطلاعات در دیدارهای جداگانه‌یی با سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسنی رییس سازمان عقیدتی سیاسی آجا دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر اطلاعات پس از دیدار با سرلشکر موسوی در ستاد فرماندهی کل ارتش که برای تبریک انتصاب وی صورت گرفت، با حضور در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حسنی رییس و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان دیدار کرد. حجت‌الاسلام علوی از سال 1379 تا 1388 با حکم فرماندهی کل قوا ریاست سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش را بر عهده داشته است.

 

 

ارسال نظر