روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۶۵

 وحیدی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی شد-فارس| احمد وحیدی رییس دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

بر پایه این خبر، این برای نخستین‌بار است که یک عضو مجمع رییس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده‌دار می‌شود. احمد وحیدی سمت‌هایی همچون فرماندهی سپاه قدس، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس کمیته دفاعی_ امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور را تجربه کرده است.

 افزایش سطح خدمات ارائه شده هدف طرح استقبال از مهر-میزان| معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: هدف از اجرای طرح استقبال از مهر ارتقای سطح خدمات بهداشتی، ترافیکی و ایمنی ارائه شده به دانش‌آموزان و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان است. هوشنگ خندان دل افزود: با ابلاغ وزیر کشور به استانداران، طرح استقبال از مهر از چهارشنبه آغاز شد و تا 15 مهر ماه آینده ادامه خواهد داشت. وی ادامه داد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، سازمان قطار شهری، شهرداری‌ها، سازمان اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی، معاونت خدمات شهری شهرداری، راهنمایی و رانندگی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و آموزش و پرورش به‌عنوان مجری یا سازمان‌های همکار، در اجرای بهینه این طرح مشارکت دارند.

 واکنش ایران به اقدام اخیر دولت امریکا-ایسنا| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اقدام اخیر دولت امریکا در تصرف و بازرسی طولانی‌مدت اماکن دیپلماتیک روسیه در خاک آن کشور، ضمن تقبیح این اقدام خودسرانه و خلاف عرف و موازین بین‌المللی گفت: اقدام دولت امریکا در تصرف یا تهدید به اعمال زور علیه اماکن دیپلماتیک کشورهای خارجی در خاک این کشور محکوم و بدعتی خطرناک است و نشان‌دهنده آن است که از این پس، اماکن دیپلماتیک هیچ یک از کشورهای خارجی در خاک ایالات‌متحده امریکا از ضمانت کافی دولت آن کشور در رعایت مصونیت‌ها برخوردار نیست.

 جمهوری چک در ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر هیچ نقشی ندارد

خبرآنلاین| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت مجلس جمهوری چک با درخواست دولت این کشور برای فروش تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر به ایران اظهار کرد: موضوع این است که ساخت و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر را کشور روسیه انجام می‌دهد و این پروژه هیچ ربطی به جمهوری چک ندارد که اکنون بخواهند تامین تجهیزات این نیروگاه را ممنوع کنند. وی با اشاره به اینکه بعد از برجام فضای همکاری هسته‌یی با ایران فراهم شده است، ادامه داد: ممنوعیت تامین تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر از سوی جمهوری چک نشان‌دهنده عقب‌ماندن این کشور از تحولات جهانی است.

 عربستان به تعهدات خود در تامین امنیت حجاج ایرانی عمل کرد-خانه ملت| محمدجواد ابطحی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است عربستان به تعهدات خود درخصوص تامین امنیت حجاج ایرانی عمل کرده است. وی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دیپلماسی قابل تقدیر دولت برای برگزاری مجدد حج و اعزام حجاج اظهار کرد: در جلساتی که در کمیسیون‌های فرهنگی، امنیت ملی و اصل نودم قانون اساسی مجلس درخصوص برگزاری مجدد حج برگزار شد و با تصمیم نهایی شورای عالی امنیت ملی مجوز ازسرگیری اعزام حجاج صادر شد و طبق گزارش‌های واصله، حجی که گذشت یکی از بهترین و امن‌ترین سفرهای حج سال‌های گذشته بوده است.

 مذاکره ایران، روسیه و ترکیه برای مناطق امن سوریه - ایرنا|  ایجاد منطقه چهارم امن در ادلب سوریه یکی از موضوع‌های اصلی دور ششم نشست سوری آستانه است که امروز در پایتخت قزاقستان با سرپرستی ایران، روسیه و ترکیه آغاز می‌شود. در نشست‌های سوری پایتخت قزاقستان، معمولا هیات‌ها، مذاکرات دو و چندجانبه را برای هماهنگی و نزدیک شدن مواضع در روز نخست انجام می‌دهند و در اجلاسیه عمومی نیز تصمیم‌های لازم به‌ویژه توسط سه کشور بانی مذاکرات اعلام می‌شود. افزون بر هیات‌های ایران، روسیه و ترکیه، نمایندگان دولت و مخالفان سوریه، قزاقستان به‌عنوان میزبان، هیات سازمان ملل و کشورهای ناظر در مذاکرات سوری آستانه شرکت دارند.

 مکالمات و مستندات اخطار به ناو امریکایی موجود است-ایلنا| دریادار دوم رضا عباسی فرمانده منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکذیب ادعای فرماندهی ناوگان امریکا درخصوص عدم‌دریافت اخطار از ناو نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت لزوم مستندات اخطار به ناو امریکایی را منتشر می‌کنیم. وی افزود: از آنجا که در منطقه دریای عمان و شمال اقیانوس هند حضور مداومی داریم، شناورهای رزمی خود را در این منطقه مستقر کرده و در حال اجرای فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی خودمان هستیم و اشراف اطلاعاتی ما در این حوزه‌ها ثابت شده است و ناوگروه‌های ما در این منطقه نیز به ماموریت‌های خود ادامه می‌دهند.

 هر قدرتی به آب‌های ما نزدیک شود، مقتدرانه اخطار می‌دهیم-مهر| فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هر کسی و با هر قدرتی که به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود، مقتدرانه به او اخطار می‌دهیم. امیر دریادار حبیب‌الله سیاری درباره اخطار چند روز پیش ناوچه نیروی دریایی ارتش به یک فروند ناو امریکایی اظهار کرد: هر کسی و با هر قدرتی که به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود، مقتدرانه به او اخطار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم به آب‌های سرزمینی ما نزدیک شود. وی افزود: مستندات اخطاری که به این شناور امریکایی داده شده، موجود است و اگر لازم باشد آن را منتشر می‌کنیم.

 

ارسال نظر