روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۷۸۹

 موسی اسوار عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی شد-پاد|رییس‌جمهوری در حکمی موسی اسوار را به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب کرد. در بخشی از حکم متن روحانی آمده است: در اجرای ماده (4) اصلاحی اساسنامه فرهنگستان زبان و ادب فارسی مصوب 27/12/1370 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به انتخاب شورای آن فرهنگستان، به موجب این حکم به عنوان «عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی» منصوب می‌شوید.

 ابلاغ قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی-مهر| رییس‌جمهور قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. در بخشی از ماده یک این ابلاغیه آمده است: برای تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده می‌شود تا با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیات امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق را به‌صورت قرض‌الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، پست‌بانک و توسعه تعاون و صندوق‌های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند.

 خواهان تعامل با سایر قوا با حفظ شأن وزارت کشور هستم-ایلنا| معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: رسالت ما جلب رضایت مردم و ارتقای خوشبینی آنان به نظام است و باید با رعایت اخلاق در این مسیر حرکت کنیم.

اسماعیل جبارزاده دیروز در جلسه تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید سیاسی وزارت کشور گفت: بنده خواهان تعامل با سایر قوا به‌ویژه نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و سایر مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز با حفظ شأن و استقلال وزارت کشور هستم و رعایت اخلاق و سلسله مراتب اداری و تشکیلاتی در انجام ماموریت‌های محوله را سرلوحه امور قرار خواهم داد. معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: وزارت کشور دستگاهی است که اگر درست فعالیت کند در همه بخش‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و یک استاندار قوی و فعال موجب ارتقای شاخص‌های پیشرفت در استان خواهد بود.

 وزیر کشور سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی را تعیین کرد-ایسنا| وزیر کشور با صدور حکمی، سعید شبستری‌خیابانی را به‌عنوان سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی تعیین کرد. در حکم وزیر کشور که روز گذشته بیستم شهریور ماه صادر شده است، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی به‌عنوان سرپرست این استانداری منصوب شده است.

 لغو حکم دادگاه استیناف امریکا علیه فرمان ضدمهاجرتی ترامپ-ایسنا| بنا به درخواست وزارت دادگستری امریکا، اجرای حکم دادگاه استیناف درمورد فرمان ضدمهاجرتی ترامپ که شامل 6کشور مسلمان ازجمله ایران می‌شود، از سوی دیوان عالی این کشور لغو شد. این اقدام که به درخواست وزارت دادگستری امریکا انجام گرفت، بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر فدرال در مورد پناهجویان را متوقف کرد. دادگاه استیناف سانفرانسیسکو پنج‌شنبه در حکمی ممنوعیت ورود پناهجویانی را که هویت آنها از طرف آژانس‌های کمک به پناهندگان تایید شده است یا مشمول برنامه پذیرش پناهجویان هستند را لغو کرده بود. اما همچنان ورود بستگان درجه دوم اتباع 6کشور مسلمان ازجمله ایران که مقیم امریکا هستند، به این کشور منعی ندارد.

 ترامپ در حال تدوین استراتژی تهاجمی و سختگیرانه علیه ایران است- رویترز| رویترز با استناد به سخنان «منابع آگاه» اعلام کرده که دولت ترامپ این استراتژی را برای واکنش شدیدتر به حضور نیروهای ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایتش در عراق و سوریه تدوین می‌کند. این طرح اولیه از سوی جیمز ماتیس وزیر دفاع، رکس تیلرسون وزیر خارجه، اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات بلندپایه تهیه شده و قرار است روز جمعه پیش رو در جریان اجلاس شورای امنیت ملی به دونالد ترامپ رییس‌جمهوری ارائه شود. منابع رویترز گفته‌اند که این طرح مورد موافقت قرار خواهد گرفت و پیش از پایان ماه سپتامبر منتشر خواهد شد.

 جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی مجلس به‌منظور بررسی وضعیت مسلمانان میانمار-ایلنا| علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی‌اش از برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد و نوشت: به‌منظور بررسی وضعیت مسلمانان میانمار و آخرین تحولات مربوط، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه، روز چهارشنبه این هفته جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد. وی افزود: باتوجه به تعطیلات مجلس شورای اسلامی و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه این نخستین فرصت ممکن برای تشکیل جلسه فوق‌العاده است.

 دیدار مسوولان و اقشار مختلف مردم با رییس ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام-خبرآنلاین| روزگذشته جمعی از مسوولان نظام، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم با حضور در دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی برای تبریک عید غدیر خم با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند و فرا رسیدن عید ولایت را به وی تبریک گفتند. در این دیدار همچنین میهمانان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بازگشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی از سفر زیارتی به عتبات عالیات را خیرمقدم گفتند و سلامت و توفیق وی را در انجام مسوولیت‌های محوله از سوی مقام معظم رهبری در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شدند.

 سکوت مجامع بین‌المللی درباره نسل‌کشی مسلمانان میانمار پذیرفتنی نیست- اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه سکوت مجامع رسمی بین‌المللی درباره نسل‌کشی مسلمانان در میانمار پذیرفتنی نیست، گفت: انتظار می‌رود نخستین گام در راستای پایان دادن به جنایت دولت میانمار، لغو جایزه صلح نوبل به رییس دولت این کشور باشد. وی به اهدای جایزه صلح نوبل به رییس دولت میانمار اشاره کرد و افزود: تاسفبارتر از جنایتی که توسط دولت میانمار در حال انجام است، اهدای جایزه صلح نوبل به رییس دولت این کشور است که نشان می‌دهد این جایزه با هدف تشویق اسلام‌ستیزی و به‌عنوان یک معیار اهدا می‌شود.

 روش و چگونگی غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده-مهر| فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) نکات مهمی را درباره روش و چگونگی غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده بیان کرد. سرلشکر غلامعلی رشید به همراه معاونان خود، دیروز در جمع فرماندهان و مدیران و کارشناسان عالی‌رتبه قرارگاه پدافند هوایی حضور یافت و ضمن تاکید بر لزوم ارتقای آمادگی رزمی و دفاعی کشور و بازتولید قدرت بازدارندگی، نکات بسیار مهمی را درباره روش و چگونگی غافلگیر کردن دشمن در جنگ احتمالی آینده، با استفاده از ابتکارات جدید و از طریق «قدرت ترکیبی» برای شکست دشمن بیان کرد.

 

ارسال نظر