روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۴۵۷

 ایران هرگز آغازگر نقض برجام نخواهد بود-پاد| رییس‌جمهوری در دیدار ماساهیکو کوموزا فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن گفت: ایران هرگز آغازگر نقض توافق برجام نخواهد بود اما در برابر عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات و نقض آنها، عکس‌العمل لازم را نشان خواهد داد. روحانی با اشاره به نقش‌آفرینی مثبت ژاپن در جریان مذاکرات ایران با 1+5 اظهار کرد: امروز پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات و عملیاتی شدن برجام نباید اجازه دهیم که این توافق مهم خدشه‌دار شده و طرفین این توافق بخواهند تعهدشان را زیر پا بگذارند. روحانی تصریح کرد: دولت امریکا به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده است. ماساهیکو کوموزا فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن نیز در این دیدار پیام کتبی نخست‌وزیر ژاپن که در آن ضمن تبریک شروع به‌ کار دولت دوازدهم بر توسعه هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های تهران- توکیو تاکید شده است، تقدیم کرد.

 واکنش به بازدید نمایندگان از سفارتخانه‌های ایران در خارج - ایسنا| سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر سفر برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به چک، سوییس و فرانسه با هدف بازدید از سفارتخانه‌های ایران در این 3 کشور گفت: معمولا نمایندگان محترم مجلس در جریان سفرهای خارجی خود علاقه‌مندند که از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور بازدید داشته باشند. بهرام قاسمی تصریح کرد: نمایندگان مجلس در جریان این سفرها و بازدید از سفارتخانه‌های ایران از آخرین وضعیت روابط ایران با آن کشورها همچنین از آخرین شرایط و موقعیت آن کشورها در زمینه‌های مختلف آگاهی بیشتر و ملموس‌تری کسب می‌کنند و رییسان نمایندگی‌ها نیز در حد امکان میزبانی و همکاری‌های لازم را با آنها خواهند داشت.

 عملکرد شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان موفق است- ایسنا| یک عضو بنیاد باران با اشاره به اینکه تا زمانی که احزاب فراگیر تشکیل نشده است، فعالیت سیاسی در قالب جبهه‌ها باید ادامه یابد، گفت: جریان اصلاحات و اصولگرایی باید به سمت تشکیل حزب فراگیر حرکت کنند. عبدالله ناصری در ارزیابی از عملکرد جریان اصلاح‌طلبی در چند سال اخیر با بیان اینکه عملکرد شورای سیاست‌گذاری را در مجموع موفق می‌دانم، اظهار کرد: عملکرد این شورا موجب موفقیت کامل اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها و مجلس شد.

 امریکا از عدم پایبندی ایران به برجام پشیمان خواهد شد- ایسنا|  ریچارد نفیو، عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی امریکا هشدار داد: در صورتی که دولت امریکا بدون هیچ دلیلی پایبندی ایران به برجام را تایید نکند در آینده از این تصمیم خود پشیمان خواهد شد. وی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: نکته اصلی این است که دولت ترامپ به طور گسترده تصدیق کرده که زمینه کافی برای اعلام عدم پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) وجود ندارد. این مقام پیشین امریکایی در پیامی دیگر با بیان اینکه آنها هیچ ‏ذهنیت و برنامه‌یی برای حل مساله هسته‌یی(ایران) پس از خروج از برجام ندارند، نوشت: ‏اگر ما بدون داشتن دلیلی خوب از توافق خارج شویم به حرف من دقت کنید آن‌گاه 10سال بعد وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، پشیمان خواهیم بود.

 مذاکرات درباره ادلب پیشرفت چشمگیری دارد- فارس| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که کارشناسان روسیه، ترکیه و ایران در زمینه توافق درخصوص پارامترها، ساختار و روش‌های تامین امنیت مناطق کاهش تنش در استان «ادلب» سوریه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کردند. وی ادامه داد:«در مسیر این رایزنی‌ها، ما به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه توافق بر سر پارامترها، وضعیت و روش‌های تامین امنیت مناطق و کاهش تنش در استان ادلب رسیدیم. امیدواریم در آینده نزدیک اخبار خاص‌تری بشنویم.»

 

ارسال نظر