روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۳۱۳

 فرستاده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کند؛ ایلنا   نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور سوریه امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو می‌کند. در ملاقات الکساندر لاورنتیف با علی شمخانی، مواضع دولت‌های درگیر بحران سوریه، روند آتش‌بس و توافقات صورت گرفته و همچنین آخرین تحولات در زمینه رویارویی با گروه‌های تروریستى مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. هدف از انجام این سفر، گفت‌وگو و رایزنی برای پیشبرد ابتکارات مشترک سیاسی، نظامی و امنیتی است.

 تجار ایرانی مقیم چین از غیرکارآمدی گمرک ایران گلایه دارند؛ ایسنا    محمدرضا بادامچی نایب‌رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، با اشاره به سفر هیاتی از این کمیسیون به چین و برگزاری جلساتی با اتحادیه‌های کارگری ایالت گواندوم گفت که در این جلسات تجار ایرانی از غیرکارآمدی گمرک ایران گلایه داشتند. وی افزود: این سفر برای بازدید از صنایع و نظام کارگری چین انجام شده که در جریان آن وضعیت اتحادیه‌های کارگری ایالت گواندم و مشکلات تجار ایرانی مقیم گوانجو مرکز این ایالت قرار گرفتیم.

 هیات کنسولی انگلیس به تهران سفر می‌کند؛ ایرنا   علیرضا رحیمی نایب‌رییس گروه دوستی و پارلمانی ایران و انگلیس با بیان اینکه هیاتی از انگلیس برای مذاکرات کنسولی اوایل مهرماه به تهران می‌آید، گفت: این سفر به دعوت وزارت امور خارجه ایران و با حضور نمایندگانی از اداره کنسولی وزارت خارجه انگلیس انجام می‌شود. وی افزود: فرآیند مجوز افزایش روادید صادره برای اتباع ایرانی در وزارت خارجه انگلیس پیش از این طی شده است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود در مذاکرات کنسولی مهرماه سقف بیشتری برای صدور روادید مورد توافق طرفین قرار گیرد.

 لایحه حمایت از اطفال در دستور کار کمیسیون قضایی؛ مهر   جلیل رحیمی جهان‌آبادی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون لایحه حمایت از اطفال را با رویکرد حمایتی از کودکان مورد بررسی قرار می‌دهد. وی اظهار کرد: در حال حاضر لایحه حمایت از اطفال در کمیسیون قضایی در حال بررسی است. نگاه ما این است از اطفالی که در برابر سرپرست، پدر و مادر یا افرادی که ممکن است آنها را مورد آزار و اذیت قرار دهند و به‌کارگیری اجباری کنند یا مورد تجاوز قرار دهند، حمایت شود. جهان‌آبادی افزود: ما این لایحه را با رویکرد حمایت از اطفال و تعریف مجازات برای کسانی که به حقوق اطفال تعرض می‌کنند یا به‌طور کلی حقوق اطفال را نادیده می‌گیرند، دنبال می‌کنیم.

 یک میلیون کودک با مادر ایرانی و پدر خارجی، شناسنامه ندارند؛ خبرآنلاین  ناهید تاج‌الدین عضو کمیسیون اجتماعی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کودکانی که از مادر ایرانی و پدر خارجی متولد می‌شوند نه تنها شناسنامه که هیچ کارت هویتی هم ندارند و از تمام حقوق اجتماعی محروم هستند. تاکنون در مجلس تلاش‌هایی برای تغییر وضعیت این کودکان صورت گرفته که هنوز به نتیجه نرسیده است. وی با بیان اینکه یک میلیون کودک با مادر ایرانی و پدر خارجی، شناسنامه ندارند، تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی قبلا یک‌بار در سال 1385 به این موضوع ورود کرده است اما امروز نیاز به ورودی جامع‌تر و همه‌جانبه‌تر به این موضوع است چون شتاب و سرعت آسیب‌های اجتماعی بیشتر شده است.

 صدور حکم ۴ سال حبس برای مدیر کانال تلگرامی؛ ایلنا  وکیل یکی از مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب با اشاره به صدور حکم ۴ سال حبس برای موکلش، از اعتراض به این حکم در مهلت قانونی خبر داد.  نرگس نقدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مدیران کانال‌های تلگرامی اصلاح‌طلب اعلام کرد: بنا بر رای صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، سعید نقدی مدیر کانال تلگرامی حامیان روحانی به ۴ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت در گروه‌ها و رسانه‌ها و احزاب محکوم شده است.  وکیل سعید نقدی با بیان اینکه به رای صادره اعتراض خواهد کرد، یادآور شد: امیدواریم قضات دادگاه تجدیدنظر باتوجه به دفاعیات و مستندات قانونی تصمیمی شایسته اتخاذ کنند.

 قدردانی حیدر العبادی از ایران؛ مهر  نخست‌وزیر عراق در دیدار با آیت‌الله هاشمی شاهرودی از حمایت‌های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.   آیت‌الله هاشمی شاهرودی در این دیدار، ضمن تبریک آزادسازی شهرهای موصل و تلعفر از اشغال، ضمن تاکید بر سیاست اصولی ایران در حمایت از دولت عراق و مبارزه با تروریسم، بر بازپس‌گیری کامل سرزمین‌های عراقی از داعش، اتحاد ملی و انسجام اسلامی ملت عراق و بازسازی این کشور تاکید کرد.  حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق هم در این دیدار با قدردانی از حمایت تهران از بغداد در برابر تروریسم، وحدت مردم عراق و هماهنگی نیروهای سیاسی و رهبری مرجعیت و روحانیت را عامل پیروزی در جبهه‌های مختلف دانست.

 سیزدهمین دادگاه دو متهم فساد نفتی پایان یافت؛ برنا  سیزدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی دیروز به پایان رسید و طبق گفته قاضی مقیسه، جلسه بعدی متعاقبا اعلام می‌شود.   قاضی مقیسه ختم جلسه دیروز را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی برای استماع دفاعیات وکلای متهمان متعاقبا اعلام می‌شود.  در جلسه دیروز حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم به ادامه دفاعیات خود پرداخت.

 پیشنهاد «جان بولتون» برای راه‌اندازی جنگ داخلی در ایران؛ تسنیم  جان بولتون نماینده اسبق امریکا در سازمان ملل متحد، در طرح پیشنهادی خود به دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا برای خارج کردن واشنگتن از توافق هسته‌یی با ایران، وی را به راه‌اندازی جنگ داخلی قومی در این کشور دعوت کرده است.  روزنامه هافینگتون‌پست در این باره نوشته است: «جنون؛ جنون، واژه‌یی است که هنگام سخن گفتن درباره جان بولتون به ذهن خطور می‌کند. او که در راه انداختن جنگ فاجعه‌بار در عراق نقش داشت، یک‌بار دیگر بابت انتشار طرحی برای کشتن توافق هسته‌یی با ایران و راه‌اندازی جنگ قومی در این کشور، در صدر اخبار قرار گرفته است.»

 

ارسال نظر