روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۴۰

 قانون اصلاح ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی ابلاغ شد؛ پاد  رییس‌جمهوری در نامه‌یی به وزارت کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح «قانون اصلاح ماده(35) قانون خدمت وظیفه عمومی» را جهت اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی«قانون اصلاح ماده(35) قانون خدمت وظیفه عمومی» که مصوب مجلس شورای اسلامی است جهت اجرا به وزارت کشور و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ابلاغ شده است. این قانون درخصوص شرایط معافیت مشمولان دیپلمه متقاضی ورود به دانشگاه است.

 گزارش جدید گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ ایرنا  بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار گزارش جدید خانم اسما جهانگیر، گزارشگر وضعیت حقوق بشر در ایران که قرار است به نشست آتی کمیته سوم مجمع عمومی ارائه شود، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران عمیقا اعتقاد دارد، گزارشی که توسط این گزارشگر ویژه تهیه شده و ماموریت ایشان بر پایه قطعنامه‌یی مبتنی بر اهداف و اغراض کاملا سیاسی و گزینشی برخی کشورهای مشخص و با اهداف معین بر عهده گرفته است را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را کاملا مردود و غیرقابل قبول می‌داند. وی گفت: محتوای این گزارش کماکان مبتنی بر مجموعه‌یی از اطلاعات نادرست و پیش ‌داوری‌های ناصواب درخصوص وضعیت حقوق بشر در این کشور و با استفاده از منابع غیرمعتبر تهیه شده که وجاهت و اعتبار گزارش را به صورت جدی خدشه‌دار می‌کند.

 دو دست‌انداز پیش روی فعالیت احزاب در کشور؛ خانه ملت  بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تکثر احزاب در توسعه کشور بی‌تاثیر است و باید دغدغه ارتقای احزاب از سوی وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دنبال شود. وی درخصوص ارتقای نظام حزبی در مدیریت سیاسی کشور به واسطه بازنگری قانون فعالیت احزاب اظهار کرد: با وضعیت فعلی که با آن رو به رو هستیم، فعالیت احزاب در کشور نهادینه نشده و اگر همین روند را طی کند در آینده نیز نهادینه نخواهد شد. نماینده شیراز ادامه داد: لازم است، نهادهای مرتبط با فعالیت احزاب ازجمله وزارت کشور، کمیسیون ماده 10 احزاب، مجلس و خانه احزاب مشکلات پیش پای احزاب را رصد کنند و برای حل آن راه‌حل‌هایی را ارائه دهند.

 از ورود ایرانیان برای انجام مناسک حج ممانعت نمی‌کنیم؛ ایسنا  خالدالفیصل، امیر مکه ضمن موفقیت‌آمیز شمردن انجام مناسک حج امسال گفت: این سرزمین به روی تمام مسلمانان باز است و از ورود شهروندان ایرانی و دیگر کشورها ممانعت نمی‌کنیم. امیر مکه در پاسخ به این سوال که حج امسال همزمان با چالش‌ها، اتفاقات و حوادث مختلف منطقه ازجمله بحران‌های ایران و قطر بود، آیا دلیل امنیتی کردن حج امسال این اتفاقات بودند؟ گفت: هرگز. اقدامات امنیتی که حکومت آنها را اتخاذ کرده برای تسهیل روند این سفر عبادی است و خداوند خواسته است که ما در کنار این خانه مقدس باشیم و این مسوولیت را بر عهده ما گذاشته تا به مهمانان خدمت‌رسانی کنیم.

 حاجی و طالب‌زاده راهی همشهری شدند؛ مشرق   روز گذشته برخی سایت‌های خبری از انتصاب حاجی و طالب‌زاده در همشهری خبر دادند. براساس این اخبار مرتضی حاجی، مدیرعامل و خسرو طالب‌زاده، مدیرمسوول روزنامه همشهری شدند.  مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات و خسرو طالب‌زاده، معاون پیشین ایرنا و از مدیران ارشد وزارت ارشاد بوده است.

 بازدید از اماکن نظامی امکان ندارد؛ ایسنا  سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: اگر امریکا فکر می‌کند برجام برایش ارزشی ندارد هر طور می‌خواهد تصمیم بگیرد لیکن قطعا در مورد مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تصمیم بگیرد. سردار سیدمسعود جزایری در پاسخ به اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر بازدید از مراکز نظامی ایران با تاکید بر اینکه این گفته‌ها از یک طرف به لحاظ حقوقی و مفاد توافقنامه برجام و از طرف دیگر به لحاظ امنیت ملی کشور فاقد وجاهت است، گفت: کسانی که از مکمل برجام حرف می‌زنند، بدانند مکمل برجام همانا اجرای تعهدات از سوی امریکا و سایر کشورهای مذاکره‌کننده است.

 جلوگیری از تکرار حادثه اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگان؛ ایرنا  وزیر کشور در پیامی ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در حادثه واژگونی اتوبوس تاکید کرد: بر همه مسوولان و دست‌اندرکاران لازم است برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث دردناکی بازنگری در مقررات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند و با بررسی همه‌ جانبه ابعاد این حادثه در سریع‌ترین زمان ممکن دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم. رحمانی‌فضلی در این پیام به استانداران هرمزگان و فارس تکلیف کرد، تدبیر و راهکارهای لازم را برای کاهش آلام خانواده‌های دانش‌آموزان جانباخته و مجروح در این حادثه به‌ کار گیرند.

 مجری نتوانست مناظره‌های سال 88 را مدیریت کند؛ ایلنا  رییس سابق صداوسیما گفت: می‌دانستم رهبری من را برای ریاست صدا و سیما انتخاب می‌کند. به گزارش ایلنا، سیدعزت‌الله ضرغامی با اشاره به مناظره‌های سال88 بیان کرد: این مناظره به قدری حساس بود که مجری نتوانست آن را اداره کند و بحث به گونه‌یی پیش رفت که ما باید پاسخگو می‌بودیم.  وی تصریح کرد: توصیه رهبری به احمدی‌نژاد که گفتند، نامزد نشود بسیار مهم بود که احمدی‌نژاد کم لطفی کرد و شرکت کرد.

 واکنش‌ دستیار رییس مجلس به نسل‌کشی مسلمانان در میانمار؛ تعادل  دستیار ویژه رییس مجلس دهم، نسل‌کشی مسلمانان میانمار را فاجعه جدید انسانی خواند.  حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس دهم با انتشار مطلبی در توییتر، نسل‌کشی اقلیت مسلمان در میانمار را فاجعه انسانی خواند و نوشت: مسلمانان میانمار نیازمند کمک‌های فوری انسانی و حمایت‌ سیاسی و بین‌المللی هستند.

 برگزاری اجلاس مجلس خبرگان در روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور؛ برنا  سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان با اشاره به برگزاری اجلاس این نهاد در روزهای ۲۸و ۲۹شهریور گفت: یک روز بعد خبرگان با حضور در مرقد امام راحل به تجدید پیمان با آرمان‌های رهبر معظم انقلاب می‌پردازند و اعلام می‌کنند، پرچمی که ایشان به اهتزاز درآورده همچنان در اهتزاز خواهد ماند. آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: اگر رسالت خبرنگاری آنچنان که مورد رضای خداوند است بر اصل امانت، صداقت و مصلحت عمل شود در نهایت به سلامت جامعه می‌انجامد. خاتمی افزود: دستور کار اجلاس سوم با سخنرانی افتتاحیه توسط آیت‌الله جنتی، رییس مجلس خبرگان آغاز می‌شود.

 تشکیل کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی؛ ایسنا  محسن علوی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هدف تعیین شاخص‌های ایجاد برای سرمایه‌گذاری در کشور تشکیل شد، گفت: کمیته امنیت اقتصادی در کمیسیون امنیت ملی با هدف ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی و اقتصادی در جهت حل مشکلات ناشی از وجود ناامنی در حوزه سرمایه‌گذاری تشکیل شد.  وی گفت که این کمیته به دنبال رسیدن به شاخص‌ها و مولفه‌هایی جهت ایجاد فضای امن اقتصادی و سرمایه‌گذاری در کشور است تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر و اعتماد به وجود امنیت اقتصادی به سرمایه‌گذاری بپردازند و بدانند تحت پوشش و حمایت جمهوری اسلامی ایران می‌توانند به فعالیت‌های اقتصادی سودآور روی ‌آورند.

 

ارسال نظر