روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۹۵

 تهران برای توسعه روابط با قطر آماده است؛ پاد  رییس‌جمهوری در تماس تلفنی امیر قطر با وی، علاقه‌مندی ایران برای تقویت روابط برادرانه میان کشورهای مسلمان منطقه را مورد تاکید قرار داد. روحانی در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر و تبریک عید سعید قربان به وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آنچه به قطر تحمیل شده، ناعادلانه و باعث تنش بیشتر میان کشورهای منطقه می‌داند و تمام تلاش خود را برای همکاری و مساعدت ملت و دولت قطر و ثبات منطقه به‌کار می‌گیرد.  امیر قطر نیز با تبریک عید سعید قربان به روحانی، دولت و ملت ایران گفت: قطر خواهان تعمیق و استحکام روابط خود با ایران در همه زمینه‌هاست و این توسعه روابط را به نفع مردم دو کشور و منطقه می‌داند.

 دستور جهانگیری درباره واژگونى اتوبوس حامل دانش‌آموزان؛ تسنیم  در پى جان باختن تعدادى از دانش‌آموزان هرمزگانى در سانحه واژگونى اتوبوس، معاون اول رییس‌جمهور در پیامى ضمن تسلیت به ملت ایران و خانواده‌هاى آنان از مسوولان ذی‌ربط خواست تا ضمن بررسى علت بروز این حادثه ناگوار به وضعیت آسیب‌دیدگان و مصدومان سریعا رسیدگى شود.  در بخشی از پیام جهانگیرى آمده است: «این مصیبت غمبار را تسلیت می‌گویم و از مسوولان ذی‌ربط به خصوص وزرای محترم آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌خواهم ضمن رسیدگی فوری به وضعیت آسیب‌دیدگان و مصدومان با بررسی دقیق علت بروز این حادثه ناگوار در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع مردم بزرگوار ایران برسانند.»

 ساماندهی موسسات مالی و اعتباری وابسته به نهادهای نظامی؛ خانه ملت  وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه «موسسات مالی و اعتباری وابسته به نهاد نظامی واگذار نمی‌شود»، گفت: موسسات مالی خود را در چارچوب قانون ساماندهی می‌کنیم. امیرسرتیپ امیر حاتمی درباره واگذاری موسسات مالی و اعتباری وابسته به نهادهای نظامی اظهار داشت: هیچ برنامه‌یی برای واگذاری این موسسات وجود ندارد.  وی بر همین اساس تصریح کرد: بانک مرکزی برنامه‌یی برای ساماندهی تمام موسسات مالی و اعتباری سراسر کشور دارد که در آن همه جوانب و حق و حقوق سهامداران رعایت می‌شود.

 سفر خانواده حججی به سوریه برای مشایعت پیکر «شهید» به تهران؛ ایسنا   خانواده شهید حججی که برای مشایعت پیکر این شهید از سوریه به تهران به دمشق سفر کرده‌اند، با سفیر ایران در سوریه دیدار کردند.  در حال حاضر طبق اعلام منابع آگاه خانواده شهید حججی در سفارت ایران در سوریه حضور دارند و مسوولان امر درصدد هستند تا هرچه زودتر زمینه را برای انتقال پیکر شهید حججی به تهران فراهم کنند.

 معاونت اقتصادی در پی ایجاد تشکیلات جدید نیست؛ مهر   محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهوری با بیان اینکه رییس‌جمهور لازم می‌داند اموری از جمله هماهنگی‌ها و پیگیری برخی امور خاص به معاونت اقتصادی محول شود، گفت: روحانی پیش از این شخصا عهده‌دار هماهنگی امور اقتصادی بود. وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه در دوره مرحوم هاشمی‌رفسنجانی هم معاونت اقتصادی رییس‌جمهوری داشتیم، افزود: شاید اکنون هم با توجه به اینکه اقتصاد مساله و اولویت نخست کشور است، وجود این معاونت اقتضا می‌کرد و رویکرد رییس‌جمهور هم سرعت‌یابی بیشتر در حوزه اقتصاد است به همین علت صلاح دید بار دیگر شخصی عهده‌دار این سمت شود.  وی ادامه داد: حاصل ۴ سال تلاش این شد که در حوزه اقتصاد از دوره التهاب به دوره ثبات و آرامش رسیدیم، اکنون برنامه دولت افزایش سرعت در مسیر پیشرفت است.

 دادگاه آمران حمله به مطهری ۱۱ شهریور در دادگاه نظامی شیراز برگزار می‌شود؛ ایلنا   مصطفی ترک‌همدانی وکیل نایب‌رییس مجلس با اعلام اینکه دادگاه آمران حمله به مطهری ۱۱ شهریور در دادگاه نظامی شیراز برگزار می‌شود، گفت: چندی پیش از سوی دادستان نظامی شیراز پرونده آمران حمله به علی مطهری در سال ۹۲ با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه یک دادگاه یک نظامی استان فارس ارجاع شد. او درباره احتمال حضور مطهری در این دادگاه اظهار کرد: از سوی دادگاه برای حضور موکلم در جلسه دعوت شده اما با توجه به مشغله‌های کاری نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که آقای مطهری در این جلسه حاضر خواهد شد یا خیر.

 همکاری‌های دفاعی ایران و ارمنستان در ایروان بررسی شد؛ مهر   ویگن سرکیسیان در دیدار سیدکاظم سجادی سفیر و مهدی هیات‌ وجدانی وابسته جدید نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار و مذاکره کرد. سرکیسیان در این نشست با مهم خواندن گسترش همکاری‌های ایران و ارمنستان ابراز امیدواری کرد که در دوره مسوولیت وابسته جدید نظامی ایران، همکاری‌های تهران و ایروان در این حوزه بیش از گذشته توسعه یابد. در این دیدار همچنین طرفین مسائل مختلف درباره روابط دوجانبه، وضعیت منطقه‌یی و روند حل و فصل مناقشات را بررسی کردند.

 وزیر خارجه پاکستان در راه ایران، روسیه، چین و ترکیه؛ ایرنا   منابع وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته اعلام کردند: وزیر امور خارجه این کشور با هدف مشورت درباره رویکرد جدید امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا از هفته آینده به کشورهای چین، روسیه، ایران و ترکیه سفر خواهد کرد. براساس اخبار اعلام شده از سوی منابع یاد شده، خواجه محمد آصف روز هشتم سپتامبر (17 شهریور) عازم چین می‌شود و در هفته دوم سپتامبر به ترتیب به مسکو، تهران و آنکارا سفر خواهد کرد.

 قرارداد بازطراحی راکتور اراک منعقد و فاز عملیاتی آن آغاز شده است؛ خانه ملت   علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص آخرین وضعیت بازطراحی آب سنگین اراک اظهار داشت: اخیرا کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور از ورود به فاز دوم بازطراحی راکتور اراک خبر داده است. نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: به نظر می‌رسد که منظور سخنگوی سازمان انرژی کشور ورود به فاز عملیاتی باشد تا امروز کارهای مطالعاتی و عقد قرارداد بازطراحی راکتور اراک انجام شده است و بعد از گذشت یک‌سال به فاز عملیاتی آن وارد می‌شویم. وی افزود: برای بازطراحی راکتور اراک، شرکت ایرانی مسوولیت آن را برعهده گرفته است و شرکت چینی به‌عنوان مشاور در کنار ما قرار دارد.

 

 

ارسال نظر