روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷

  انتصاب آشنا در پست «مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک»-پاد| رییس‌جمهور در حکمی حسام‌الدین آشنا را به عنوان «مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک» منصوب کرد.

متن حکم حسن روحانی به شرح زیر است: «جناب آقای دکتر حسام‌الدین آشنانظر به مراتب تعهد، تجربیات و سوابق ارزنده جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «مشاور رییس‌جمهور و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با بهره‌گیری از آرا و نظرات اندیشمندان و صاحب‌نظران در امور راهبردی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ارائه طرح‌ها و پیشنهادات جامع در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و روابط بین‌الملل با رعایت سیاست‌های کلی نظام اقدام نمایید.  توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند بزرگ مسالت می‌نمایم.» یادآوری می‌شود این حکم روز سه‌شنبه طی مراسمی با حضور دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در تالار تدبیر مرکز بررسی‌های استراتژیک به دکتر حسام‌الدین آشنا ابلاغ شد. در این مراسم همچنین از سایت جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک به آدرس

 www.css.ir رونمایی شد.

 پیکر ابراهیم یزدی پنج‌شنبه تشییع می‌شود ایلنا| مراسم تشییع مرحوم ابراهیم یزدی براساس برنامه‌های اعلام شده قرار است روز پنج‌شنبه برگزار شود.

براساس اظهارات نزدیکان ابراهیم یزدی طبق برنامه‌های تدارک دیده شده قرار است صبح پنج‌شنبه مراسم تشییع از مقابل حسینه ارشاد یا مسجد‌الغدیر برگزار شود و در ادامه پیکر این فعال سیاسی به بهشت زهرا(س) منتقل شود. طبق اخبار رسیده حجت‌الاسلام محمود دعایی بر پیکر مرحوم یزدی نماز میت اقامه می‌کند و پس از آن پیکر وی با انتقال به بهشت زهرا(س) به خاک سپرده می‌شود.

 معاون اول رییس‌جمهوری درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت-پاد| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در پیامی درگذشت ابراهیم یزدی را تسلیت گفت. پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است: «خبر درگذشت دکتر ابراهیم یزدی از مبارزان انقلابی دوران ستمشاهی و وزیر امور خارجه دولت موقت موجب تاثر و تالم شد. از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان به‌ویژه خانواده محترم ایشان صبر و اجر مسألت دارم.»

 پرونده مداحان به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است-ایلنا| رییس دادگستری استان تهران گفت: پرونده مداحان به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع و تا زمانی که موضوع بررسی نشود، نمی‌توان درباره جزئیات آن اطلاع‌رسانی کرد. غلامحسین اسماعیلى در حاشیه مراسم ترحیم مادر رییس سازمان تعزیرات حکومتی، در پاسخ به سوال خبرنگارى مبنى بر اینکه آیا رسیدگى به پرونده ١٢ نفر از استانداران که کیفرخواست‌شان هم صادر شده بود، تعیین وقت شده یا خیر، گفت: پرونده‌ها آمده و دستورات لازم صادر شده و برای دادگاه آنها تعیین وقت شده اما زمان دقیق آنها را نمى‌دانم. شعبه ویژه انتخابات در دادسراى کارکنان دولت به این موضوع رسیدگى مى‌کند.

 وزیر دادگستری، نظارتی بر قوه قضاییه ندارد-برنا| وزیر دادگستری گفت: من به عنوان رابط و جزئی از مسوولان قوه قضاییه در جلسات قوه قضاییه حضور دارم اما نقشی در این قوه برای خود نمی‌بینم، وزیر دادگستری نظارتی بر قوه قضاییه ندارد. سیدعلیرضا آوایی وزیر دادگستری، در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در جامعه، نیروهای انقلاب هم حتی از محقق شدن عدالت، مأیوسند. برداشت من این است که نظام قادر به تحقق عدالت قابل‌قبولی است؛ اگر این توقع مردم برآورده نشود با آسیب مواجه می‌شویم، ابزار و امکانات آن وجود دارد، مطالبه جدی رهبری و مردم است. وزیر دادگستری ادامه داد: تحقق عدالت و مبارزه با فساد جز با شفافیت در نظام اداری، انجام نمی‌شود.

 طرح پیشنهادی چهارمحوری برای خروج از برجام-تسنیم| نماینده اسبق امریکا در سازمان ملل متحد طرحی با چهار محور برای خارج‌ کردن امریکا از برجام برای ارائه به رییس‌جمهور امریکا تهیه کرده است. جان بولتون در بخش مقدمه طرح که در پایگاه «نشنال‌ریویو» منتشر شده، نوشته است: طرحی که تهیه شده تنها پنج صفحه است اما چنانچه دولت ترامپ قصد خروج از توافق هسته‌یی داشته باشد، می‌تواند آن را گسترش داده و به طرحی در یکصد صفحه تبدیل کند.

 لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اسلوونی تصویب شد-خانه ملت| نمایندگان در جریان نشست علنی مجلس لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی را تصویب کردند. براساس ماده واحده این لایحه که با ۱۴۰ رای موافق، ۵ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید، موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلوونی مشتمل بر یک مقدمه و 7 ماده تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود. بنا بر تبصره این ماده واحده، ‌در اجرای موافقتنامه رعایت اصول ۷۷ و ۱۳۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

 تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان از دستور مجلس خارج شد-مهر| محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تبدیل کمیسیون اصل ۹۰ به دیوان از دستور مجلس خارج شده است. وی اظهار کرد: نمایندگان به‌دنبال تغییر ساختاری این کمیسیون با حفظ اختیارات بودند اما از آنجا که تغییر این ساختار با اصلاح مواد دیگر در آیین‌نامه داخلی مطرح بود و در کمیسیون تدوین آیین‌نامه موارد رد شد، دیگر تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان مطرح نیست. نماینده بهار و کبودرآهنگ با اشاره به آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: از آنجا که اگر طرحی در کمیسیون‌ها رد شود امکان طرح مجدد آن تا 6 ماه نخواهد بود، بنابراین فعلا تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان از دستور مجلس خارج شده است.

 تشکیل کمیته بازنگری در قوانین نظارت بر انتخابات شوراها با دستور لاریجانی خبرآنلاین|محمد محمودی شاهنشین عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، از تشکیل کمیته بازنگری در قوانین نظارت بر انتخابات شوراها به دستور لاریجانی خبر داد. وی درخصوص نحوه نظارت بر انتخابات شوراها، اظهار کرد: کمیته بازنگری در قوانین نظارت بر انتخابات شوراها به دستور لاریجانی تشکیل شده و بعد از تعطیلات مجلس به کار خود ادامه می‌دهد. نماینده شهریار، قدس و ملارد بیان کرد: نمایندگان وزارت کشور، مرکز پژوهش‌ها، شورای نگهبان و سه نفر از کمیسیون شوراها عضو این کمیته هستند تا نقاط ضعف و قوت نظارت بر انتخابات شوراها بررسی شود.

 

ارسال نظر