رایزنی دی ‌میستورا با ظریف

۱۳۹۶/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۸۶۷
رایزنی دی ‌میستورا 
با ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و استفان دی میستورا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه آخرین تحولات و ابتکارات سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا، در دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه و ابتکارات سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه از طریق گفت‌وگو مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

این دیپلمات برجسته سازمان ملل پیش از این به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق(2009–2007) و افغانستان (2011–2010) و نماینده شخصی دبیرکل برای جنوب لبنان(2004–2001) و مدیر مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در رم فعالیت می‌کرد. دی میستورا آخرین بار 10مرداد ماه 1396 به تهران سفر و با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درخصوص بحران سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. استفان دی میستورا سیاستمدار سوئدی - ایتالیایی و عضو سابق دولت ایتالیاست که سابقه 40ساله فعالیت در قسمت‌های گوناگون سازمان ملل متحد را در پرونده خود دارد. لازم به ذکر است که ششمین نشست آستانه طبق آنچه اعلام شده در شهریور ماه (اواخر ماه آگوست) برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر