چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۷۹۳

تقلاهای امریکا برای تخریب ذهنیت آژانس نابجاست

02-3 سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در چارچوب تعهدات پیشین، همکاری‌های خود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیگیری می‌کنیم و قطعا از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران عبور نخواهیم کرد. به گزارش صداوسیما، بهرام قاسمی با تاکید بر اینکه تسلیم زیاده‌خواهی دولت‌های خاص نخواهیم شد، افزود: آژانس نیز با توجه به استقلالی که دارد و صیانتی که از جایگاه بین‌المللی خود باید داشته باشد، بعید است که به خواسته‌های غیرمنطقی و غیرواقع‌بینانه که دیگران ممکن است بر آنان تحمیل کنند، تن دهد. نماینده امریکا پس از دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشستی خبری، مذاکراتش را با آمانو موفقیت‌آمیز دانست و مدعی شد: برجام هیچ تمایزی میان بازدید از سایت‌های نظامی و غیرنظامی ایران قائل نشده است. وی تاکید کرد: هیچ‌گونه اجازه‌یی را به دیگران برای ورود به حوزه‌های منع شده در تفاهمات برجام نمی‌دهیم و بازرسی‌های آژانس قطعا در چارچوب سیاست‌های داخلی خودمان انجام خواهد شد. بهرام قاسمی گفت: مطمئن هستیم که آنان نمی‌توانند خواسته‌هایشان را تحمیل کنند گرچه هشدارهای لازم را به آژانس داده و توصیه‌های لازم را کرده‌ایم و در آینده هم این رویه را ادامه خواهیم داد. گفت: ما اصطلاحی در وزارت خارجه داریم که می‌گوییم هیچ سفر ناموفقی نداریم او هم می‌تواند، ادعا کند که سفر موفقی داشته است اما مسلما چارچوب‌های حاکم بر برجام مشخص است که بر آن تفاهم کرده‌ایم و با تایید سازمان ملل با صدور قطعنامه‌یی از آن حمایت شده است.

 

استماع نظرات محجوب و پورابراهیمی در صورت شکایت

02-4 سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به حواشی مناظره نماینده اصولگرای کرمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هرگز برگزار نشد، تاکید کرد که درصورت طرح شکایت پورابراهیمی از محجوب نظرات هر دو نماینده استماع می‌شود و به نظر می‌رسد، مشکل خاصی نباشد. به گزارش ایلنا، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به برخی مسائل در حاشیه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در جریان بررسی صلاحیت آقای ربیعی، مسائلی مطرح شد و آقای پورابراهیمی خواستار مناظره با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بودند که آقای ربیعی تاکید کرده بود با توجه به عدم موافقت هیات دولت با این اقدامات، امکان شرکت در مناظره برایش میسر نیست اما می‌تواند در جلسه‌یی ‌نظرات نمایندگان را استماع کند و پاسخگو باشد. او گفت: با این حال گویا جلسه‌ مناظره‌یی نیز به همت فراکسیون شفاف‌سازی و در محل کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد که آقای ربیعی در این جلسه حاضر نشد و در این نشست، آقای محجوب مسائلی را مطرح کرده و گفتند هر موضوعی هست، مطرح شود تا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاسخ دهد. سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس با تاکید بر اینکه تا زمان برگزاری جلسات علنی در هفته گذشته هیچ شکایتی در این رابطه تقدیم این هیات نشده است، گفت: البته در روزهای اخیر باتوجه به تعطیلات مجلس، احتمال دارد درخواست شکایت ارسال شده باشد.

 

نوبت اجرای وعده‌های بزرگ رسیده است

02-5یادگار گرامی امام(ره) تاکید کرد: همت دولت در چهار سال گذشته موانع بسیاری را از سر راه برداشته و امروز همه منتظرند وعده‌های بزرگی که در دوره انتخابات داده شد و رییس‌جمهور بر پایبندی خود به آنها تاکید می‌کردند را در عمل مشاهده کنند. سید حسن خمینی در تجدید میثاق رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت با آرمان‌های امام‌خمینی (ره) گفت: بحمدالله انتخابات بزرگی صورت گرفت و مردم دولتی را با عزم و جزم سر کار آوردند و مجلس محترم به کابینه دوازدهم رای اعتماد داد و امروز همه چشم به راه توانمندی‌ها و قدرت دولت به ویژه شخص رییس‌جمهور هستیم. یادگار امام(ره) افزود: من مطمئنم که جناب دکتر روحانی بیش از هر کس دیگری بار مسوولیت سنگینی که مردم روی دوش ایشان گذاشتند را احساس می‌کنند. وی تاکید کرد: من هم مطمئنم و هم مطلع که ایشان و دولت بر عهدی که با مردم، امام(ره) و آرمان‌های انقلاب بستند، پایبندند و حتما ما در آینده شاهد روزهای بهتری پیش روی جامعه خود خواهیم بود. سختی‌ها هست اما توان مدیران این سرزمین در همه عرصه‌ها به خصوص قوه مجریه که همه توان و همه قدرت کشور را در اختیار دارد، می‌تواند بیش از هر چیزی برطرف‌کننده این سختی‌ها باشد. سید حسن خمینی اظهار داشت: امیدواریم و از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که به فرزند برومند مردم (رییس‌جمهور) و یکایک اعضای کابینه توفیق بیشتر عنایت کند.

 

امنیت با چوب و چماق تامین نمی‌شود

02-6وزیر کشور با بیان اینکه کماکان وزارت کشور را توسعه‌محور اداره می‌کنیم، گفت: اقدامات ما باید براساس التزام یک تئوری علمی، منسجم و همه‌جانبه‌نگر برای دستیابی به توسعه پایدار و عدالت باشد. به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار با کارکنان وزارت کشور به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: وزارت کشور یکی از حساس‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی کشور است که نقش هماهنگ‌ کننده دستگاه‌های کشور را بر عهده دارد، بنابراین جایگاه بسیار مهمی دارد و هر کارشناس وزارت کشور باید دارای نگاهی جامع و همه‌جانبه‌گرا باشد. وزیر کشور با تاکید بر اینکه در چهار ساله دوم باید مصمم‌تر موضوعات اساسی کشور را دنبال کنیم، افزود: من مثل دوره قبل با یک تئوری علمی به وزارت کشور آمدم. دلیل انتخابم هم توسط رییس‌جمهور همین نگاه توسعه‌محور من بوده است. وی همچنین با اشاره به اینکه در قالب توسعه پایدار امنیت تامین می‌شود، گفت: ما بر امنیت پایدار تاکید داریم نه امنیت مبتنی بر نظامی‌گری. امنیت با چوب و چماق تامین نمی‌شود بلکه امنیت وقتی تامین می‌شود که در پی جذب مشارکت همه ایرانیانی باشیم که در جغرافیای ایران زندگی می‌کنند. رحمانی‌فضلی در ادامه با بیان اینکه وزارت کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی از همه دستگاه‌های اقتصادی جلوتر است، گفت: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی سه استان به وزارت کشور سپرده شد و ما این سه استان را به الگوی اقتصاد مقاومتی تبدیل کردیم و بعد از 6ماه رییس‌جمهور گفتند که این طرح موفق بوده و به هر وزیر مسوولیت دو استان را دادند.

 

 

ارسال نظر