استقبال ایران از هر گام سازنده همسایگان

۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۳۴

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران از هر گام سازنده و مثبت همسایگان برای بهبود و ارتقای روابط فی ما بین همواره استقبال کرده و بدان ارج می‌نهد.  به گزارش«تعادل» به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی درخصوص خبر تماس تلفنی وزیر خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تایید این گفت‌وگوی تلفنی اظهار کرد: این تماس شب گذشته انجام شد و تمایل طرف قطری برای بازگرداندن سفیر خود به تهران مطرح شد که ما از این اقدام دولت قطر استقبال می‌کنیم. 

وی اضافه کرد: قبلا سفیر آن کشور برای برخی مشورت‌ها به دوحه فراخوانده شده بود و بازگشت مجددش به تهران تصمیم و اقدامی منطقی و مثبت ارزیابی می‌شود. 

قاسمی گفت: همان‌گونه که مکررا اعلام کردیم، سیاست اصولی و همیشگی ایران، توسعه روابط با تمام همسایگان بوده و خواهد بود و ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب احترام متقابل و حفظ منافع مشترک، روابط بهتری با تمام کشورهای همسایه و پیرامونی خود داشته باشد و همان‌گونه که وزیر امور خارجه اعلام کرد یکی از اولویت‌های اساسی یا ابراولویت ما در سیاست خارجی کشور در دولت جدید، ارتقای همکاری‌ها و اولویت دادن به توسعه مناسبات همه ‌جانبه با کشور‌های همسایه خواهد بود.  وی افزود: ایران معتقد است تنها راه تامین امنیت و ثبات و فراهم کردن زمینه‌های توسعه اقتصادی در منطقه، عادی‌سازی و گسترش روابط میان کشورهای منطقه و دخالت نکردن کشورهای فرامنطقه‌یی در امور منطقه است و ایران آمادگی دارد در جهت تعامل هر چه بیشتر این کشورها و حل و فصل برخی ابهامات و مشکلات میان آنها تلاش‌های سیاسی لازم را انجام دهد. 

 

ارسال نظر