روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۴۱

 فعالیت 39 هزار و 245 شورای شهر و روستا در کشور آغاز شد؛ پاد  معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فعالیت رسمی 38هزار شورای روستایی و یک‌هزار و 245 شورای شهری از روز چهارشنبه در کشور آغاز شد. علی‌اصغر احمدی در آیین آغاز به کار پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران افزود: با آغاز به کار این دوره شوراها، افزون بر 150 هزار نفر به‌عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل به پیکره مدیریت کشور در حوزه شهری و روستایی اضافه می‌شود. وی در ادامه با یادآوری نام آیت‌الله هاشمی وی را شناسنامه انقلاب دانست و گفت: محسن هاشمی یاد آیت‌الله هاشمی را در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران زنده کرده است.

 علت عدم لغو ویزای اربعین شرایط امنیتی در عراق است؛ ایرنا  عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور مساله تامین امنیت توسط عراق را علت عدم لغو ویزای اربعین برای زائران ایرانی عنوان کرد. رحمانی‌فضلی افزود: اگر مساله امنیت از سوی عراقی رفع شود امکان لغو ویزای اربعین وجود دارد و در این راستا مسوولان عراق نیز قول مساعد داده‌اند. رحمانی‌فضلی اظهار کرد: باتوجه به روابط بین دو کشور حتما در آینده باید به سمت تسهیل رفت و آمد حرکت کنیم.

 تدوین دستورالعمل رویارویی ورزشکاران ایرانی با اسراییل؛ ایسنا   نایب‌رییس مجلس دهم با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پیام احسان حاج‌صفی درباره حضور در مسابقه فوتبال یک تیم اروپایی با یک تیم باشگاهی اسراییل را نقطه پایان این اتفاق قرار دهند، خواستار تدوین دستورالعمل رویارویی ورزشکاران ایرانی با اسراییل شد. علی مطهری درباره پیام احسان حاج‌صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: پیام آقای احسان حاج صفی بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در اذعان به ضرورت بازی نکردن در مقابل تیمی از کشور جعلی اسراییل قابل تقدیر است. روشن است که الزامات عضویت در یک تیم باشگاهی اروپایی ایشان را با وجود تمایل قلبی مجبور به شرکت در آن بازی کرده بود.

 دیدار جابری انصاری با سیدحسن نصرالله؛ میزان   حسین جابری‌انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه او در ادامه دیدار با مسوولان و شخصیت‌های لبنانی دیروز با سیدحسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله دیدار کردند. این دیدار با حضور محمد فتحعلی سفیر ایران در بیروت برگزار شد و طی آن جدیدترین تحولات سیاسی و اوضاع کلی در لبنان و سوریه و منطقه بررسی شد.

 فراکسیون امید غیرمنسجم عمل

می‌کند؛ خبر آنلاین   رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان ضمن ابراز نارضایتی از رای نیاوردن گزینه پیشنهادی وزارت نیرو گفت: فراکسیون امید نشان داد که شکننده و غیرمنسجم برخورد می‌کند. مجید فراهانی با اشاره به رای اعتماد نمایندگان به ۱۶ وزیر پیشنهادی رییس‌جمهور اظهار کرد: با تحلیل آرای داده شده، متوجه می‌شویم که نوع رویکرد مجلس به لحاظ همراهی با دولت بی‌سابقه بوده است. این مساله نویدبخش اتفاقات مثبت برای منافع ملی و پیشبرد اهداف مردمی دولت و مجلس خواهد بود.

 نامه به آمانو در مورد پیامدهای منفی سفر هیلی؛ مهر   واشنگتن‌پست مدعی شد وزیر خارجه ایران طی نامه‌یی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد پیامدهای منفی سفر نماینده امریکا در سازمان ملل به وین هشدار داده بود. در این نامه ظریف تاکید کرده است برنامه‌ریزی، تبلیغات و پیام این سفر، پیامدهای منفی بر اجرای برجام خواهد داشت. در همین حال «نیکی هیلی» طی سخنانی پیش از عزیمت به وین، مدعی شد برای سوال کردن از مقامات آژانس درخصوص پایبندی ایران به برجام راهی اتریش می‌شود.

 اتمام بررسی تعیین مصادیق رجل سیاسی تا 2 هفته آینده؛ تسنیم   سخنگوی شورای نگهبان از اتمام مراحل بررسی تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات در این شورا تا 2 هفته آینده خبر داد. عباسعلی کدخدایی با اشاره به جلسه این شورا، گفت: در جلسه چهارشنبه شورای نگهبان، موضوع تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی برای کاندیداهای انتخابات طبق اصل 115 قانون اساسی مورد بررسی قرار گرفت.  وی افزود: باتوجه به گستردگی مباحث پیرامون تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی، رسیدگی به این موضوع همچنان در دستور کار جلسات شورای نگهبان قرار دارد و پیش‌بینی می‌کنم که تا 2 جلسه آینده نیز مباحث درباره مصادیق رجل سیاسی و مذهبی در شورای نگهبان ادامه داشته باشد، البته به محض پایان بررسی‌ها و جمع‌بندی، نتیجه را اعلام می‌کنیم.

 ایجاد محدودیت جریان آزاد اطلاعات را با مخاطره رو به رو می‌کند؛ تعادل   رییس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اصحاب رسانه باید از فضایی امن برای فعالیت خود برخوردار باشند، تصریح کرد: ایجاد محدودیت برای اصحاب رسانه جریان آزاد اطلاعات را با مخاطره رو به رو می‌کند.  محمدرضا عارف در صفحه شخصی خود نسبت به محدودیت ورود عکاسان به صحن علنی مجلس واکنش نشان داد. متن این پیام به شرح زیر است: اصحاب رسانه باید از فضایی امن برای فعالیت خود برخوردار باشند. ایجاد محدودیت برای این عزیزان جریان آزاد اطلاعات را با مخاطره روبه‌رو می‌کند.

 دولت صربستان با لغو روادید اتباع ایرانی موافقت کرد؛ فارس    بلگراد اعلام کرد که در جریان نشست دولت این کشور، با لغو روادید برای اتباع ایران و هند موافقت شده است. دولت صربستان با لغو روادید برای اتباع ایران و هند موافقت کرد. بنابر اعلام پایگاه خبری دولت صربستان، در نشست روز گذشته دولت این کشور تصمیم بر این گرفته شد تا دریافت روادید برای اتباع کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند لغو شود.  این اقدام در این راستا صورت می‌گیرد که ورود گردشگر از کشورهای یاد شده به صربستان را تسهیل و امکان سرمایه‌گذاری برای بهتر شدن فضای بازرگانی را بیشتر کند. همچنین گسترش روابط دوجانبه از دیگر مواردی است که طرف صربستانی به آن توجه داشته است.

 

ارسال نظر