روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۴۷۴

 کمک دولت به مترو تهران بیش از تکلیف قانونی بوده است؛ پاد   مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در پی انتشار خبری در برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های همسو با ادعای اینکه دولت حتی یک درصد به تعهدش در مترو عمل نکرده است، با رد این ادعای خلاف واقع تاکید کرد: کمک دولت در این طرح بیش از میزان مکلف خود بوده است. طبق ماده 3 قانون حمایت از سامانه‌های حمل و نقل ریلی شهری و حومه، دستگاه اجرایی احداث‌کننده و بهره‌بردار از این سامانه‌ها، شهرداری‌های ذی‌ربط هستند.

 هیچ‌کس نباید فکر کند برای حفظ نظام حق دارد ظلم کند؛ ایسنا   وزیر جدید دادگستری بر ارتقای روابط هر چه بهتر و بیشتر قوای سه‌گانه و اهتمام جدی در خصوص تقویت بیشتر سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد و گفت: هیچ‌کس نباید فکر کند برای حفظ نظام حق دارد، ظلم کند. سیدعلیرضا آوایی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری با اشاره به موضوع حقوق شهروندی و اینکه همه باید کمک کنیم حقی از مردم ضایع نشود، گفت: بحث‌های مشترک در سه قوه بسیار است که اگر روی آنها تمرکز شود، فرصتی برای اختلاف پیدا نمی‌شود. دغدغه همه ما تولید، اشتغال و عزت کشور است و حیف است وقت‌مان صرف مسائلی غیر از این باشد. باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم.

 مهم‌ترین کار مسوولان رعایت حقوق بشر است؛ ایلنا   وزیر سابق دادگستری با بیان اینکه مهم‌ترین کار مسوولان رعایت حقوق بشر است، چراکه مشروعیت و جایگاه ما براساس رعایت این حقوق است، گفت: رعایت حقوق مردم کمرنگ شده است و باید به‌طور جدی این رسالت تعقیب شود.  مصطفی پورمحمدی در مراسم تودیع و معارفه وزیر جدید دادگستری خاطرنشان کرد: در وزارت دادگستری در بخش ضد فساد به نتایج خوبی رسیدیم و در مجموع سازماندهی جدیدی ارائه شده که امیدواریم دوستان این راه را ادامه دهند. پورمحمدی با اشاره به اینکه آینده کشور در دست کودکان و جوانان است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ۲۳میلیون کودک زیر ۱۸سال در کشور وجود دارد، آینده در دست آنان است.

 نقش لاریجانی در آرای مجلس بالاست؛ مهر   رییس جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری درباره راهبرد دولت دوازدهم گفت: من در مراسم تنفیذ و تحلیف، واژه‌هایی از آقای روحانی شنیدم و می‌دانم که وی این واژه‌ها را عامدا و عالما انتخاب کرده است؛ احساس کردم روحانی می‌خواهد مسیر خود را اصلاح و جامع‌تر کند. به عنوان نمونه یکی از این واژه‌ها «انقلاب اقتصادی» بود. با شناختی که از روحانی دارم، مطمئنم که این واژه «سهو لسان» نبوده و واژه‌یی نبوده که اتفاقی یا ناخودآگاه به زبان رییس‌جمهور آمده باشد و حتما از این واژه قصد داشته است.

 دیدار جابری‌انصاری با رهبران و نمایندگان احزاب لبنان؛ ایسنا    حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با رهبران و اعضای تجمع احزاب لبنانی که صبح روز گذشته در محل سفارت کشورمان در بیروت برگزار شد، پیرامون آخرین تحولات صحنه داخلی لبنان و موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این نشست با تمجید از روح تفاهم و انسجام داخلی در لبنان با وجود تنوع احزاب و طوایف مختلف این کشور اظهار کرد: آنچه همه احزاب و طوایف لبنان را حول محور توافق جمع می‌کند، مصلحت عالی لبنان است و این روحیه همزیستی مسالمت‌آمیز می‌تواند الگوی مناسبی برای شکل‌گیری توافق در کل منطقه و حل بحران‌های جاری باشد. معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه گفت: ملت فلسطین به تنهایی و با مظلومیت کامل در یک انتفاضه جدید در رویارویی با رژیم‌صهیونیستی به سر می‌برد و بیش از پیش نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.

 سومین سمپوزیوم امنیت دریایی با حضور سیاری برگزار می‌شود؛ ایلنا   سومین سمپوزیوم امنیت دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران هفته جاری در بالی اندونزی برگزار می‌شود. در این نشست سه روزه که از ۲۳ تا ۲۵ آگوست (چهارشنبه اول تا جمعه سوم شهریور) برگزار می‌شود، نمایندگان ۵۴کشور جهان از جمله فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه نظامی حضور دارند. این دوره از سمپوزیوم امنیت دریایی با عنوان «همکاری دریایی برای نظم خوب در دریا» برگزار می‌شود. علاوه بر هیات نیروی دریایی ارتش ایران، در این سمپوزیوم ۱۰فرمانده نیروی دریایی از کشورهای مالزی، استرالیا، کامبوج، بنگلادش، تیمورشرقی، نیجریه، پرتغال، میانمار، موزامبیک و عربستان‌سعودی حضور دارند.

 نامه شکایت ناجا از نماینده بیجار به هیات رییسه مجلس ارائه شد؛ ایرنا  محمدجواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: نامه شکایت نیروی انتظامی از حمدالله کریمی نماینده بیجار به هیات رییسه مجلس ارائه شد. وی اظهار داشت: نیروی انتظامی از نماینده بیجار به دلیل درگیری این نماینده با یکی از ماموران این نیرو به دادگاه شکایت کرده است. قوه قضاییه این شکایت را به هیات رییسه مجلس برای حضور این نماینده در دادگاه ارجاع داده است، در این راستا طرفین باید اظهارات خود را به قاضی پرونده ارائه کنند.

 احزاب مهم‌ترین مساله خود را کادرسازی بدانند؛ ایلنا   رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: احزاب و نهادها باید مهم‌ترین مساله خود را کادرسازی بدانند. محمدرضا عارف در توییتر خود نوشت: احزاب و نهادها باید مهم‌ترین مساله خود را کادرسازی بدانند، چراکه اگر به همین روال پیش برویم قطعا در چند سال آینده با بحران روبه‌رو خواهیم شد.

 ضرورت تیم اقتصادی منسجم در تحقق برنامه ششم توسعه؛ صدا و سیما   معاون رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه به تیم اقتصادی هماهنگ، منسجم و همفکر نیاز داریم، گفت: اقداماتی که در دولت دوازدهم برای تقویت تیم اقتصادی انجام شد، کار بایسته‌یی بود. محمدباقر نوبخت در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه ماموریت دولت دوازدهم خطیر است، افزود: در 4 سال پیش که دولت یازدهم آغاز به کار کرد، اقتصاد در وضعیت پیچیده‌یی بود و فکر می‌کردیم که چه کاری را انجام دهیم تا تورم فزاینده را کاهش دهیم و همزمان رشد اقتصادی را ایجاد کنیم. وی با اشاره به اینکه در آغاز کار دولت یازدهم، رکود تورمی بر اقتصاد کشور حاکم بود و این رکود تورمی دو نوع سیاست‌های متناقض را طلب می‌کند، ادامه داد: در شرایط رکودی سیاست‌های انبساطی و در شرایط تورم، سیاست‌های انقباضی توصیه می‌شود.

 

ارسال نظر