روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۲۰

 گشت‌های پهپادی سپاه در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور –سپاه نیوز| روابط عمومی یگان پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در خلیج‌فارس، اعلام کرد که گشت‌های پهپادی در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور با دقت و بدون توجه به فضاسازی روانی نیروهای بیگانه، ادامه خواهد داشت. روابط عمومی یگان پهپادی سپاه در واکنش به بیانیه روز دوشنبه (23 مرداد) سخنگوی نیروی دریایی ارتش امریکا پیرامون نزدیک شدن یک فروند پهپاد ایرانی به ناو هواپیمابر نیمیتز در خلیج‌فارس، در اطلاعیه‌یی اعلام کرد: ماموریت گشت هوایی ما در محدوده کنترل پدافند هوایی کشور

(A. D. I. Z) به‌طور معمول و روزانه با رعایت قوانین جاری انجام می‌پذیرد. این اطلاعیه با بی‌اساس خواندن ادعای امریکایی‌ها در خطرناک توصیف کردن پرواز پهپاد ایرانی، افزوده است: پهپادهای سپاه پاسداران به استاندارد ناوبری مجهز بوده و هدایت آنها نیز به‌صورت دقیق و حرفه‌یی صورت می‌پذیرد و ادعای امریکایی‌ها ناشی از ضعف سیستم‌های تشخیصی و شناسایی یا فرافکنی آنهاست.

 لعیا جنیدی صفحه‌ شخصی در فضای مجازی ندارد-ایلنا| روابط عمومی معاونت حقوقی رییس‌جمهور اعلام کرد: هرگونه ارتباط این صفحات با خانم دکتر جنیدی تکذیب می‌شود و مطالب مطروحه در صفحات مزبور قابلیت انتساب به ایشان را ندارد. باتوجه به فعالیت عده‌یی در فضای مجازی به نام لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس‌جمهور، روابط عمومی معاونت حقوقی رییس‌جمهور اعلام کرد: هرگونه ارتباط این صفحات با خانم دکتر جنیدی تکذیب می‌شود و مطالب مطروحه در صفحات مزبور قابلیت انتساب به ایشان را ندارد. در این اطلاعیه تاکید شده است که صفحات فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام به‌نام خانم دکتر جنیدی جعلی است.

 محور اصلی مذاکرات سرلشکر باقری در ترکیه-تسنیم| رییس ستاد کل نیروهای مسلح محورهای اصلی مذاکرات با مقامات ترکیه را مسائل مربوط به امنیت دو کشور، امنیت مرزها و مقابله با تروریسم دانست. سرلشکر محمد باقری که به ‌دعوت رسمی ژنرال «حلوصی آکار» همتای ترکیه‌یی خود دیروز در صدر یک هیات بلندپایه نظامی وارد آنکارا شد، در فرودگاه اسن‌بوغای آنکارا از سوی مقامات عالی‌رتبه نظامی این کشور مورد استقبال قرار گرفت. رییس ستاد کل نیروهای مسلح دیروز پس از ورود به آنکارا با بیان اینکه ترکیه به عنوان یکی از همسایگان مهم ایران از جایگاه بااهمیتی برخوردار است، گفت: ما دارای روابط دوستانه چند صد ساله با کشور ترکیه هستیم و مرزهای امن و آرامی داریم، اما برای تبادل‌نظر و همکاری بیشتر درباره موضوعات نظامی و مسائل مختلف منطقه‌یی، لازم بود که این رفت‌وآمد انجام شود.

 واکنش روسیه به ادعای ارسال سلاح از ایران به روسیه-ایسنا| وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: روابط تهران و مسکو به‌طور کامل طبق قوانین بین‌المللی است و روسیه همچنان از این رویکرد پیروی می‌کند. یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به خبر ادعایی یک روزنامه آلمانی مبنی بر اینکه ایران به روسیه تجهیزات نظامی سنگین ارسال می‌کند، گفت: مشکلات درباره فهم اینکه چه چیزی در روابط ما با ایران اتفاق می‌افتد، مربوط به طرف روسی نیست، چراکه به‌طور قطع ما همواره و به‌طور دقیق طبق تعهدات بین‌المللی‌مان عمل کرده‌ایم. این مشکلات ناشی از اقدامات رسانه‌ها علیه روسیه است که به روشنی تلاش می‌کند تا وضعیت کنونی در گفت‌وگوها میان روسیه و اروپای غربی و به‌طور کلی روابط مسکو با غرب را که به‌شدت در وضعیت نامساعدی قرار دارد، پیچیده‌تر کند.

 طرح مقابله با امریکا، پیام روشن تهران به واشنگتن-صدا و سیما| رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیام روشن ما به امریکا این است که هرگاه این کشور یک گام در جهت تضعیف ایران بردارد، ایران دو گام بلند در جهت تقویت همه‌جانبه خود، خواهد برداشت. علاءالدین بروجردی با اشاره به دلایل مجلس برای تصویب طرح مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه امریکا گفت: دفاع از بخش حاکمیتی ایران و سپاه پاسداران از دلایل تصویب این طرح است. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امریکا در تحریم‌های جدید تلاش کرد تا بخش‌های حاکمیتی ایران، از جمله سپاه را به حمایت از تروریسم متهم کند اما این نیرو از مبارزان اصلی با تروریست در منطقه است از این جهت مجلس به دفاع از آن پرداخت.

 محکومیت ارتکاب اقدامات غیرانسانی -ایرنا|  سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ارتکاب اقدامات غیرانسانی و خشن علیه مردم بی‌گناه توسط گروه‌های افراطی، هیچ نشانه‌یی از آموزه‌های دینی به‌خصوص دین مبین اسلام ندارد که از بنیان‌های اصیل انسانی، رحمت و صلح‌جویی برخوردار است. بهرام قاسمی در واکنش به حملات تروریستی اخیر به هتل (عزیز استانبول) در شهر واگادوگو که منجر به کشته و زخمی شدن 25 نفر از افراد بیگناه شد، این مطلب را بیان کرد. او با محکوم کردن این حادثه تروریسی افزود: امروز تروریسم یک مشکل جهانی است و ریشه‌کن کردن آن نیازمند عزم و اراده همه کشورهاست.

 محیط‌های سربازی باید خوشایند و آرام باشند

برنا| فرمانده نیروی زمینی ارتش بر لزوم خوشایند‌سازی محیط‌های سربازی تاکید کرد و گفت: ما باید خود را در برابر جامعه مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندان ایران سرافراز در نیروهای مسلح مهیا کنیم. امیر سرتیپ کیومرث حیدری در پنجمین همایش سراسری بهداشت و روان نزاجا با بیان اینکه کارکنان وظیفه امانتی الهی هستند، اضافه کرد: ما در قبال این جوانان عزیز و برومند کشورمان که سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب اسلامی هستند در پیشگاه خداوند مسوولیم و به عنوان یک امانتدار باید حافظ آنان باشیم.

 رزمایش جنگال نداجا در چند روز آینده برگزار می‌شود-باشگاه خبرنگاران| فرمانده نیروی دریایی ارتش از برگزاری رزمایش تخصصی جنگ الکترونیک در چند روز آینده خبر داد. امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در سال جاری تجهیزات جدیدی اعم از یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و سایر تجهیزات تولید داخل و ساخته شده توسط دست توانمند جوانان این مرز و بوم پس از اخذ ملاحظات سلسله مراتب در شمال و جنوب رونمایی می‌شود که تمام این اقدامات در راستای اجرایی شدن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تقویت بنیه دفاعی و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد.

 پناهجویان غیرقانونی ایرانی از استرالیا به خانه بازمی‌گردند-خبرآنلاین| دولت استرالیا برای هزاران نفر از مهاجران غیرقانونی، شامل مهاجران ایرانی که از طریق دریا و در زمان «تونی ابوت» رییس‌جمهور پیشین این کشور، وارد استرالیا شدند ضرب‌الاجل اول اکتبر را تعیین کرده است. براساس ضرب‌الاجل تعیین شده، پناهجویان باید درخواست‌شان برای رسیدگی به امور مربوط به وزارت مهاجرت و حفاظت مرزی استرالیا را تا اول ماه اکتبر سال جاری ارائه کنند. بیش از 7 هزار مهاجر غیرقانونی از طریق دریا در استرالیا به‌سر می‌برند که بخش اعظم آنها در زمان تونی ابوت به این کشور وارد شدند.

 

ارسال نظر