روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۹۴۷

 جلسات رای اعتماد با نظر نمایندگان 3 شیفت خواهد بود-ایسنا| بهروز نعمتی سخنگوی هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی احتمالا به‌صورت 3 شیفت خواهد بود. وی با اشاره به برگزاری جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت که این جلسات با اخذ نظر از نمایندگان به‌صورت  3 شیفت برگزار خواهد شد. بر این اساس، مجلس از امروز صبح وارد بررسی صلاحیت 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم می‌شود.

 همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا -خبرآنلاین| همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران، موضوع اصلی نشست شورای بین‌ دولتی اوراسیا در آستانه خواهد بود. قرار است در این نشست که در پایتخت قزاقستان آغاز خواهد شد، بکیت‌جان ساگینتایف نخست‌وزیر قزاقستان، کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان، آندری کوبیاکوف نخست‌وزیر بلاروس، سورنبای جینبکف نخست‌وزیر قرقیزستان، دمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه و همچنین تیگران سرکسیان رییس کمیسیون اقتصادی اوراسیا شرکت کنند. رسانه‌های قزاقستان خبر داده‌اند که موضوعات اصلی مورد بررسی در این دیدار توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری با ایران و همچنین پیش‌نویس قرارداد حقوق بازنشستگی برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خواهد بود.

 شهید  حججی وزانت ملت ایران را بالا برد-خانه ملت| علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید محسن حججی با بیان اینکه شهید حججی افتخار کل ملت ایران و باعث عزت و سرافرازی ملت ایران است، گفت: این شهادت باعث می‌شود که ملت ایران به‌درستی به جهان معرفی شود که محور این شناخت، مجاهدت و شهادت‌طلبی است. وی خاطرنشان کرد: قیمت و ارزشی که شهید حججی و همرزمانش برای این کشور دارند، با هیچ چیز قابل محاسبه نیست. او یادآور شد: معمولا ممکن است در مسائل عالی کشور این مجاهدت‌ها دیده نشود اما شهید حججی وزانت ملت ایران را بالا برد.

 ایجاد ۵ تیپ واکنش سریع در نیروی زمینی ارتش و سپاه برای مبارزه با تروریسم-ایلنا|امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در جریان نشست صبح روزگذشته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:

۵ تیپ واکنش سریع در نیروی زمینی ارتش و ۵ تیپ واکنش سریع در نیروی زمینی سپاه ایجاد شده تا به صورت جدی با تروریسم مبارزه شود. وی با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی امریکا در منطقه گفت: قانونی که روزگذشته در مجلس درباره مقابله با تهدیدات امریکا تصویب شد، از چند جنبه حایز اهمیت است که این مصوبه برای حوزه دفاع کشور یک سرمایه محسوب می‌شود چراکه در این دوره هدف از تحریم‌های امریکا نیروهای مسلح به‌ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

 پایان یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای زنجانی-انتخاب| یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات شرکای بابک زنجانی در پرونده فساد نفتی در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار شد. صبح روزگذشته یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی با حضور متهمان، وکلای آنها، وکلای شرکت نفت، نماینده سازمان تامین اجتماعی و نماینده دادستان برگزار و متهم از خود در برابر کیفرخواست دفاع کرد. پس از استماع دفاعیات قاضی مقیسه با اعلام تنفس، پایان جلسه را اعلام و ادامه رسیدگی به جلسه امروز موکول شد.

 مجوز واردات خودروهای آتش‌نشانی و تجهیزات مرتبط -ایرنا|معاون اول رییس‌جمهوری مصوبه دولت درخصوص مجوز واردات خودروهای آتش‌نشانی و تجهیزات مرتبط به شرط عدم تولید در داخل را به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.  هیات‌وزیران در جلسه 25 تیر 1396 به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:  واردات خودروهای آتش‌نشانی و تجهیزات مرتبط به شرط عدم تولید در داخل کشور با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت با قدمت سال ساخت حداکثر 5 سال با دارا بودن شرط نمایندگی خدمات پس از فروش و رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.  ضمن اینکه ورود خودروهای مذکور توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها منوط به تایید و پیشنهاد وزارت کشور و با رعایت ترتیبات مقرر در بند (1) این تصویبنامه است.

 عربستان درخواست میانجی‌گری نکرده است-ایلنا| وزیر کشور عراق تاکید کرد که عربستان‌سعودی از بغداد نخواسته است بین این کشور و ایران میانجی‌گری کند.  قاسم الاعرجی دیروز در بیانیه‌یی کوتاه اعلام کرد: عربستان‌سعودی از حیدر العبادی نخست‌وزیر (عراق) درخواست نکرده است که بین این کشور و ایران میانجی‌گری کند.  این درحالی است که قاسم الاعرجی، عصر یک‌شنبه در اظهاراتی از تمایل عربستان‌سعودی برای عادی‌سازی روابط با ایران خبر داده و گفته بود، عراق در این زمینه میانجی‌گری نمی‌کند. پیش از این چین، پاکستان و ترکیه پیشنهادهایی را درباره میانجی‌گری برای کاهش تنش میان ایران و عربستان‌سعودی مطرح کرده بودند.

 برای انتخاب وزیر زن نگاه سخت‌گیرانه‌ وجود دارد-ایسنا| استاندار تهران با بیان اینکه «نسبت به انتخاب زنان در وزارتخانه‌ها نگاه سخت‌گیرانه‌یی وجود دارد»، گفت: رییس‌جمهور با انتخاب زنان در کابینه، اعتقاد خود را به استفاده توانمندی‌های آنها عملی کرده است.  حسین هاشمی با اشاره به انتخاب معصومه ابتکار، لعیا جنیدی و شهیندخت مولاوردی در کابینه اظهار داشت: شاید می‌شد خانمی هم به عنوان وزیر معرفی شود اما هنوز به لحاظ برخی مسائل در کشور نسبت به انتخاب زنان در وزارتخانه‌ها نگاه سخت‌گیرانه‌یی وجود دارد، بنابراین به مصلحت نیست دنبال چالش برویم، اما در موقعیت‌هایی که امکانش فراهم است باید از زنان استفاده کرد.

 استخدام دهیاران فعلا امکان‌پذیر نیست-خانه ملت| وزیر پیشنهادی کشور بر پیگیری افزایش نیرو در بخشداری‌ها تاکید کرد و گفت: تعیین‌تکلیف دهیاران در دستور کار است، اما استخدام دهیاران فعلا امکان‌پذیر نیست، با این حال، تضمین برای فعالیت آنها داده می‌شود.  عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در جلسه کمیسیون عمران مجلس دهم با بیان این مطلب افزود: در بحث انتخاب فرمانداران و بخشداران تلاش خود را می‌کنیم تا از داخل وزارت کشور انتخاب افراد صورت بگیرد.  وزیر پیشنهادی کشور گفت: در گذشته از خارج از وزارتخانه، فرماندار و بخشدار انتخاب می‌شد که این مشکلات بسیاری را داشت اما در حال حاضر با شیوه فعلی افراد منتخب آموزش‌پذیری بیشتری داشته و هماهنگی بیشتری نیز دارند.

 انتشار خاطرات سردار سلیمانی متوقف شد-تسنیم| در حالی که 2 جلد از مجموعه ۱۶ جلدی خاطرات سردار سلیمانی پیش از این منتشر شده است، نویسنده این مجموعه از توقف انتشار مجلدات دیگر خبر داد.  در روزهای پایانی سال گذشته 2 جلد از مجموعه 16جلدی از خاطرات سردار سلیمانی منتشر و برای نخستین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع شد. کتاب حاوی خاطراتی از سردار سلیمانی در بازه زمانی بهمن سال 1360 تا اردیبهشت سال 1361 است که از زبان فرمانده وقت لشکر 41 ثارالله روایت شده است.

 

ارسال نظر