چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۷۴

آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد

02-2سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌یی وزارت امور خارجه، به‌مناسبت فرارسیدن روز جهانی جوان یادداشتی را منتشر کرد. در بخش‌هایی از متن یادداشت بهرام قاسمی آمده است: «ما وارد عصر جوانان شده‌ایم و آینده بشریت و تمدن بشری و حیات کره خاکی هم در دستان و هم در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد. دیگر نقش جوانان محدود و منحصر به عرصه‌های خاص مانند ورزش و هنر نیست، عرصه‌هایی که جوانان به مدد نیرو و شور و شوق جوانی قادر به عبور از مرزهای غیرممکن هستند و قدرت جسمی و روحی و فکری آنها همه موانع و حدود را درمی‌نوردند؛ بلکه امروزه جوانان، پیشگامان عرصه‌های علم و دانش و تکنولوژی نیز هستند.» به گزارش «تعادل»، وی نوشته است: «اگر در گذشته تحول و تکامل در علوم دقیقه همچون فیزیک و ریاضیات تنها در ید قدرت دانشمندان بزرگی همچون ایزاک نیوتن بود، امروز دانشمندان جوانی چون شادروان پرفسور مریم میرزاخانی، بر تارک ریاضیات جهان نشسته‌اند و تحول در علوم مختلف و گسترش قلمرو و مرزهای دانش بشری مدیون ذهن زیبا و خلاق اندیشه‌ورزان و دانشمندان جوان است. امروز کمتر عرصه‌یی است که به تسخیر جوانان درنیامده یا دست‌کم جوانان در آن نقش‌آفرین و تاثیرگذار نباشند، حتی عرصه سخت و میدان پرچالش سیاست نیز خالی از حضور جوانان نیست. امروز در بسیاری از کشورهای دنیا شاهدیم که جوانان فعال و باانگیزه و مبتکر و خلاقی وارد عرصه سیاست و سیاستمداری و حکومت و حکومت‌داری شده‌‌اند.

 

احتمال معرفی وزیر زن در کابینه

02-3رییس کتابخانه ملی گفت: باب حضور زنان در دولت بسته نیست و احتمال دارد آقای روحانی در آینده یک وزیر زن از بین زنان توانمند به کابینه معرفی کند. اشرف بروجردی، ‌درباره وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، رای اعتماد به وزرا را از حقوق نمایندگان مطرح کرد و گفت: طبق قانون دادن رای اعتماد به وزرا از حقوق نمایندگان است، آنان این نکته را درنظر می‌گیرند که فرد معرفی شده می‌تواند سیاست‌های دولت را عملی کند یا خیر و در صورت صلاحدید رای اعتماد خود را به وزیر پیشنهادی می‌دهند.

به گزارش ایرنا، رییس کتابخانه ملی خاطرنشان کرد: نمایندگان بررسی می‌کنند اشخاصی که پیشنهاد شده‌اند در صورت فعالیت در دولت آیا کشور را به سمت توسعه پیش می‌برند یا خیر؟ بروجردی عنوان کرد: نمایندگان در حال حاضر تاحدودی متقاعد نیستند که به کل کابینه رای دهند، زیرا دولت به خوبی نتوانسته سیاست‌های خود را برای مجلس تبیین کند و این خود می‌تواند محلی برای بحث و گفت‌وگو باشد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: زمان می‌برد تا نمایندگان شناخت بیشتری از افراد پیشنهادی به دست بیاورند و بخواهند به آنان اطمینان کرده و رای اعتماد بدهند. بروجردی یادآور شد: دولت در حال حاضر یک دوره پر فراز و نشیب را طی می‌کند و باید تعامل بیشتری با مجلس داشته باشد تا بتواند بهتر سیاست‌های خود را تبیین کند و نمایندگان نیز چهره‌های جدید معرفی شده را به خوبی بشناسند.

 

نیروهای مسلح برای انتقام خون شهید حججی هم‌قسم شده‌اند

02-4وزیر پیشنهادی دفاع گفت: نیروهای مسلح برای گرفتن انتقام خون شهید حججی و همه شهیدان ترور، هم‌قسم شده و انتقام سختی از تروریست‌های داعش خواهند گرفت. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی که از سوی رییس‌جمهور به‌عنوان گزینه وزیر دفاع در دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده است، طی سخنانی در جمع معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه وزارت دفاع در تقویت اقتدار و امنیت ملی، ایجاد بازدارندگی و پشتیبانی موثر از نیروهای مسلح برای دفاع از ملت و حریم دین و میهن تصریح کرد: وزارت دفاع در چهار سال گذشته با مدیریت جهادی و عالمانه برادر عزیز سردار دکتر حسین دهقان و همکاری، همدلی، مشارکت فعال و تلاش جهادی همه همکاران با وجود مشکلات و موانع، شاهد پیشرفت‌های افتخارآمیزی در همه حوزه‌ها بوده است. وزیر پیشنهادی دفاع تلاش همه‌جانبه برای تحقق تدابیر فرماندهی معظم کل قوا، راهبردهای دولت دوازدهم و اهداف سند چشم‌انداز توسعه با اجرای دقیق برنامه 5ساله ششم را از اهم برنامه‌های خود ذکر کرد و افزود: تقویت روزافزون توان موشکی، هوایی، دریایی و رزم زمینی و روزآمدسازی تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح متناسب با شرایط تهدید از اولویت‌های راهبردی وزارت دفاع در دوره جدید است. او خاطرنشان کرد: همان‌گونه که در دولت یازدهم رشد کیفی و کمی در زمینه‌های مختلف به‌خوبی مشهود و ملموس بوده به ‌فضل الهی این روند در دوره آینده نیز با قدرت، صلابت و شتاب بیشتری تداوم خواهد یافت.

 

احتمال رای نیاوردن ۲ وزیر وجود دارد

02-5نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی درخصوص احتمال رای نیاوردن وزرای پیشنهادی، گفت: درخصوص  ۲ وزیر معرفی شده امکان رای نیاوردن وجود دارد.  به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علی مطهری پیرامون فضای رایزنی وزرا در مجلس، اظهار کرد: صبح تا عصر جلسات فراکسیون‌ها، کمیسیون‌ها و جلسات خصوصی برگزار می‌شود و نمایندگان در حال بررسی هستند تا در روز رای اعتماد درست تصمیم بگیرند. نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درخصوص اینکه مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد، بیان کرد: نمایندگان برنامه‌ها را از وزرای اقتصادی می‌گیرند و بررسی می‌کنند تا مشخص شود که این وزرا توانایی حل این مشکلات را دارند یا خیر؟ روندی که در حال حاضر طی می‌شود، روند خوبی است. وی در پاسخ به این سوال که آیا این کابینه می‌تواند برنامه‌های رییس‌جمهور را محقق کند؟ افزود: این موضوع به مدیریت خود رییس‌جمهور بستگی دارد و اگر رییس‌جمهور این اراده را داشته باشد که به وعده‌هایش عمل کند، می‌تواند برنامه‌ها را محقق کند، زیرا وزرا نقش درجه دوم را دارند. نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر رییس‌جمهور اراده انجام وعده‌هایی که داده را داشته باشد، به نظر من این توان را دارد و با همین کابینه می‌تواند وعده‌هایش را انجام دهد. وی افزود: چینش سیاسی کابینه به لحاظ خاستگاه سیاسی آنان خوب است و از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کابینه هستند و این موضوع نشان می‌دهد که تعصب گروهی و جناحی وجود نداشته است.

 

ارسال نظر