چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۸۰۱

وزارت آموزش و پرورش به من پیشنهاد شد

02-3دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: تا جایی که قوانین و مقرارت اجازه بدهد، پیگیر حقوق زنان و امور خانواده هستم. مولاوردی همچنین تاکید کرد که برای وزارت آموزش و پرورش با او گفت‌وگو شده بود. دستیار ویژه رییس‌جمهوری در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سمت جدید خود در کابینه دوازدهم به عنوان دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی گفت: معاونت امور زنان و خانواده با دستیار ویژه در حقوق شهروندی دور از هم نیستند و در فصل‌های مشترکی مانند حقوق زنان، کودکان و اعضای خانواده با یکدیگر یکی هستند. مولاوردی در پاسخ به این سوال که عده‌یی معتقدند منشور حقوق شهروندی بیشتر انشا است تا یک مطالبه در جامعه، شما چه اقداماتی در اجرایی شدن این حقوق خواهید کرد، گفت: منشور حقوق شهروندی نقش بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی جامعه نسبت به حق و حقوقی که دارا هستند، دارد. من در چارچوب ماموریت خود پیگیر این حقوق خواهم بود. معاون سابق رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: بند بند منشور حقوق شهروندی باید بررسی شود تا اگر لایحه، بخشنامه، دستور‌العمل یا برنامه آموزشی لازم دارد، تصویب یا به آن اضافه شود. مهم این است که تغییراتی در حوزه دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی اتفاق بیفتد تا این گزاره‌های پراکنده، جمع و در خدمت جامعه باشد. مولاوردی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌یی ارائه داده است یا خیر، گفت: هیچ‌گونه برنامه‌یی ارائه نداده‌ام، حکم جدید تازه به من ابلاغ شده است.

 

پایبندی دولت انگلیس به توافق برجام

02-4سفیر انگلستان در تهران گفت: دولت انگلستان تعهد خود را برای حمایت از برجام اعلام کرده و براین تعهد خود نیز پایبند است. به گزارش مهر، نیکلاس هاپتون دیروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: تبریز با تاریخ بلندمدت خود برای گسترش روابط با انگلستان انتخاب خوبی است و در این راستا می‌توانیم سطح روابط اقتصادی و فرهنگی خود را با این شهر تاریخی بهبود دهیم. او ادامه داد: وقت آن رسیده که روابط خود را با این استان توسعه دهیم، هرچند سطح روابط بین دو کشور ایران و انگلستان در سال‌های گذشته پستی و بلندی‌هایی داشته اما روابط دیرینه بین این دو کشور را نباید فراموش کرد. هاپتون با بیان اینکه ملت ایران و انگلستان از دیرباز همدیگر را می‌شناسند، گفت: این امر فرصت ویژه‌یی برای ارتباطات بین دو کشور ایجاد کرده است. او با بیان اینکه تصویر خوبی از استان در ذهن ما شکل گرفته، گفت: در مرحله‌یی که ایران می‌خواهد توسعه روابط با دیگر کشورها را داشته باشد، تبریز نقش خود را به خوبی ایفا می‌کند. هاپتون گفت: محدودیت‌هایی در خصوص ویزا و همچنین ارتباطات بانکی زمینه‌ساز مشکلاتی شده است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک رفع شود. سفیر انگلستان ادامه داد: از طرف ما فعالیت‌های زیادی برای گسترش روابط انجام خواهد گرفت و در این راستا می‌توانیم هیات‌های اقتصادی از این کشور را به ایران بیاوریم تا بدین وسیله شاهد توسعه روابط بین دو کشور باشیم.

 

حمایت از سازمان ملل برای حل بحران یمن

02-5معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خاجه کشورمان روز گذشته بعد از دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن با اشاره به حمایت ایران از اقدامات این نهاد بین‌المللی در راستای حل بحران یمن گفت: در ارتباط با حل بحران یمن مفاهمه کلی بین ایران و سازمان ملل متحد وجود دارد. به گزارش ایسنا، حسین جابری انصاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌یی با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن داشتیم، اظهار کرد: ایشان در تلاش هستند که در شرایط فعلی حل این بحران را از طریق سیاسی فعال کنند و در راستای حل سیاسی این بحران دیداری از ایران داشتند و قرار است با مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی کنند. او به اهمیت ایجاد آتش‌بس و پایان درگیری و محاصره این منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه محاصره یمن و مشکلاتی که برای مردم این منطقه به وجود آمده موجب تشدید بیماری‌های مختلف از جمله وبا شده است. این دیپلمات کشورمان با تاکید بر اینکه ما از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این بحران در چارچوب اصول و قالب‌های اساسی که اشاره شد حمایت می‌کنیم، یادآور شد: مفاهمه کلی بین ما و سازمان ملل متحد در این ارتباط وجود دارد و امیدواریم با ابتکار سازمان ملل و در نظر گرفتن تمام جوانب این موضوع از سوی این سازمان امکان موفقیت تلاش‌ها برای حل این بحران فراهم شود و گفت‌وگوها بین طرف‌های درگیر در این منطقه انجام شود.

 

ارسال نظر