چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۷۳۰

باید قبل از محاسبه به حساب کارهایمان رسیدگی کنیم

02-3خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه مطابق اصول دین باید قبل از اینکه به حساب‌مان رسیدگی شود خودمان به حساب کارهای‌مان رسیدگی کنیم، تصریح کرد: در قیامت به حساب برخی به سختی رسیدگی می‌شود و حساب برخی دیگر آسان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که همه اینها بستگی به اعمال انسان در دنیا دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی کرمانی با اشاره به اینکه خداوند به بنده خود تا 40سالگی آسان می‌گیرد و گناهانش را با پشیمانی می‌بخشد، افزود: بعد از 40 سالگی 2 فرشته مامور می‌شوند تا با شدت و غلظت تمام اعمال انسان را ثبت کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بعضی گناهان غضب خداوند را به‌دنبال دارد به روایتی از حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: خداوند غضبش را در گناهان، رضایش را در طاعات، ولی‌اش را در بندگان و اجابتش را در دعاها پنهان کرده است، پس باید از هر گناهی پرهیز کرد، هیچ عبادتی را ترک نکرد و از اهانت به بندگان خدا دوری کرد و به همه دعاها توجه داشت.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در روز قیامت عده‌یی از ما مطالبه و مواخذه خواهند کرد، گفت: در این راستا شهید رجایی می‌گفتند نگران آنم در قیامت آنهایی که به من رای داده‌اند مرا مورد مواخذه قرار دهند. خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه در قیامت پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزند و همسر و... از ما مطالبه و مواخذه خواهند کرد، گفت: باید به حقوق اطرافیان‌مان رسیدگی کرده و به آنها پاسخ دهیم.

 

نگران رفتارهای فردی در شورای شهر هستیم

02-4رییس فراکسیون امید مجلس گفت: ما نگرانیم که رفتارهای فردی و شخصی در شوراها به گفتمان ضربه بزند چراکه همه ما موظف به حفظ مسوولیت گفتمانی خود هستیم. به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در نخستین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب با تشکر از همراهی مجمع زنان اصلاح‌طلب در انسجام بخشی و تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اظهار کرد: با وجود همه مشکلات ما 3 گام اساسی در دهه ۹۰ برداشتیم که هر گام بهتر از گام قبلی بود و سرمایه اجتماعی ارزشمندی در این مدت خلق شد که صاحب و بانی این سرمایه نیز مردم هستند و مهم‌ترین سرمایه جریان اصلاح‌طلب نیز همین اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانیم. رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: همه باید بدانند این سرمایه به‌دلیل گفتمان اصلاحات است و به هیچ حزبی تعلق ندارد و البته امیدواریم که در آینده نزدیک به یک حزب فراگیر اصلاح‌طلب دست یابیم ولی تا رسیدن به آن شرایط چاره‌یی جز حرکت جبهه‌یی نداریم. وی با اشاره به اینکه در زمان انتخابات مجلس ما حرکت ائتلافی کردیم، گفت: طبیعی است که برخی افراد پس از ورود به مجلس در مقابل ما قرار بگیرند که گرفتند ولی این بهانه دیگر در انتخابات شوراها پذیرفتنی نیست چون هر ۲۱ عضو شورا اصلاح‌طلب هستند. رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه همه اعضای شورا باید پایبند به گفتمان جریان اصلاحات باشند، گفت: ما نگرانیم که رفتارهای فردی و شخصی به گفتمان ضربه بزند و تجربه سال ۸۰ نباید تکرار شود. رقیب و طرف مقابل طبیعی است که بخواهد وحدت و انسجام ما را برهم زند، ولی همه ما موظف به حفظ مسوولیت گفتمانی خود هستیم.

 

پیام سردار سلیمانی در پی شهادت محسن حججی

02-5سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت محسن حججی، اطمینان داد که فرزندان دلیر ایران انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت. به گزارش فارس، در متن این پیام آمده است: «پس از شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد. مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است، خواهند گرفت. این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌یی که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرتمندتر خواهد نمود.» سردار سلیمانی در ادامه آورده است: «به حلقوم بریده این شهید عزیز و تمام شهیدان راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.  ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید.»

 

صالحی در سازمان انرژی اتمی ابقا شد

02-6قطعات باقیمانده پازل کابینه دوازدهم با احکامی که رییس‌جمهور برای معاونان، دستیاران ویژه و مشاورانش صادر می‌کند در حال تکمیل شدن است. بعد از اعلام رسمی 17وزیر کابینه دوازدهم، روحانی بعد از سبک و سنگین کردن نام‌ها و چهره‌های مختلف، بر اساس اصل یکصدو بیست و چهارم قانون اساسی علی‌اکبر صالحی را به عنوان معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی منصوب کرد.  چهره‌یی که در جریان مذاکرات طاقت‌فرسای هسته‌یی دوشادوش ظریف در هتل کوبورگ وین حاضر می‌شد و همراه با مونیز وزیر انرژی ایالات متحده ابعاد تخصصی و کارشناسی قضیه را دنبال می‌کرد، اما مهم‌ترین تصویری که از فعالیت‌های صالحی طی 4سال گذشته در افکارعمومی و آرشیو رسانه‌ها رسوب کرده، به ماجرای اظهارات تند نمایندگان جبهه پایداری در مجلس نهم باز می‌گشت. رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی که فایل صوتی آن نیز منتشر شده، بدون نام بردن از فرد خاصی گفت، یکی از نمایندگان تهدید کرد: «در همان قلب راکتور اراک روی شما سیمان می‌ریزیم و دفن‌تان می‌کنیم.»در متن حکم حسن روحانی خطاب به صالحی آمده است: «جناب آقای صالحی بر اساس اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، سوابق علمی، مدیریت موفق اجرایی و تلاش‌های ارزشمند جنابعالی در توافق هسته‌یی به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان «معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی» منصوب می‌نمایم. امید است با عنایات الهی و همکاری نخبگان علمی، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانونمداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

 

 

ارسال نظر