روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۶۵۳

 3 زن در کابینه دوازدهم - پاد| رییس‌جمهوری در احکام جداگانه‌یی معصومه ابتکار را به عنوان معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، لعیا جنیدی را به عنوان معاون حقوقی رییس‌جمهوری و شهیندخت مولاوردی را به عنوان دستیار رییس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی منصوب کرد. رییس‌جمهوری در این احکام جداگانه، توفیق در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را از خداوند بزرگ برای این دو معاون و دستیار خود مسالت کرده است. لعیا جنیدی، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز است.

  قدردانی قرارگاه ثارالله تهران از همراهی مردم در مراسم تحلیف- روابط عمومی قرارگاه| فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با صدور پیامی از همراهی بسیار مناسب مردم پایتخت برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری قدردانی کرد. در پیام قرارگاه ثارالله تهران با اشاره به اینکه این مهم امکان‌پذیر نبود مگر با مشارکت و همراهی شما ملت فهیم و مسوولیت‌پذیر از همراهی و مشارکت شایسته مردم بزرگوار تهران به ویژه کسبه و اهالی خیابان‌ها و محلات اطراف مجلس شورای اسلامی و مراکز اسکان میهمانان تقدیر و تشکر شده است.

  ابلاغ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی - پاد|  حسن روحانی رییس‌جمهوری در نامه‌یی به وزارت کشور قوانین مربوط به تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا ابلاغ کرد. بر این اساس«قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 31خرداد ماه 1375و اصلاحات بعدی» مصوب مجلس شورای اسلامی به همراه «قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب اول خرداد ماه 1375 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات تا تاریخ 20تیر ماه 1396» برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ شد.

 قوه قضاییه به‌ دنبال بستن فضای مجازی نیست-میزان| دادستان کل کشور گفت: به‌دنبال بستن فضای مجازی نیستیم و معتقد هستم باید ساماندهی شود و دولت باید تلاش کند، شبکه اجتماعی ملی را راه‌اندازی کند. جعفر منتظری دیروز در حاشیه چهاردهمین همایش دادستان‎های عمومی انقلاب مراکز استان‎ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دنیا یک خطوطی را برای استفاده از فضای مجازی تعیین می‎کنند و اجازه نمی‎دهند ارزش‎های کشورشان مورد تخریب قرار گیرد. به ‌دنبال بستن فضای مجازی نیستیم و معتقد هستم باید ساماندهی شود و دولت باید تلاش کند شبکه اجتماعی ملی را راه‌اندازی کند.

 واکنش آیت‌الله جنتی به سلفی نمایندگان با موگرینی- تسنیم| دبیر شورای نگهبان گفت: سلفی نمایندگان در مراسم تحلیف رییس‌جمهور خوب نبود.

آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان با اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف و بازتاب رسانه‌یی و مردمی این حواشی اضافه کرد: چطور این نمایندگان توجه نداشتند که نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می‌گیرد و مردم و جامعه درخصوص این اقدام چه قضاوتی خواهند کرد. در مجموع کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبه‌رو شد و به مساله روز تبدیل شد.

 مزاح لاریجانی با قشقاوی در مورد حواشی مراسم تحلیف- ایرنا| نمایندگان در جلسه علنی روز گذشته مجلس به بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا پرداختند. هنگام بررسی این لایحه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه در دفاع از این لایحه پشت تریبون رفت و گفت: ایجاد توازن در روابط بسیار برای ما مهم است، نقطه اوج این توازن شاید در تاریخ دیپلماسی در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری بود. وی افزود: خیلی جالب است دوستان عزیز بدانند که حتی نسبت به مراسم تحلیف قبل نیز این برجستگی وجود دارد. علی لاریجانی، رییس مجلس با مزاح به قشقاوی گفت: بله، خیلی عجیب است به خصوص با عکسی که شما گرفتید، عجیب‌تر هم شد. قشقاوی در این زمان گفت: من سعی کردم از سلفی جلوگیری شود و عکس درست حسابی گرفته شود که فیلم آن موجود است و تلاش کردم اوضاع را سامان دهم.

 کلیات لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی تصویب شد- خبرگزاری خانه ملت| نمایندگان در جریان بررسی لایحه حفاظت و بهره‌برداری از منابع ژنتیکی با 139رای موافق، 16رای مخالف و 4رای ممتنع از مجموع 215نماینده حاضر در جلسه با کلیات آن موافقت کردند. محمدعلی شاعری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در توضیح این لایحه گفت: تنوع زیستی به عنوان یک سرمایه بزرگ ژنتیکی تلقی می‌شود که در دنیا یکی از شاخص‌های توسعه پایدار است از این جهت برای حفظ ذخایر ژنتیکی در کشور که به صورت عمومی بیش از 1200 گونه جانوری و نزدیک به 8 هزار گونه گیاهی وجود دارد لذا برای صیانت از این تنوع زیستی نیازمند قانون مشخصی هستیم تا از خروج درصد بالایی از این گونه‌ها از کشور که هر ساله برای انجام پژوهش و قاچاق و صادرات غیرمجاز انجام می‌شود، جلوگیری شده و پیگیری حقوقی این ذخایر محقق شود.

  موافقت رییس مجلس با رفع محدودیت‌‌های خبرنگاران در صحن- فارس| علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم ویژه روز خبرنگار که با حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در ساختمان مشروطه مجلس برگزار شد ضمن اعلام موافقت با رفع محدودیت‌های ورود خبرنگاران به مجلس گفت: قانونگذاری با مجلس است اما اطلاع‌رسانی درباره آن با خبرنگاران است و ما استقبال می‌کنیم که خبرنگاران در صحن و کریدور مجلس محدودیتی نداشته باشند. وی با ذکر این نکته که هنگام رای اعتماد به وزرا بیشترین اطلاع‌رسانی در صحن صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم نمایندگان در صحن باشند تا سخنان موافق و مخالف را بشنوند از این رو گفته‌ایم که نمایندگان به لابی نروند.

  اروپا می‌تواند برجام را نجات دهد- ایرنا|

تارنمای امریکایی «فارین پالیسی» نوشت، اتحادیه اروپا می‌تواند با راه‌هایی چون خودداری از همسویی و مشارکت در تحریم‌های ضد ایرانی امریکا، ایجاد صرافی‌هایی خارج از خاک امریکا برای انتقال ارزهای حاصل از معاملات بین‌المللی و ترغیب هم‌پیمانان خود به مقابله با برنامه‌های امریکا برای خروج از برجام از به خطر افتادن این معاهده جلوگیری کند. تارنمای امریکایی افزود: رییس‌جمهوری ترامپ از واقع‌بینی وزارت امور خارجه دولتش به ستوه آمده و تیمی را مامور کرده تا مدارک لازم برای اثبات عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌یی را در اختیار او بگذارند.

 

ارسال نظر