روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۸۲

 قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنید؛ پاد| حسن روحانی رییس‌جمهوری در پیامی توییتری روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت. در پیام توییتری حسن روحانی آمده است: از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته نیست. قلم‌ها را به بهانه‌های واهی نشکنید و دهان‌ها را به بهانه‌های غیراساسی نبندید. بگذارید در یک جامعه «آزادی مسوولانه» باشد. روز خبرنگار بر تمام خبرنگاران و همچنین فعالان رسانه‌یی مبارک باد. همچنین معاون اول رییس‌جمهوری در پیامی با تبریک روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار است؛ روزی که همه بدانیم خبرنگاری مثل شهید صارمی چگونه زندگی پرخطری دارد. اسحاق جهانگیری در صفحه اینستاگرامی خود افزود: روز خبرنگار، روزی است که باید بدانیم خبرنگار چه نقش مهمی در جامعه دارد. او در پایان این روز را به همه خبرنگاران تبریک گفت.

 وزیر ورزش اقدام 2 فوتبالیست ایرانی را محکوم کرد؛ ایسنا| مسعود سلطانی‌فر اقدام دو ورزشکار ایرانی در رویارویی با تیمی از رژیم‌صهیونیستی با پیراهن تیم پانیونیوس یونان را محکوم کرد. وزیر ورزش و جوانان درباره حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در دیدار مقابل تیمی از رژیم‌صهیونیستی بیان کرد: اقدام این دو ورزشکار تحت هر عنوان از نظر اینجانب محکوم است و از قهرمانان و ورزشکاران که الگوهای نسل جوان محسوب می‌شوند، انتظار می‌رود درراستای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین عمل کنند. او ادامه داد: امیدوارم با تمهیداتی که به عمل می‌آید دیگر شاهد تکرار چنین مواردی در ورزش کشور نباشیم.

 ابزار برای روایت حقیقت، اخلاق‌مداری و نقد منصفانه؛ تعادل| معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری در پیامی با تبریک روز خبرنگار نوشت: رسانه ابزار روایت حقیقت، اخلاق‌مداری و نقد منصفانه باشد. پرویز اسماعیلی در کانال تلگرامی خود نوشت: امیدوارم روزی برسد که وقتی عموم مدیران کشور برای انجام وظیفه خود حداکثر اختیارات و حداقل محدودیت‌های قانونی را می‌پسندند؛ برای حرفه خبرنگاری نیز سقف حقوق حرفه‌یی و کف محدودیت‌های قید شده در قانون را بپذیرند و نه برعکس. او افزود: روزی برسد که به خبرنگار و رسانه با حسن‌ظن و ارجمندی نگاه کنیم و اگر برای خودمان حق اشتباه قائلیم و با هزار فرمول آن را توجیه می‌کنیم، برای خبرنگار و روزنامه‌نگار هم حق اشتباه قائل شویم و در نخستین قضاوت، اشتباهات را با حسن‌نیت تفسیر و توجیه کنیم و بگذریم و نه برعکس.

 تحریم‌های موشکی ایران تشدید می‌شود؛ مهر| رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا با اشاره به اینکه کنگره امریکا فشارها بر ایران را ادامه خواهد داد، گفت: سیاست خاورمیانه‌یی امریکا تقویت اسراییل و متحدان عرب در منطقه است. سناتور مک‌کین درخصوص این موضوع که اگر دولت ترامپ برجام را نقض کند چه «بدیلی» برای آن خواهد داشت، گفت: بر این باورم که باید ایران را به علت اقداماتش از طریق اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشک بالستیک این کشور، اعمال تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اعمال تحریم علیه ایرانی‌های متهم به نقض حقوق بشر و تشدید اعمال تحریم‌های تسلیحاتی در تهران، پاسخگو نگه داشت.

 حضور مقامات کشورها در تحلیف نمایشگر ناکارآمدی پروژه منزوی‌سازی ایران بود؛خانه ملت| علی لاریجانی رییس مجلس در نطق پیش از دستور خود حضور مقامات عالی‌رتبه دیگر کشورها در تحلیف را نمایشگر ناکارآمدی پروژه منزوی‌سازی ایران از سوی امریکا دانست و گفت: این حضور نشانگر ارزشمند مردم‌سالاری دینی در کشور ماست. در این منطقه که متاسفانه بسیاری از کشورها از نعمت مشارکت مردم در سرنوشت خود بی‌بهره‌اند ایران پس از انقلاب اسلامی توانست نظامی مردم سالار را تاسیس کند و این حضور احترام به رای ملت و انتخابات و ارزش نظام جمهوری اسلامی بود.

 مشمولان دیپلم نمی‌توانند برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند؛ ایرنا| نمایندگان مجلس با تصویب لایحه اصلاح ماده ۳۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مقرر کردند که مشمولان دیپلم برای ادامه تحصیل نمی‌توانند به خارج از کشور بروند. براساس این مصوبه مشمولان دیپلم که حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی داخل کشور که مورد تایید وزارت‌های علوم و بهداشت هستند، پذیرفته شوند تا زمانی که وفق تبصره ۱ ماده ۳۳ به تحصیل اشتغال دارند می‌توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند مشروط به اینکه دارای غیبت غیرموجه نباشند. پیش از تصویب این اصلاحیه در مجلس مشمولان دیپلمی که در یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور پذیرفته شده بودند، می‌توانستند با استفاده از معافیت تحصیلی برای ادامه تحصیل به خارج بروند.

 نشست کمیته «حصر» فراکسیون امید با رییس مجلس؛ ایلنا| مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، از برگزاری نشست کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید با رییس مجلس خبر داد. وی افزود: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت وحدت تاکید کردند

چرا که آنچه باعث اقتدار و قدرت کشور می‌شود انسجام داخلی است و هر چه انسجام وجود نداشته باشد کشور دچار از‌هم پاشیدگی خواهد شد و قدرت کشور تضعیف می‌شود. این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه موضوع حصر باعث بروز برخی مشکلات و ایجاد گره‌هایی در جامعه شده است، ادامه داد: تا زمانی که این موضوع به هر طریقی حل نشود انسجام ایجاد نخواهد شد؛ لذا به اعتقاد من لازم است بزرگان برای این موضوع راه‌حلی پیدا کنند.

 

ارسال نظر