چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۸۰

ناطق ‌نوری از رفتار برخی اصولگراها رنجیده‌ است

02-2یک تحلیلگر اصولگرا با اشاره به ‌شدت رانش در جریان اصولگرایی به‌ ویژه توسط جریانات فاقد اصالت، گفت: این جریانات می‌کوشند با راندن السابقون و صاحبان اندیشه برای خود جا باز کنند. در چنین شرایطی چهره‌های اصیل اصولگرا اگر براساس ضعف اراده یا عافیت‌طلبی کنار بکشند فقط فضا را برای اندیشه‌های سطحی و رفتارهای بی‌مبنا گشوده‌اند. امیر محبیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد بحث نواصولگرایی با بیان اینکه تقریبا 20سال است که ما به این نتیجه رسیده‌ایم، اظهار کرد: البته تفاوت این است که معتقدم تا آسیب‌شناسی دقیقی صورت نگیرد بیان نواصولگرایی و عناوین مشابه به تکرار اشتباهات می‌انجامد. او درباره اینکه هدف‌ قالیباف از مطرح کردن نواصولگرایی بر مبنای شکست خود است یا جریان اصولگرایی گفت: راهبردهای اشتباهی که اصولگرایان را با وجود پیروزی در دسترس به چنین شکستی کشاند، چندان ناشناخته نیست. لزوم بازنگری در مبانی و حتی نحوه تعریف و تشخیص اصول و اولویت‌بندی‌های آن دیگر در جناح اصولگرا به امری بدیهی تبدیل شده است اما اراده لازم برای تحقق آن به چشم نمی‌خورد لذا زنجیره شکست‌ها ادامه دارد. او درباره اینکه چرا ناطق‌نوری از جریان اصولگرا روی برگردان شده است، تاکید کرد: ناطق‌نوری از بعضی رفتارها رنجیده است. باید او را قانع کرد تا به صحنه بازگردد. تجربه و روحیه او در جریان اصولگرایی مفید واقع خواهد شد.

 

احتمال معرفی یک زن برای وزارت علوم

02-3عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به معرفی ۱۷نفر از ۱۸وزیر پیشنهادی دولت دوازهم از احتمال معرفی یک زن برای تصدی وزارت علوم و تحقیقات خبر داد. به گزارش ایلنا، محسن بیگلری با اشاره به معرفی ۱۷نفر از ۱۸وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در جریان نشست علنی دیروز مجلس تاکید کرد: عمده وزرای معرفی شده قابل قبول هستند اما یکی دو نفر از وزرای پیشنهادی که از قضا در دولت یازدهم نیز حضور داشتند، ضعیف هستند. او گفت: یکی از وزرای ضعیف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است و لازم است آقای روحانی در رابطه با این گزینه و یکی دو مورد دیگر تجدیدنظر کند. نماینده سقز و بانه در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: باقی گزینه‌های پیشنهادی به ویژه ظریف، زنگنه، قاضی‌زاده‌هاشمی و آخوندی افرادی قابل بوده و توانایی پیشبرد اهداف دولت را در حوزه‌ها و وزارتخانه‌های تخصصی خود دارند. عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا احتمال بازنگری موردی در کابینه وجود دارد و اینکه سابقه چنین مساله‌یی در ادوار قبل وجود داشته، تصریح کرد: به نظرم همچنان احتمال تجدیدنظر در چند مورد از سوی رییس‌جمهوری وجود دارد و این مساله در گذشته نیز سابقه داشته است.

 

در صورت نقض برجام، امریکا بازنده خواهد بود

02-4علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در صورت نقض برجام از سوی امریکا همه گزینه‌های ایران روی میز و بازنده خود امریکا خواهد بود. به گزارش ایرنا، علی‌اکبر صالحی با شبکه خبری المیادین لبنان افزود: ایران متناسب با چگونگی برخورد امریکا با توافق برجام به واشنگتن پاسخ خواهد داد. وی ادامه داد: با توجه به تایید توافق برجام از سوی اتحادیه اروپا، چین، روسیه و دولت‌های جهان، خروج امریکا از برجام هرگز تاثیری بر ادامه این توافق نخواهد داشت. رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: در صورت نقض برجام مسوولیت این اقدام برعهده امریکاست و ایران هیچ مسوولیتی ندارد چراکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 7بار گزارش داده که ایران همیشه به تعهدات و وعده‌های خود پایبند بوده و به همین دلیل زمینه‌یی برای نقض توافق هسته‌یی از جهت ایران وجود ندارد. صالحی ضمن بیان اینکه امیدواریم روزی نرسد که ایران به شرایط قبل از توافق هسته‌یی بازگردد، افزود: از زمان امضای توافق برجام تفکراتی درخصوص احتمال نقض آن وجود داشت به همین دلیل ایران پل‌های متعددی برای بازگشت سریع به زمان پیش از توافق حتی بهتر از شرایط قبل بنا گذاشته است.

 

عذرخواهی نماینده‌ای که عکس سلفی گرفت

02-5 سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان جزئیاتی از جلسه دیروز مجلس، گفت: نماینده‌یی که با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس سلفی گرفته بود عذرخواهی کرد.  به گزارش مهر، بهروز نعمتی در خصوص حواشی مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دوازدهم، گفت: امریکایی‌ها به دنبال منزوی نشان دادن جمهوری اسلامی ایران بودند اما با حضور هیات‌های متعدد از کشورهای مطرح جهان این پروژه آنها با شکست مواجه شد.

وی افزود: رسانه‌های استکبار به دنبال پر رنگ کردن کشورهای کوچک حاضر در این مراسم بودند در حالی که هیات‌های زیادی از کشورهای بزرگ دنیا نیز در این مراسم حاضر بودند.  نعمتی تاکید کرد: خوشبختانه مراسم تحلیف نشان داد نه تنها در انزوا نیستیم بلکه کشورهای بزرگ دنیا که با آنها ارتباطات همه‌جانبه‌یی در عرصه سیاست و اقتصاد داریم نیز حضور پیدا کردند.  عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون عکس گرفتن تعدادی از نمایندگان با فدریکا موگرینی، گفت: معتقدیم که این اتفاق نباید می‌افتاد اما نباید ایجاد این حاشیه، کار بزرگی که در مراسم تحلیف انجام شد و حاصل بیش از یک ماه و نیم زحمات دستگاه‌های مختلف بود را به حاشیه ببرد.

 

 

ارسال نظر