روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۱۰

 بحث استعفای ‌حجت‌الاسلام محمدیان‌ مطرح نشده است؛ایسنا| در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر استعفای حجت‌الاسلام محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به‌دلیل عدم پرداخت بودجه از سوی دولت، پیگیری‌ها نشان داد که استعفای وی صحت نداشته و حجت‌الاسلام محمدیان بعد از دو دوره نمایندگی در دانشگاه‌ها و گذشت یک سال از زمان پایان دوره دوم حضور در این سمت، برای استفاده از نیروهای توانمند و با موضع‌گیری و رویکرد جدید، موضوع کناره‌گیری خود را به دفتر بیت رهبری مطرح کرده‌ است. براساس آنچه در برخی رسانه‌ها منتشر شده، در پی کناره‌گیری حجت‌الاسلام محمدیان، صحبت از انتخاب آیت‌الله قمی مطرح است که این خبر نیز صحت ندارد و در حال حاضر چند گزینه نیز برای جانشینی وی مطرح بوده که در حال بررسی هستند.

 ورود کمیسیون امنیت ملی مجلس به حادثه تیراندازی کهریزک؛ باشگاه خبرنگاران جوان|سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی تحولات منطقه با محوریت عراق و برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که کمیته دفاعی کمیسیون گزارشی از حادثه تیراندازی در میدان تیر ارتش واقع در منطقه کهریزک تهران تهیه می‌کند. وی در توضیح جلسه فوق‌العاده صبح روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز اظهار کرد: در این جلسه موضوع تحولات منطقه به‌ویژه تحولات عراق همچون برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی افزود: با توجه به اهمیت بحث مقرر شد که کمیسیون فردا جلسه ویژه‌یی را برای بررسی تحولات عراق با حضور مسوولان وزارت خارجه برگزار کند.

 به موگرینی تذکر دادم؛ صداوسیما| کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: موگرینی در قبال همسویی تروئیکای اروپایی با امریکا در صدور بیانیه علیه کشورمان درخصوص حرکت علمی ایران در پرتاب ماهواره‌بر، هیچ پاسخی نداشت. وی درباره همسویی تروئیکای اروپایی با امریکا پس از آزمایش موشک ماهواره‌بر کشورمان خاطرنشان کرد: اتفاقا این از مسائلی بود که به خانم موگرینی تذکر دادم که موشک ماهواره‌بر سیمرغ اصلا برای انتقال ماهواره طراحی شده است و کلاهک هسته‌یی و غیرهسته‌یی ندارد. او افزود: به خانم موگرینی گفتم چه معنی دارد که سه کشور اروپایی در صدور بیانیه علیه کشورمان همراهی کنند و پرتاب این موشک ماهواره‌بر را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ بدانند.

 زمان معرفی وزرای پیشنهادی مشخص نشده است؛ ایسنا| معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: هنوز مشخص نشده است که لیست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور چه زمانی تقدیم مجلس دهم شود. حسینعلی امیری در پاسخ به این پرسش که آیا لیست وزرای پیشنهادی تکمیل شده است، اظهار کرد: من اطلاعی ندارم که لیست نهایی شده است. آخرین اخباری که در این زمینه دارم همانی است که هفته گذشته بیان کردم. معاون پارلمانی رییس‌جمهوری درباره زمان معرفی وزرای پیشنهادی نیز گفته بود که از روز تحلیف رییس‌جمهور دو هفته وقت دارد که وزرا را معرفی کند و زمان معرفی وزرا به تشخیص رییس‌جمهور بستگی دارد.

 سپاه از دولت حمایت می‌کند؛ تسنیم| فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: به غربی‌ها اجازه بازرسی از مراکز نظامی کشورمان را نخواهیم داد. سردار امیر علی حاجی‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر مناسبات ارتباطی سپاه و دولت گفت: سپاه به‌عنوان قدرت برتر نظامی منطقه از دولت حمایت می‌کند که ان‌شاءالله بتواند در برابر زیاده‌خواهی دشمنان به‌ویژه امریکا بایستد. آنها با ترفندهایی مثل تحریم و فشار و عملیات روانی به‌دنبال خلع سلاح ما هستند و قصد اعمال نسخه لیبی برای کشور ما را دارند اما چنین اجازه‌یی به آنها نخواهیم داد.

 شفافیت بیشتر در مورد تحقیقات حمله به سفارت عربستان‌سعودی؛ ایرنا| در پی انتشار بیانیه وزارت خارجه عربستان در رابطه با انجام تحقیقات در مورد حمله به سفارت عربستان در تهران، دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌یی اعلام کرد: از ایران می‌خواهیم درمورد تحقیقات حمله به سفارت عربستان شفاف‌تر عمل کند. دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی در این بیانیه اعلام کرد: از ایران می‌خواهیم درمورد تحقیقاتی که متعهد شده است آن را انجام دهد و با جدیت و شفافیت بیشتر عمل کند تا با نزدیک شدن مواضع هیچ‌گونه تنشی به وجود نیاید و هرگونه ابهامی که باعث پیچیده‌تر شدن این پرونده می‌شود، رفع شود و به اصول منشور سازمان همکاری اسلامی و تعهدات کشورهای عضو پایبند باشد.

 طرفداران مقتدا صدر شبکه‌های ایرانی را تهدید کردند؛ برنا| طرفداران مقتدا صدر شبکه‌های ایرانی عرب‌زبان را به‌دلیل پخش سخنان حیدر العبادی مبنی بر عدم انحلال نیروهای حشدالشعبی و قرار دادن این سخن به‌مثابه پاسخ به مقتدا صدر، تهدید کردند. طرفداران مقتدا صدر اعلام کردند‌ در برابر دفاتر این شبکه‌ها فردا دست به تظاهرات اعتراض‌آمیز خواهند زد. مقتدا صدر دو روز پیش خواهان انحلال حشدالشعبی و ادغام آن در بدنه ارتش شده بود که حیدر العبادی با اعلام عدم انحلال حشد، غیرمستقیم به سخنان وی پاسخ داد.

 

 

ارسال نظر