چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۵۰۸

استراتژی ایران حل اختلاف‌ها از طریق گفت‌وگوست

02-3رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استراتژی ایران همیشه بر این مبنا بوده است که مسائل و اختلافات نه از طریق لشکرکشی بلکه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی قابل حل است، گفت: همان‌گونه که تاکنون جنگ در یمن و سوریه جواب نداده است، از این به بعد هم نتیجه‌یی جز تلفات انسانی نخواهد داشت. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در دیدار با «صابرحسین چودری» رییس اتحادیه بین‌المجالس جهانی افزود: عملکرد شما نشان می‌دهد که احساس مسوولیت زیادی نسبت به ملت‌ها دارید و این باعث مسرت است که شما به عنوان نمایندگان منتخب نگران وضعیت بحران‌های موجود در برخی کشورها مانند سوریه و یمن هستید. وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل وجود بحران‌ها در این کشورها و خیلی از ممالک دیگر، گسترش مشکلات اقتصادی و ناامنی است که به ناامنی در جهان دامن زده و این مساله می‌تواند با اراده و عزم همه کشورها حل شود. رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استراتژی ایران همیشه بر این مبنا بوده است که مسائل و اختلافات نه از طریق لشکرکشی و نظامی‌گری بلکه از طریق گفت‌وگوهای سیاسی قابل حل است و همان‌گونه که تاکنون جنگ و خونریزی در یمن و سوریه جواب نداده است، از این به بعد هم نتیجه‌یی جز تلفات انسانی نخواهد داشت. وی در پایان تاکید کرد: به عنوان یکی از اعضای اتحادیه بین‌المجالس جهانی خود را متعهد می‌دانیم که در حل مسائل و بحران‌ها تا آنجا که بتوانیم به شما کمک کنیم.

 

رسانه‌ها برای حفظ منافع ملی حساسیت داشته باشند

02-4وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به هزینه‌های گزاف برخی کشورهای همسایه در حوزه رسانه و تاکید بر تولید محتوا در این عرصه تاکید کرد: باید حساسیت و هوشیاری در تولید پیام داشته باشیم تا منافع ملی را بیشتر تامین کنیم. به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف در نشست تقدیر از خبرنگاران با تبریک این روز به اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز بیشترین هزینه در روابط‌عمومی برای تولید پیام است؛ برخی دوستان و همسایگان ما هزینه‌های گزافی برای انتشار و تولید پیام‌های خاص خود در رسانه‌ها دارند. وی تاکید کرد: باید حساسیت و هوشیاری در تولید پیام داشته باشیم و نیاز دارد ما به‌طور کامل با یکدیگر هماهنگ باشیم تا منافع ملی را بیشتر تامین کنیم و دوستان رسانه‌یی را در جریان امور و مسائل جاری قرار دهیم. وی اضافه کرد: خبرنگار در میان عکس‌ها و خبر‌ها، آنهایی را انتخاب می‌کند که از نظر او می‌تواند بهتر واقعیات را بیان کند و این یک تصمیم موثر در قدرت‌سازی است. باید پذیرفت که قدرت مبنایی قدرتی است که خبرنگاران دارند. ظریف ادامه داد: امروز دیگر قدرت صرفا نظامی نیست و ابزارهای آن متفاوت است و کسانی که می‌توانند، تولید فکر، محتوا و تصویر داشته باشند صاحب قدرت هستند. باید اصحاب رسانه به قدرت خود ایمان آورند و بدانند قدرت مسوولیت می‌آورد. وی ادامه داد: در روز تحلیف آقای روحانی، خبرنگاران دیدند که چند رییس مجلس به دنبال گرفتن تصویر سلفی با بنده بودند، آن تصاویر یک پیام و تصاویر دیگر پیام‌های دیگری را منتقل می‌کرد.

 

مراسم تنفیذ و تحلیف  تشریفاتی نیست

02-5رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت تنفیذ و تحلیف حکم ریاست‌جمهوری گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف برخلاف تصور برخی افراد، یک مراسم صوری و تشریفاتی نیست. به گزارش «تعادل» و به نقل از صداوسیما، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی افزود: پایان هفته گذشته و ابتدای این هفته مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری به انجام رسید و آنچه برحسب قانون اساسی برای اتمام امر ریاست‌جمهوری لازم بود و رسمی شدن ریاست‌جمهوری انجام شد، مراسم تنفیذ و تحلیف بود. او با اشاره به مسوولیت‌های عظیم ریاست‌جمهوری براساس قانون اساسی ادامه داد: امروز رییس‌جمهور با مجموعه عظیمی از مسوولیت‌هایی که در قانون اساسی برای او ترسیم شده مواجه است و باید بار این مسوولیت را به‌دوش بکشد و با معرفی به موقع دولت جدید بتواند دل‌مشغولی‌های مردم، مطالبات مردم و رهبری را استجابت و در این دولت به مشکلات مردم رسیدگی کند و آنچه ممکن است در اجرای قانون اساسی و انجام مسوولیت‌هایی که برحسب قانون برعهده رییس‌جمهور است، موفق باشد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی افزود: بحث تنفیذ و تحلیف برخلاف تصور برخی افراد یک مراسم صوری و تشریفاتی نیست و برحسب ظاهر قانون اساسی و آنچه در شرع، فقه و نظام ولایت فقیه مطرح است و در قانون اساسی در اصل 110 جزو وظایف رهبری است امضای حکم ریاست‌جمهوری بعد از انتخابات است.

 

سرباز رییس‌جمهوری هستم

02-6معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست دولت یازدهم در آخرین روز کاری خود با ظرافت خاص خود به سوالی در خصوص حضورش در دولت آینده پاسخ داد و گفت: اجازه دهید رییس‌جمهوری برنامه‌هایشان را اعلام کنند، ما سرباز رییس‌جمهور هستیم و باید به او کمک و همراهی کرد خصوصا اگر دعوت کرده باشند، به هرحال تجربه من در مدیریت حوزه محیط زیست از دوره آقای خاتمی شروع شده است، البته پیش از آن در حوزه‌های زنان با خانم حبیبی که مشاور آقای هاشمی‌رفسنجانی بودند در دفتر امور زنان همکاری داشتم. به گزارش برنا، ابتکار با اشاره به سابقه فعالیتش گفت: من همکاری‌هایی با تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان، شبکه سازمان‌های مردم‌نهاد و مجله فرزانه داشته‌ام، ولی از دوره آقای خاتمی مسوولیت محیط زیست را برعهده داشتم و زمانی هم که در شورای شهر بودم باز یکی از محورهای اصلی کار من کنترل محیط زیست شهر تهران بود. رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ادامه داد: لطف خدا بود که با وجود همه موانع و مشکلات و همه مخالفت‌ها و جدیت‌ها ولی خیلی اتفاقات و تحولات خوبی افتاد و امیدواریم که دولت دوازدهم با همین جدیت پیش رود چون در واقع مساله محیط زیست ما شکنندگی و آسیب‌پذیری آن به حدی است که اگر بخواهیم توسعه پایدار داشته باشیم و از ناحیه طبیعت آسیب به اقتصاد و جامعه ما وارد نشود، ناچاریم که مسائل محیط زیست را جدی بگیریم و قانونمند شود.

 

ارسال نظر