چهره‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۹۳

حضور زنان فقط در یک معاونت قطعی است

02-2عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اخبار مختلف پیرامون ترکیب کابینه دوازدهم گفت: در حال حاضر تنها معاونت امور زنان و خانواده به زنان سپرده شده و خبری از وزیر زن نیست. طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مذاکرات زیادی با رییس‌جمهور در خصوص حضور زنان در دولت دوازدهم انجام شده است، افزود: از کسانی که مشاوران رییس‌جمهور بودند، کسانی که می‌دانیم در کابینه افراد موثری هستند و افرادی که اطمینان داشتیم نظرات ما را به رییس‌جمهور منتقل می‌کنند، خواستیم تا مطالبات زنان را به وی بیان کنند. با تمام افراد فراکسیون امید و زنانی که در مجلس در این جهت فعالیت می‌کردند، صحبت کردیم و نظرات و مطالبات زنانی را که نمایندگی می‌کنیم، منتقل کردیم.

نماینده تهران در مجلس در خصوص کمپین فضای مجازی در مورد حمایت از حضور شهیندخت مولاوردی در دولت دوازدهم توضیح داد: کمپینی که در فضای مجازی در خصوص ابقای مولاوردی در معاونت امور زنان و خانواده مطرح شد، چیزی نیست که رییس‌جمهور ندیده باشد. می‌دانیم که رییس‌جمهور بر فضای مجازی اشراف دارد و اطمینان داریم که روحانی از شرایط ایجاد شده مطلع است. وی خاطرنشان کرد: ما از رییس‌جمهور انتظار داریم، ایشان بر ریسک موضوع تاکید دارد اما موضوع ریسک کردن نیست بلکه جامعه مطالباتی در این زمینه دارد و در انتخابات نشان داده است، رییس‌جمهور هم در تبلیغات انتخاباتی بر این مطالبات صحه گذاشته است. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد عملکرد معاونان زن رییس‌جمهور در دولت یازدهم تاکید کرد: شهیندخت مولاوردی، ابتکار و احمدی‌پور تلاش زیادی کردند. البته در مورد خانم احمدی‌پور نباید فعالیت چند ماهه مورد قضاوت قرار گیرد.

 

بعد از کرباسچی شهردار شدن آسان شد

02-3عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به اظهارات رییس شورای شهر پایتخت واکنش نشان داد و نوشت: یادمان باشد شهرداری به دوره قبل از کرباسچی و بعد از کرباسچی تقسیم شد. لازم است به ایشان یادآوری کنیم که بعد از آقای کرباسچی شهردار شدن آسان شد. به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در یاداشتی که با عنوان «نخبه‌کشی یا نخبه‌پروری» در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، نسبت به اظهارات مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در دفاع از عملکرد شهردار تهران واکنش نشان داد و نوشت: آقای چمران در آخرین روزهای حضور و ریاستش بر شورای اسلامی شهر تهران، ضمن مصاحبه خبری اعلام کرده‌اند: بعد از قالیباف شهردار شدن سخت است.

وی افزود: «بعد از کرباسچی برای شهرداران بعدی تهران، صنعت خیره‌کننده پل‌سازی و ساماندهی مشاغل و صنوف و بازار مرکزی میوه و تره‌بار و بازارهای محلی میوه و تره‌بار در مناطق و روزنامه همشهری (نخستین روزنامه رنگی تاریخ ایران) و طراحی و آغاز برج میلاد و حتی ساختمان شورای اسلامی شهر تهران همگی فراهم و مهیا شده بود. ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران از یک سازمان منفعل و ورشکسته و غبارآلود به سازمانی زنده و پویا و کارآمد متحول شده بود و الگوی مدیریت سازمانی و منابع انسانی مهیا شده بود. فروشگاه‌های شهروند و پارکینگ‌هایی طبقاتی و پایانه‌های مسافربری چهارگانه بیهقی و شرق و غرب و جنوب متناسب با نیاز کلان‌شهر تهران ساماندهی و توسعه یافته بود.» رحیمی خاطرنشان کرد: فضای متعفن منطقه کشتارگاه به بهترین و بزرگ‌ترین فضای سبز جنوب تهران تبدیل و فرهنگسراهای بیست‌گانه برای نخستین‌بار احداث و پادگان‌های درون شهر به خارج از تهران منتقل و جایگزین آن ده‌ها خانه هنرمندان و مراکز فرهنگی و آموزشی احداث شد.

 

کار کردن در این کشور افتخار است

02-4

آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه در مراسم تنفیذ رییس‌جمهوری، رهبری نکات ارزشمندی را اشاره کردند، اظهار کرد: رهبری بر حل مشکلات مردم تاکید داشتند. در نظام اسلامی ما خدمت به مردم خیلی ارزش داشته و ثواب دارد. به گزارش ایسنا امام جمعه موقت تهران افزود: مسوولان برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی همت کنند. نفوذ دشمن را بفهمند و تسلیم آنها نشوند. توجه به این مسائل کشور را حفظ می‌کند. امامی‌کاشانی با اشاره به اینکه مقام و مسوولیت در کشور افتخار است، اظهار کرد: مسوولیت در کشور اسلامی با چنین مردمی افتخار داشته و ثواب و ارزش دارد. رهبری در جلسه تنفیذ اشاره کردند که مسوولان توکل داشته و گرفتاری‌های مردم را حل کنند. خدمت کردن به این مردم خیلی ارزش دارد. امام جمعه تهران تاکیدکرد: ‌پیش از انقلاب دشمن امنیت و سکوت گورستانی برای کشور ما می‌خواست و دنبال این نبود که جوانان ما رشد و حرکت داشته باشند.

آنها برای کشورهای اسلامی چنین چیزی می‌خواهند تا فرهنگ و ثروت آنها را بگیرند. امام خمینی (ره) در این کشور تحولی ایجاد کرد بنابراین اکنون دشمن همان‌طور که رهبری فرمودند برای یک آزمایش علمی موشکی هم سروصدا راه انداخته است. امامی‌کاشانی در پایان با بیان اینکه حجاج ما عازم بیت‌الله‌الحرام هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم همان‌طوری که رهبری گفتند حجی جامع و همراه با عزت و امنیت و رفاه انجام شود و همه حجاج به سلامت رفته، اعمال مقبول باشد و به سلامت باز گردند و حج از نظر فردی و اجتماعی همان‌طور که امام (ره) و رهبری فرمودند، انجام شود.

 

بی‌توجهی به اصلاح‌طلبان به روحانی ضربه می‌زند

02-5قائم‌مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر جریان اصلاحات روحانی در سال‌های ۹۲ و ۹۶ گفت: اگر روحانی به اصلاح‌طلبان بی‌توجه باشد، به خودش ضربه زده است؛ چرا که می‌خواهد کشور را چهار سال در فضایی مدیریت کند که رقبای غیرمنصفی وجود دارد. به گزارش ایلنا، رسول منتجب‌نیا درباره رایزنی‌های اصلاح‌طلبان از طریق فراکسیون امید و کمیته تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری با رییس‌جمهوری درمورد چینش کابینه دوازدهم گفت: اینکه باید با روحانی تعامل کرد، امری بدیهی است. من شخصا کارم را می‌کنم، چراکه شورای عالی همه اصلاحات را نمایندگی نمی‌کند. وی در خصوص اینکه آیا شخصا با رییس‌جمهوری دیداری در این رابطه داشته است، اظهار کرد: به نظر من آقای روحانی را نباید به هیچ‌وجه تحت فشار قرار داد. ما نباید سهم‌خواهی کنیم. در عین حال روحانی موظف است به اصلاح‌طلبان توجه ویژه داشته باشد؛ چرا که اگر حمایت اصلاحات نبود، روحانی را خرد می‌کردند، این اصلاحات بود که او را در سال‌های ۹۲ و ۹۶ رییس‌جمهور کرد. او ادامه داد: این بدان معنا نیست که اصلاح‌طلبان بگویند چند درصد سهم برای ما خواهد بود.

اصلاح‌طلبان به وظیفه ملی و اسلامی خود عمل کردند؛ روحانی هم باید به وظیفه خود عمل کند و بدون اینکه ما سهم‌خواهی کنیم خود ایشان توجه به پشتوانه خود داشته باشد. اگر روحانی به اصلاح‌طلبان بی‌توجه باشد، به خودش ضربه زده است؛ چرا که می‌خواهد کشور را چهار سال در فضایی مدیریت کند که رقبای غیرمنصفی وجود دارد. این فعال سیاسی یادآور شد: برخی عزم‌شان را جزم کردند که روحانی را زمین بزنند. روحانی نیازمند به اصلاحات و شخصیت‌های اصلاح‌طلب است. بنابراین پیش از اینکه ما سهمی بخواهیم، خود رییس‌جمهوری باید سراغ ما بیاید. اصلاح‌طلبان تکیه‌گاه روحانی هستند و رییس‌جمهوری باید این تکیه‌گاه را حفظ کند.

 

ارسال نظر